Miután 13 évig volt gyártásban a Vivaro első nemzedéke, volt idő átgondolni az utódot, amely elődjéhez hasonlóan a Renault-val kooperációban készül. Azonban amíg a Trafic Franciaországból érkezik, addig Opel-emblémás testvérének az angliai Luton a születési helye. A modellváltás egyik legfontosabb hozadéka, hogy immáron csak 1,6-os dízelmotorral lehet megvásárolni a modelleket, 90, 115, 120 és 140 lóerős teljesítménnyel – ráadásul utóbbi kettő ikerturbós feltöltést kapott.

Le se tagadhatná a Renault-rokonságot a Vivaro. Fotó: Hilbert Péter Le se tagadhatná a Renault-rokonságot a Vivaro. Fotó: Hilbert Péter

A Renault-tól származó egység kis lökettérfogata ellenére derekasan húz, a tesztre fogott 140 lóerős kivitel érzésre többet is tud, mint a korábbi 2,0 literes. Merthogy az új egység sokkal fickósabb alacsony fordulaton, ráadásul élénkebb a gázreakció, és az utastérbe bejutó zaj is minimális a motor felől. Az egyetlen, amiben elmarad a várakozásoktól a motor, az talán csak a fogyasztás: a tesztprogram során mért 9,2 literes érték a gyakorlatban alig kedvezőbb a korábbi 2,0 literesénél… Azt persze meg kell hagyni, hogy az új generációs modellt sokkal jobb vezetni, és ebben nem csak a kellemes erőforrás játszik szerepet. Bármelyik személyautó megirigyelhetné a Vivaro hatgangos kézi váltóját, miközben a futómű ügyesen csillapítja az úthibákat.

Nagyon is érezhető a 22 centivel nyújtott hosszúság Nagyon is érezhető a 22 centivel nyújtott hosszúság

Ami a helykínálatot illeti, a 22 centis hossznövekedés miatt még inkább gigászi lett a belső, a nyolcszemélyes busz harmadik sorában is kényelmesen elfér három felnőtt, miközben mögöttük 1000 literes (!) raktér marad. Mivel a Combi nem háromszemélyes első üléssort kap, mint a teherszállító, a vezető- vagy anyósülésből hátra is lehet menni – a közel kétméteres szélességű karosszéria miatt hatalmas hely van az első ülések között. Az viszont tény, hogy a bővítés a vaskos szerkezetű ülések miatt természetesen nem olyan könnyű, mint mondjuk egy Zafirában, de az sok mindent elmond, hogy ha ledöntjük a harmadik sort, akkor 2500 liternyi kapacitással számolhatunk. Az viszont felettébb meglepő, hogy még a dupla turbós Vivaro Combi alapárába sem „fér bele” a klímaberendezés, ami a 8,3 millió forintos alapár fényében elvárható lenne. Sovány vigasz, hogy a konkurensek sem olcsóbbak.

1000 literes a raktér a harmadik sor mögött! 1000 literes a raktér a harmadik sor mögött!

Tetszett
• motorkarakterisztika
• „pontos” sebességváltó
• óriási belső tér
Nem tetszett
• nehezen nyíló/csukódó ajtók
• ólomsúlyú ülések
• vártnál magasabb fogyasztás

Összegzés
Kívül-belül szebb és igényesebb elődjénél a Vivaro, és most már tényleg személyautósan vezethető. Kár, hogy az Opel nem bőkezű az alapfelszereltséget illetően.

Opel Vivaro Combi 1.6 BiTurbo CDTI
Összlökettérfogat: 1598 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 biturbó dízel
Max. teljesítmény: 103 kW (140 LE) 3500/perc
Max. forgatónyomaték: 340 Nm 1750/perc

Hossz./szél./mag.: 4998/1956/1971 mm
Tengelytáv: 3098 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1615/1628 mm
Fordulókör: 11,8 m
Saját tömeg/teherbírás: 1901/849 kg
Csomagtér: 1000/3200 l
Üzemanyagtank: 90 l
Gyorsulás 0-100 km/h: n.a.
Max. sebesség: 180 km/h
Város/országút/vegyes: 7,2/5,7/6,2 l/100 km
Tesztfogyasztás: 9,2 l/100km
CO2-kibocsátás: 164 g/km
A modell alapára: 7 885 000 Ft (1.6 CDTI 90 LE)
A tesztelt verzió ára: 8 335 000 Ft

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Hozzászólások