Minden eddiginél több lehetőséget kínál a Fiat arra, hogy a nemrégiben megújult életstílusminijét saját ízléséhez igazítsa a kedves vásárló. Ezek között találjuk a tesztautón látható kétszínű megjelenést is. Ezt csak azért emeljük ki, mert a sárga-fekete fényezés meghaladja a magyar hatóságok tudását, a forgalmiban „kék”-nek titulálták az autót. A rendszám alapján a központi nyilvántartást ellenőrző VÉDA-rendszer meg majd automatikusan jelez…

Sportosnak szánták a fekete belsőt, de a 69 lóerő nem ezt igazolja. Fotó: Hilbert Péter Sportosnak szánták a fekete belsőt, de a 69 lóerő nem ezt igazolja. Fotó: Hilbert Péter

Noha teljesen újrarajzolták az orr megjelenését is, valójában az immár gyűrű formájú, középen a karosszéria színére fényezett betétet tartalmazó hátsó lámpáról lehet könnyen felismerni a legújabb változatot. Belül már egyszerűbb a dolga a sofőrnek, hiszen immár teljesen digitális műszeregység informálja a történésekről. Az alapáron adott uConnect fejegység kijelzője nagyon kicsi, de már kínálja a legújabb kütyükapcsolódási lehetőségeket is. A sárga-fekete üléskárpit jól néz ki, viszont a fekete műszerfalbetétnél vidámabbat is el lehet képzelni; vagy épp rendelni. Az ablakemelő-kapcsolók miatt még mindig széles a váltókonzol, egyébként maradt az elöl tágas, hátul passzentos utastér, a csomagtér könnyedén megbirkózik egy átlagos bevásárlással.

Ha nagyon kell, ketten elférnek itt is Ha nagyon kell, ketten elférnek itt is

A csöppséget a halk alapmotor, az 1,2 literes, szívó benzines mozgatta megfontolt dinamikával, nyomatékra hangolták a motort, lehet pörgetni, de felesleges. A lendületes autózáshoz viszont jó partner a felfüggesztés, a kormány egy kicsit érzéketlen még úgy is, hogy nem használja az ember a szervorásegítést növelő City-módot. Autópályán is tisztességesen helytáll, valahol 120 km/óránál lépi túl az optimális üzemelési pontját a motor, tempomattal haladva 110 km/óránál a pillanatnyi fogyasztásmérőn 6,0 l/100 km-ig terjedő értékeket lehet olvasni, 130-nál pedig 7,0 l/100 km feletti számokat mutat.

A gyűrű formájú hátsó lámpák árulkodnak a legújabb változatról. Városban cirkáláshoz elég az 1,2-es, autópályán már megfontolt A gyűrű formájú hátsó lámpák árulkodnak a legújabb változatról. Városban cirkáláshoz elég az 1,2-es, autópályán már megfontolt

Tetszett
• csendes és kulturált motor
• jó hangolású felfüggesztés
• megjelenés, stílus

Nem tetszett
• széles váltókonzol

Összegzés
Egy kis csiszolás, és még mindig magával ragadó jelenség az újkori Fiat 500-as eredeti formája. Az alapmotorral is jól elvan, stílusa még mindig képes elcsábítani az embert.

Fiat 500 1.2 8V
Összlökettérfogat: 1242 cm3
Hengerek/szelepek: S4/8V
Max. teljesítmény: 51 kW (69 LE) 5500/perc
Max. forgatónyomaték: 102 Nm 3000/perc
Hossz./szél./mag.: 3546/1627/1488 mm
Tengelytáv: 2300 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1413/1407 mm
Fordulókör: 9,3 m
Saját tömeg/teherbírás: 865/440 kg
Csomagtér: 185-610 l
Üzemanyagtank: 37 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 12,9 s
Max. sebesség: 160 km/h
Város/országút/vegyes: 6,2/4,2/4,9 l/100 km
Tesztfogyasztás: 6,0 l/100 km
CO2-kibocsátás: 115 g/km
A modell alapára: 3 320 500 Ft

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!