Autóskártyában igazi patthelyzetet jelent, ha a Citroën C-Elysée és a Peugeot 301-es csap össze. Olyannyira össze van hangolva a két autó árazása, hogy az egyes extrák felára is forintra megegyezik a testvérmodelleknél.

Annyi az eltérés, hogy a Peugeot-nál kedvező hitelezéshez kötik a plakátokon hirdetett 2,4 millió Ft-os árat, a Citroënnél pedig használtautó-csereprogram keretében lehet ezt elérni. Ezek nélkül azonban már a Peugeot áll nyerésre, hiszen ott 2,7 millió a „feltételek nélküli” akciós ár, míg a Citroënnél 2,84 millió Ft ugyanez.

Sötét a Peugeot műszerfalbetétje, egyébként ugyanazok a kapcsolók, mint a Citroenben Sötét a Peugeot műszerfalbetétje, egyébként ugyanazok a kapcsolók, mint a Citroenben

Az én szívemhez azonban inkább a Peugeot áll közelebb, de csak azért, mert a családi autóm is egy ehhez nagyon hasonló darab: egy 1997-ben gyártott, 1,4-es, 74 lóeros, lépcsőshátú 306-os. Még a szín is egyezik. Az egykori kompaktautó érezhetően szűkebb a mai kisautónál, a menetdinamika nagyjából egyforma, de az újdonság sokkal csendesebb. Másik érezhető eltérés, hogy amíg a 16 esztendős autó 6,5–7,0 liter körül fogyaszt évszaktól függően, addig az újdonság nyáron 5,7 l/100 km-es fogyasztással üzemel – utóbbiban ráadásul légkondi is van. Az eltérő tankméretek miatt mindkettővel nagyjából 800 kilométerenként kell tankolni menni, ami dicséretes egy benzines autótól.

Hasonlít a Citroënre, de azért felismerhetően más a 301-es Hasonlít a Citroënre, de azért felismerhetően más a 301-es

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!