A szedán és az ötajtós csapotthátú után az SW kombi immár a Cruze harmadik karosszériaváltozata, előbbit 78, míg utóbbit nem kevesebb, mint 167 mm-rel múlja felül hosszában. Arányai azonban így is kellemesek, s puttonya annak ellenére harmonikusan illeszkedik a formatervbe, hogy kevésbé éles és határozott vonalakkal operál, mint a frontrész.

Egyébként a három év után is tetszetős és karakteres arcberendezéshez óvatosan nyúltak a frissítéskor: a ködlámpafészek látványosabbá, az orrkötény és a hűtőmaszk picit sarkosabbá vált. Amíg a feláras tételek közül a 17 colos fekete alufelnik a Cruze megjelenését (szerencsére ezek a krómozott kilincsek nálunk nem rendelhetők), addig a kulcs nélküli nyitás és indítás a komfortérzetet emeli.

Amerikai életérzés: türkizkék megvilágítás, ezüstös és zongoralakk betétek Amerikai életérzés: türkizkék megvilágítás, ezüstös és zongoralakk betétek

Belül nem történt érdemleges változás, frissek a kárpitok, startstop motorleállító rendszer esetén a fedélzeti számítógép egy Eco gazdaságossági menüponttal bővül, jövőre pedig a MyLink fejlett multimédiás egység rendelhető majd az autóhoz. Ugyanakkor a vezetési környezet továbbra is tetszetős, és a minőségérzet is megnyerő – persze a bőrhuzatos LTZ+ csúcsfelszereltség esetén ez nem meglepő. A helykínálatra sem lehet panasz, ám a lényeget ezúttal az ülések mögött találjuk: széles nyíláson és alacsony küszöbön keresztül pakolhatunk a csomagtartóba.

Néhány egyszerű mozdulattal síkba dönthetők a támlák Néhány egyszerű mozdulattal síkba dönthetők a támlák

Praktikus megoldás, hogy a takaróroló a C-oszlop mentén kialakított sínben felfelé is elcsúsztatható, tokja előtt gyerekjátékok és egyéb apró holmik számára ideális pakolórekeszt, a padló alatt pedig rakodótálcát találunk. A poggyásztér szépen kárpitozott, befogadóképessége alaphelyzetben 500 liter, ami a 60:40 osztású háttámlák ledöntésével (nem kell bajlódni az ülőlap felhajtásával vagy a fejtámlák kiszerelésével) 1478 literig bővíthető.

A hosszú áttételezés megöli a rugalmasságot

A Cruze SW derekas, 535 kilós terhelhetőségéhez igazították a futóművet, a meglehetősen feszes hangolás miatt azonban elég hiteles képet kapunk a hazai utak állapotáról – nem ráz és botladozik ugyan a kombi, de emlékeim szerint a szedán komfortosabb volt. Cserében viszont a kanyarokban csekély a karosszéria dőlése, stabilan és jóindulatú alulkormányzottsággal fordul. Kormányzása kissé szintetikus érzést nyújt, de áttételezése közvetlen, így pontosan tarthatjuk az irányt, a fék nyomáspontja pedig jól kitapintható, ereje érzéssel adagolható.

Jól méretezett, kényelmes ülések. A helykínálat hátul is rendben van Jól méretezett, kényelmes ülések. A helykínálat hátul is rendben van

A friss fejlesztésű 1,4 literes, 140 lóerős turbómotor készségesen veszi a gázadást, és kezdettől fogva szépen húz, miközben egyenletesen szolgáltatja teljesítményét. 200 Nm-es nyomatéka 1850-től egészen 4900/percig rendelkezésre áll, de nem olyan rugalmas és kényelmesen vezethető a kocsi, mint várnánk. A hozzá társított hatfokozatú sebességváltó áttételezése ugyanis nem túl szerencsés: amíg az első két fokozat viszonylag rövid, addig a többi hosszúra nyújtott. Emiatt a lendületes haladás érdekében pörgetni kell a négyhengerest, akár egy szívómotort, s kifinomult járását ilyenkor kissé tolakodó, fémesen nyers hang árnyékolja be. Főleg magasabb fokozatokban, nagy sebességnél hajlamos kifogyni a szuszból, országúton és autópályán a meredekebb emelkedők vagy előzések előtt ajánlatos visszakapcsolni. A hajszolt életmód pedig a fogyasztáson is visszaköszön, a start-stop rendszer ellenére 7,9 literes tesztátlagot mértünk.

Azonos felszereltség és motorváltozat esetén a szedánnál 150, míg az ötajtós ferdehátúnál 200 ezer forinttal drágább az SW. Most bevezető áron 3 599 000 forintért kínálják az 1.6 (124 LE) LS alapmodellt, de ezen a szinten csak magasságban állítható a kormány, légkondi pedig csak a második (LS+) specifikációtól jár. A tesztelt 1,4-es turbó csak a harmadik (LT+) felszereltségtől, 4 889 000 forintos indulóárral választható.

Ha nem is sportkombis, de szemrevaló a Cruze SW feneke. A tetősín széria, terhelhetősége 75 kg Ha nem is sportkombis, de szemrevaló a Cruze SW feneke. A tetősín széria, terhelhetősége 75 kg

TETSZETT
– formaterv
– praktikus részletek
– helykínálat, variálhatóság
– ár-érték arány

NEM TETSZETT
– feszes futómű
– sebességváltó áttételezése
– navigáció grafikája, kezelése

ÖSSZEGZÉS
Ahogy testvérmodellje, az Opel Astra, úgy a Chevy Cruze sem éppen könnyűsúlyú: elkel hozzá a szívómotoroknál jóval rugalmasabb 1.4 Turbo, de gázolajossal lehet az igazi.

Chevrolet Cruze SW 1.4 Turbo
Összlökettérfogat: 1364 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbó
Max. teljesítmény: 103 kW (140 LE) 6000/min
Max. forgatónyomaték: 200 Nm 1850-4900/min

Hossz./szél./mag.: 4681/1797/1521 mm
Tengelytáv: 2685 mm
Fordulókör: 11,4 m
Saját tömeg/teherbírás: 1405/535 kg
Csomagtér: 500/1478 l
Üzemanyagtank: 60 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 9,5 s
Maximális sebesség: 200 km/h
Város/országút/vegyes: 7,4/4,7/5,7 l/100 km
Tesztfogyasztás: 7,9 l/100 km
CO2-kibocsátás: 134 g/km
A modell alapára (1.6i LS): 3 599 000 Ft
A tesztelt modell ára: 4 889 000 Ft

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért