Csak semmi pánik!

2012. június 26. (kedd) Lővei Gergely

Nem túl hektikus a kis dízellel felszerelt Hyundai i40-es, de pont ez a jó benne.

Mik ezek?

X

A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

Like gomb "Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

A fényszóróba épített LED-füzér kanyarintása kétségbeesett tekintetet kölcsönöz a Hyundai i40-esnek, pedig semmi ok az aggodalomra. Nem kell szégyenkeznie az autónak, feltéve, hogy négyajtós kupéként és nem négyajtós limuzinként gondolunk rá.


  Jó a minőségérzet, és Comfort szinten otthonos a színvilág is Jó a minőségérzet, és Comfort szinten otthonos a színvilág is
Az ajtónyílások alacsonyak, a fejtér hátul éppen megfelelő nekem (190 cm magas vagyok), de a csomagtér is furcsa. Az 503 literes méret megfelelő, de a formája hosszú és lapos – a fékezésnél előrecsúszó dolgokat még én se érem el hátulról, a lábam összepiszkolása nélkül.

Nem alulmotorizált a maratonfutó

A gyengébbik, 115 lóerős dízelmotor illik a Comfort felszereltséghez tartozó belsőhöz: eleganciát sugall a fekete-bézs műszerfal, és a motor is partner a kényelmes autózáshoz. Nyomatékmaximuma 260 Nm, amit 1250-2750-es főtengelyfordulaton tud, nem csak elméletileg, gyakorlatilag is nagyon kevés váltással tudunk haladni, miközben a kulturált erőforrás hangját is alig halljuk. Taposni már csak azért se érdemes, mert 4000-es főtengelyfordulat felett csak a hangja jön meg. Mintha egy régi, nyomatékra hangolt szívómotor lenne a motorháztető alatt, nem egy modern turbódízel.

  Nagyon hosszú a csomagtér, a teherbírás viszont dicséretes Nagyon hosszú a csomagtér, a teherbírás viszont dicséretes

Az alap, 1,6-os benzinmotorhoz képest félmillió forintos pluszt kell fizetni a legolcsóbb dízelért, ez már csak azért is meggondolandó, mert azzal szemben nagyon nyomatékos motort kapunk, amellyel egy tankolással könnyedén elautózunk akár ezer kilométert is.

  Jól néz ki a lépcsőshátú i40-es, de a szépség miatt meg kell szenvedni minden beszállásnál Jól néz ki a lépcsőshátú i40-es, de a szépség miatt meg kell szenvedni minden beszállásnál

Tetszett
nyomatékos és kulturált motor
kényelmes rugózás
hosszú garancia

Nem tetszett
csomagtér formája
alacsony ajtónyílások

Összegzés
A kupés formából adódó hátrányokat leszámítva limuzinként is dicséretes autó az i40-es. Általános minősége megnyerő, presztízse egyre emelkedik. A gyengébbik dízellel nem egy rakéta, de legalább nyugtató a vezetése és a hatótáv is rendben van.

Hyundai i40 1.7 CRDi LP
Összlökettérfogat: 1685 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbódízel
Max. teljesítmény: 85 kW (115 LE) 4000/min
Max. forgatónyomaték: 260 Nm 1250-2750/min
Hosszúság/szélesség/magasság: 4740/1815/1470 mm
Tengelytáv: 2770 mm
Saját tömeg/teherbírás: 1473/607 kg
Csomagtér: 503 l
Üzemanyagtank: 70 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 12,9 s
Maximális sebesség: 190 km/h
Város/országút/vegyes: 5,5/4,2/4,6 l/100 km
Tesztfogyasztás: 6,4 l/100 km
CO2-kibocsátás: 122 g/km
A modell alapára (1.6 GDi Life): 5 990 000 Ft
A tesztelt modell ára: 6 490 000 Ft

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Csak semmi pánik!

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2014/19-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Vezettük: Peugeot 508, Lexus NX 300h, Volkswagen Touareg
  • Teszt: Jaguar XF 2.2D
  • HASZONJÁRMŰ-MELLÉKLET: Volkswagen Amarok-túra: Montenegro–Albánia, Teszt: Peugeot Boxer, Ford Transit Jumbo, Renault Master, Mercedes-Benz V 250 BlueTec, Landini 7-215
  • Tuning: Brabus Mercedes-Benz Sprinter

Időjárás

Budapest

szitálás
9 °C
6 °C

Kiemelt témák - Autó-Motor.HU

Kémfotó | Frankfurt 2011 | F1 | Videó | Veterán | Youngtimer | Veterán Autó-Motor | Mikor mi jön?