Mivel az új generációs Fabia még nem kapta meg a VW-csoport rugalmasan variálható MQB-platformját, hanem az előző VW Polo alapjaira épül, a tervezők keze is jobban meg volt kötve a kombi rajzolásakor, így a hagyományos iskolát követték: azonos tengelytáv és első túlnyúlás mellett hátrafelé toldották meg a kasztnit, mégpedig az ötajtós alapmodellhez képest 265 mm-rel! Ennek dacára nem tűnik „farnehéznek” az autó, arányai egészen kellemesek, amit a plusz oldalablakok, a vékony C-oszlop és a határozottan csapott hátsó is segítenek.

Nem nyújt éppen szívderítő látványt, de könnyedén áttekinthető és rendezett a műszerfal. Fotó: Hilbert Péter Nem nyújt éppen szívderítő látványt, de könnyedén áttekinthető és rendezett a műszerfal. Fotó: Hilbert Péter

A méretnövekedést teljes egészében a csomagtér növelésére fordították, így aztán a ferdehátú Fabiához viszonyítva a befogadóképesség alaphelyzetben 200 literrel, 530-ra nőtt. Ez a méret akár egy kategóriával feljebb is megállná a helyét, bővítés után pedig közel 1,4 m3-rel (+245 l) gazdálkodhatunk. A művelet azonban lehetne egyszerűbb, ugyanis a 60:40 osztású támlák ledöntése előtt fel kell hajtani az ülőlapokat. A rakodóküszöb peremét és a padlóban keletkező jókora lépcsőt a másodlagos álcapadlóval lehetne áthidalni, de ez feláras extra (43 180 Ft).

Elöl rendben van, hátul szűkös a térkínálat Elöl rendben van, hátul szűkös a térkínálat

Ahogy a Škoda jelmondatával összecsengő „egyszerűen nagyszerű” megoldások egy részét is opcióként kínálják: a Simply Clever csomagért (hálórendszer a csomagtérben, multimédiás eszköz-tároló, hulladéktároló az első ajtóban, szivargyújtó, hamutartó) még a legmagasabb felszereltségnél is elkérnek 25 400 forintot, az Active alapmodellhez pedig a 29 210 forintos funkcionális csomagot (tárolórekesz az első ülések alatt, olvasólámpák elöl és hátul, tükrök a napellenzőkben, megvilágított kesztyűtartó, lehajtható kapaszkodók az utastérben, rakodórekesz, táskaakasztók és 12 voltos csatlakozó a csomagtérben) érdemes megrendelni.

Helyhiányban nem szenved a csomagtér, és praktikus az akasztókampó. A kárpitozás viszont helyenként lehetne igényesebb Helyhiányban nem szenved a csomagtér, és praktikus az akasztókampó. A kárpitozás viszont helyenként lehetne igényesebb

Amilyen nagy a Fabia Combi csomagtartója, olyan szerény a hátsó láb- és válltér az utastérben. Azon még nem is csodálkoztam különösebben, hogy a gyerekülés és a babahordozó közé feleségem csak „élével” tudott beülni, hiszen kiskategóriás autóról beszélünk. Csakhogy a teljesen átlagos, 175 centis magasságomhoz beállított vezetőülés mögött legfeljebb úgy fért el a menetiránnyal ellentétesen bekötött babahordozó, ha kényelmetlenül előrehúzódva, amolyan „nagymamás” stílusban kuporogtam. Szóval, akármekkorát is nőttek a kisautók az utóbbi időben, négyfős család számára továbbra sem jelentenek igazán ideális megoldást. Amúgy a belsőt áthatja a Škodára jellemző józan célszerűség: a kezelés teljesen egyértelmű, és gyakorlatilag mindent ott találunk, ahol keresnénk. Persze felárért lehet multifunkciós kormányt, fáradtságérzékelő szenzort, hangvezérlést, kulcs nélküli nyitást és indítást, navigációs rendszert, vagy éppen Bluetooth telefonkihangosítást kérni.

Csendes, rendes és takarékos is lehet az 1,2-es turbómotor. A 110 lovashoz már hatos kézi váltó jár, vagy hétgangos DSG választható Csendes, rendes és takarékos is lehet az 1,2-es turbómotor. A 110 lovashoz már hatos kézi váltó jár, vagy hétgangos DSG választható

A kombihoz nem konfigurálható a Fabia 1,0 literes, 60 lóerős alapmotorja, ez esetben a 75 lovas verziótól indul a választék. Ezt nem tudnám nyugodt lelkiismerettel ajánlani, mert a háromhengeres szívómotorral küzdelmes lehet az élet, főképp ha valaki alkalmanként kihasználja az 530 kilós terhelhetőséget. Érdemes legalább a tesztben szereplő, 90 lóerős 1.2 Tsi-re voksolni, melynek  felszereltségtől függően 275 270-426 400 forint a felára. Ez már egészen alacsony fordulatról megnyerően húz (160 Nm 1400- 3500/perc), de hosszan pörgetve is szinte végig kitart az ereje, ha éppen arra van szükség, s előzési rugalmasságára ugyancsak számíthatunk. Így aztán nagyban szolgálja a vezetési kényelmet, hogy akár korai felkapcsolásokkal tartható a forgalom ritmusa, és ezután viszonylag keveset kell foglalkozni a sebességváltóval. A karja vajpuhán siklik a kulisszában, az öt fokozat kiosztása pedig városi és autópályás használatra egyaránt ideális. Ezenkívül start-stop rendszer és fékenergia-visszanyerés mérsékli a fogyasztást: a tesztünk során mért 6,2 literes átlaggal többé-kevésbé elégedettek is voltunk. Egyébként a Fabia Combi vezetése magától értetődő és természetes, kormányzása könnyű és pontos, a fékerő jól adagolható, s az autó kiszámíthatóan viselkedik. Az egészségesen feszes hangolás ellenére az elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkaros felfüggesztések többnyire tisztességesen megbirkóznak a hazai útviszonyokkal.

A 90 lóerős turbómotorral már kellően fürge és rugalmas, jól vezethető a Fabia Combi A 90 lóerős turbómotorral már kellően fürge és rugalmas, jól vezethető a Fabia Combi

Tetszett
• egyszerűen modern formaterv
• hatalmas csomagtartó
• természetes vezethetőség
• jó motor, váltó
Nem tetszett
• csomagtér bővítése, opciós álcapadló
• szerény hely hátul

Összegzés
A kiskategóriában senki nem kínál nagyobb csomagteret, úgyhogy a poggyásznak remek dolga van a Fabia Combiban. Kisbabás, vagy már tinédzserkorú gyerekekkel utazó családoknak azonban továbbra sem ideális választás a csehek legkisebb kombija.

Škoda Fabia Combi 1.2 Tsi
Összlökettérfogat: 1197 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbó
Max. teljesítmény: 66 kW (90 LE) 4400-5400/perc
Max. forgatónyomaték: 160 Nm 1400-3500/perc

Hossz./szél./mag.: 4257/1732/1488 mm
Tengelytáv: 2470 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1463/1457 mm
Fordulókör: 10,4 m
Tömeg/teherbírás: 1133/530 kg
Csomagtér: 530/1395 l
Üzemanyagtank: 45 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 11,0 s
Maximális sebesség: 185 km/h
Város/országút/vegyes: 6,0/4,0/4,7 l/100 km
Tesztfogyasztás: 6,2 l/100 km
CO2-kibocsátás: 107 g/km
A modell alapára: 2 968 591 Ft (Combi 1.0 Active)
A tesztelt modell ára: 3 394 991 Ft

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!