Az autó oldalán lévő 98 g/km-es CO2-kibocsátási érték esetünkben nem stimmel, ugyanis az ötajtós EcoFlex Corsáé 99 g/km Az autó oldalán lévő 98 g/km-es CO2-kibocsátási érték esetünkben nem stimmel, ugyanis az ötajtós EcoFlex Corsáé 99 g/km

A jelenlegi Corsa-kínálat legspórolósabb, EcoFlex kivitelének motorterében 95 lóerős, 1,3-as CDTI található. Kapható még a kis Opel ezen blokk 75 lovas változatával is (Euro-4: 3 519 000 Ft, Euro-5: 3 709 000 Ft), de ehhez már nem konfigurálható EcoFlex csomag.

A legtakarékosabb Corsa 20 mm-es ültetést kapott, így valamelyest csökkent a karosszéria légellenállása, a 15 colos kerekekre 185/65-ös, alacsony gördülési ellenállású abroncsokat húztak, a váltó áttételeit pedig módosították. Ennyi és nem több trükk lapul a kissé foghíjas Enjoy szinttől kapható EcoFlex tarsolyában (3 993 000 Ft), így a fogyasztás terén nem érdemes valódi csodára számítani.

Sovány szérialista, diszharmonikus viselkedés

Mielőtt rátérnénk az 1,3-as CDTI jellegzetességeire, nézzük át alaposan a széria- és az opciós listát. Az Enjoy szint az alap Essentia felett helyezkedik el, így már néhány alapvetőnek mondható tételt elvárnánk. Csalódás, hogy külön kell megrendelni az oldallégzsákokat (83 000 Ft), a manuális klímát, a CD-rádiót (utóbbi kettő csomagban 280 000 Ft), a ködlámpákat (51 000 Ft) vagy éppen az ESP-t (125 000 Ft). A legtakarékosabb modell esetében kifejezetten dühítő, hogy a start-stop rendszerért 80 000 forintot elkérnek – utóbbi nem is volt a tesztautóban.

Nem fogyaszt sokat, de a gyár által remélt számokat nem tudja az 1,3-as dízel Nem fogyaszt sokat, de a gyár által remélt számokat nem tudja az 1,3-as dízel

A 95 lóerős dízel 210 Nm-es nyomatékát az EcoFlex verzióban 190-re csökkentették (1750-3250/ perc), ami pontosan megegyezik a 75 lovaséval, de a gyengébb CDTI csak 2500-as fordulatig biztosítja azt. A kis dízel lármásan kel életre, s a kelepelés később sem tompul. A tolakodó hangon kívül a másik zavaró tényező a nagy turbólyuk, a kezdeti erőtlenség 2000-es fordulat felett izmosodik, pontosan itt villan fel egyébként a váltósegéd nyilacskája, mely visszaváltásra vonatkozó tanácsot nem ad, s fokozatkijelzésre sem képes. A váltó kissé kelletlenül, akadozva kapcsolható, a módosított áttételezés pedig minduntalan arra kényszeríti a sofőrt, hogy magasabb fordulatszám-tartományban használja az autót.

Korrekt helykínálat a második sorban, a láb- és fejtér is tágas Korrekt helykínálat a második sorban, a láb- és fejtér is tágas

Városban haladva – márpedig ez a Corsa vadászterülete – 60 km/óra alatt például nem érdemes negyedik fokozatba kapcsolni. Pályán sem jobb a helyzet, az erő stimmel, a tartós 130 km/óra is működik, de ilyenkor elkelne egy hatodik gang, mert a kabinban úrrá lesz a dízel markáns ricsaja. Az EcoFlex csomag nélkül a 95 lovas gázolajoshoz egyébként hatfokozatú váltó dukál… A Corsa 12,3 másodperc alatt futja meg a 100 km/órát, a gyári vegyes fogyasztása 3,7 l/100 km, mi azonban 5,4-es átlagot mértünk.

Magasabb tárgyak szállításakor a kalaptartó az ülés mögé csúsztatható Magasabb tárgyak szállításakor a kalaptartó az ülés mögé csúsztatható

A kormányzás hervatag, akár a futómű hangolása, mely se nem sportos, se nem igazán komfortos. A Corsa erényei között szerepel a bájos formája, a színes kárpitok keltette vidám belső hangulata, a tágas kabin, amely négy felnőtt számára nyújt kielégítő helyet, no meg a jókora raktér. A csomagtartó 285 literes mérete nemcsak ülésdöntéssel, hanem a támla dőlésszögének állításával is növelhető. Jó pont jár a Corsának azért, hogy az ügyfél felár nélkül választhat a vagányabb három- és a praktikusabb ötajtós karosszéria között.

Tárgyilagos a pult, ha a forma nem is, de a kék-fekete színkombináció üdítően hat Tárgyilagos a pult, ha a forma nem is, de a kék-fekete színkombináció üdítően hat

TETSZETT
forma
helykínálat
raktér

NEM TETSZETT
vételár
felszereltség
motorhang
fogyasztás

ÖSSZEGZÉS
Mokány, lendületes formájú, tágas kisautó a Corsa, de az EcoFlex dízel nehezen no az ember szívéhez. Négymillióért ez nem túl fényes produkció.

OPEL CORSA 1.3 CDTI EcoFlex
Összlökettérfogat: 1248 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16
Max. teljesítmény: 70 kW (95 LE) 4000/min
Max. forgatónyomaték: 190 Nm 1750-3250/min
Hossz./szél./mag.: 3999/1737/1488 mm
Tengelytáv: 2511 mm
Fordulókör: 10,2 m
Saját tömeg/teherbírás: 1145/420 kg
Csomagtér: 285/1100 l
Üzemanyagtank: 45 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 12,3 s
Maximális sebesség: 177 km/h
Fogyasztás város/országút: 4,6/3,2 l/100 km
Tesztfogyasztás: 5,4 l/100 km
CO2-kibocsátás: 99 g/km
A modell alapára: 2 959 000 Ft (1.0, 65 LE)
A tesztelt verzió vételára: 3 993 000 Ft

A forma lendületes, a Corsa mozgása már kevésbé. Fogyni kellene az 1,2 tonnából A forma lendületes, a Corsa mozgása már kevésbé. Fogyni kellene az 1,2 tonnából

Lassan a testtel!

Életvidámnak látszik, de az 1,2-es benzinmotorral valójában hervadt a Corsa.

Tulajdonképpen ez a Corsa az Opel fennállásának 111. évfordulója előtt tiszteleg. A „szülinapi” szőnyeggarnitúrán kívül az Enjoy 111 felszereltség egyebek mellett sebességtartó automatikát, háromküllős, multifunkciós borkormányt, fedélzeti számítógépet, légkondit, valamint hét hangszórós, CD-lejátszós (MP3-kompatibilis) audiorendszert tartalmaz. Kívülről az Opel 111-es emblémák, a fényszórókeret és a B-oszlop fekete színe, illetve a sötétített hátsó ablakok utalnak a speciális modellre, de a tesztautó 310 000 forintos opcióként OPC Line spoilerkészletet, szaténfényű, 17 colos alufelniket és sportfutóművet is kapott.

68 000 forintért nem csak az ülés, a kormány is fűthető 68 000 forintért nem csak az ülés, a kormány is fűthető

Szerintem az 1,2-es motorhoz ezt felesleges megrendelni, mert a 215/45-ös abroncsok és az ültetés csorbítják a gördülési komfortot, miközben így se, úgy se fogjuk sportosabbnak érezni a Corsát. A 85 letargikus ló tehet az egészről: a négyhengeres lustán reagál a gázadásra, kedvetlenül pörög fel, ráadásul hiába nyüstöljük, magas fordulaton sem lesz sokkal lelkesebb. Ahogy a 13,6 másodperces gyorsulás, úgy a rugalmasság is hagy némi kívánnivalót maga után, alaposan mérlegelni kell az előzéseket, autópályán pedig képtelen tartani a 130 km/órás tempót, amikor emelkedővel szembesül. Mindezt még el is néznénk neki, ha legalább szerényen fogyasztana, csakhogy az 5,3 l/100 km-es gyári érték helyett nálunk átlagosan 7,9 litert gurított le a torkán. Szóval nem is olyan „eco” ez a technika…

Essentia felszereltséggel 3 115 000 forint az 1,2-es Corsa indulóára, ennél az Enjoy 111-es kivitel 420 ezerrel drágább. Megéri, de másik motorral ajánlanám.

Színesben tetszetős és jó minőségű a műszerfal, de a kezelhetőségben vannak buktatók Színesben tetszetős és jó minőségű a műszerfal, de a kezelhetőségben vannak buktatók