Hagyományosan és következetesen saját útját járja a Subaru, ez az egyik ok, amiért évtizedek óta izgalmas rétegmárkának számít. Különc műszaki megoldásai és ralis sikerei mellett egyéni modellkínálatának is köszönheti kultstátuszát. A magyar importőr – jó érzékkel – csak a valóban különc típusokat forgalmazza, és a nimbuszra ráerősítve impresszív összeállításban adta át az itthon egyetlen, 170 lóerős, 1,6 literes, turbós boxerrel és CVT váltóval rendelhető kombit. Még a háromrészes, összesen 655 904 Ft-os, alsó STi légterelőket is megrendelték hozzá. A WRX (korábban Impreza) kombi változata a széles küszöbökkel és a krómbetétekkel látványosabb a legendás sportmodellnél: jellemzően ínyenc sofőrök nézik meg a forgalomban, akik Mitsubishi Lancer EVO-t, Porsche 911-est vezetnek.

Alacsony a műszerfal, jó a kilátás. 7 colos kijelző a csúcs, Sport szinten jár, ízlésesek a műszerek, a középső kijelző is sokfunkciós. A kormányon változtatható a hajtáslánc viselkedése
Alacsony a műszerfal, jó a kilátás. 7 colos kijelző a csúcs, Sport szinten jár, ízlésesek a műszerek, a középső kijelző is sokfunkciós. A kormányon változtatható a hajtáslánc viselkedése

Van is mit nézni rajta, formaterve üdítő visszatérés a férfias formákhoz, jól áll neki a hátsó sárvédő-szélesítés, a motorháztető levegőbeömlője, sőt, a kombi karosszéria is. Kár, hogy a korábban védjegynek számító keret nélküli ablakokat nem tapsolták vissza, de ne legyünk telhetetlenek, a Levorg van olyan izgalmas, mint egy belpiacos sportmodell, nem lepődtünk volna meg, ha a jobb oldalon találjuk benne a kormányt. Odabent egész más meglepetést tartogat, már nem csak az összeszerelés példás, az anyagminőséget sem érheti kritika. Ahol nem bőrhuzatot, ott puha műanyagot látunk, és annak ellenére, hogy a Subaru továbbra sem veszi fel a harcot a Mercedesszel a „csillagos márka” titulusért, érezhető a közeledés az európai ízlésvilág felé: a digitálisan megjelenített óra analóg időmérőt formáz, a középső érintőképernyőt pedig szépen beleillesztették a középkonzolba.

Szellőző nem, de pohártartós könyöklő a hátsó utasoknak is jut. Fotó: Hilbert Péter
Szellőző nem, de pohártartós könyöklő a hátsó utasoknak is jut. Fotó: Hilbert Péter

Előbbi kijelzőn főleg a technikai információkat (összkerékhajtás, fogyasztás stb.) jeleníthetjük meg, utóbbi viszont már igazi multimédiás játszótér. Érintős felülete példaértékű, gyorsan reagál a tapintásra, nagyok a gombok és átlátható a menü, jól működik a navigáció. Gyengéje az a féltucat különböző betűtípus, melyet elszórtak a különben igényes, opálos fénnyel világító műszerfalon. De nem csak a kivitelezése, helykínálata is pazar. 522 literes csomagtartója ugyan nem számít nagynak a középkategóriás riválisok között, ahová a Levorgot pozícionálták, cserében hasznos rekeszekkel, akasztókkal is szolgál. Ilyesmit az utastérben is bőven találunk, miközben elöl-hátul kényelmesen elférünk. Az első ülések nagyok és jól formázottak, a hátsók is méretesek, a tolótető idejében véget ér, ami jót tesz a fejtérnek.

A hasznos, gyári csomagtértálcáért 19 863 Ft-ot kérnek. 50 éve gyárt boxermotort a Subaru, hangját alig hallani
A hasznos, gyári csomagtértálcáért 19 863 Ft-ot kérnek. 50 éve gyárt boxermotort a Subaru, hangját alig hallani

A tesztautó magas felszereltsége mellett komoly hangszigetelés és sportos futóművéhez mérten kényelmes rugózás gondoskodik a komfortról, de csak olyan mértékben, hogy a lényeg, a sportosság ne csorbuljon. Jellegzetes boxerhang csak magas fordulaton, ott is halkan szűrődik be, ülésbe lapító gyorsulása azonban mindenért kárpótol. Elvileg 170 lipicai lóerő szabadul el gázadásra, de készséggel elhinnénk 200-at is, olyan vehemensen lódul meg a sofőrrel együtt bőven 1,6 tonnás kombi. Mindegy, hogy a turbónyomást korai nyomatékcsúcs elérésére vagy lineáris teljesítményleadásra állítjuk a kormányon, egyenletes és magabiztos a gyorsítás. Ebben nagy szerepe van minden idők talán legjobb CVT váltójának is (Lineartronic), amely a működési elvéből eredő esetlenségtől megszabadulva duplakuplungos szerkezeteket megszégyenítő intelligenciával és sebességgel változtatja az áttételezést. Sport állás nincs, aki maga szeretne „kapcsolgatni”, használhatja a füleket. Mindezen túl a férfias kezet kívánó, pontos, érzékeny kormány, valamint a feszes futómű és a semleges kanyartulajdonságokat garantáló szimmetrikus összkerékhajtás gondoskodik az élményről, képességeihez mérten fékrendszerét már-már alulméretezték. Családbarát tempóban 10 liter alatt tartható a fogyasztása. Kár, hogy kuriózum marad!

18 colos felnit kap a Sport kivitel, a toldat feláras, a dupla kipufogó adottság
18 colos felnit kap a Sport kivitel, a toldat feláras, a dupla kipufogó adottság

Tetszett

  • megjelenés
  • hajtáslánc
  • praktikum

Nem tetszett

  • erőtlen fék
  • fogyasztás

Összegzés

Sokat ígér és nem is okoz csalódást a Subaru sportos családi kombija. Mindkét élethelyzetben megállja a helyét, komfortos és élvezetes egyben. Hasonlót vállal, mint német konkurensei, de ízig-vérig japán módon teljesíti, ráadásul sokkal kedvezőbb áron, 5 év garanciával.

Subaru Levorg 1.6GT Lineartronic
Összlökettérfogat: 1600 cm3
Hengerek/szelepek: B4/16 turbó
Max. teljesítmény: 125 kW (170 LE) 4800-5600/perc
Max. forgatónyomaték: 250 Nm 1800-4800/perc
Hossz./szél./mag.: 4690/1780/1490 mm
Tengelytáv: 2650 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1530/1540 mm
Fordulókör: 11,8 m
Saját tömeg/teherbírás: 1576/444 kg
Csomagtér: 522 l
Üzemanyagtank: 60 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 8,9 s
Max. sebesség: 210 km/h
Város/országút/vegyes: 8,5/6,3/7,1 l/100 km
Tesztfogyasztás: 10,5 l/100 km
CO2-kibocsátás: 164 g/km
A modell alapára: 8 490 000 Ft

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!