Jó méretű és fogású az új kormány. Fotó: Stefler Balázs

Mit tehet egy autógyár, ha már elsőre eltalálta a vevők ízlését, de az évek múlásával muszáj megújítania az egyik legjobban fogyó típusát? Olyan apróságokkal dobja fel, mint a megállni és elindulni is képes adaptív tempomat, a 360 fokos kamera, vagy a legfrissebb multimédiás rendszer. Kicseréli a kormányát, alig észrevehetően változtat a műszerfalon, kívülről pedig a lökhárítók és a felnik apró, de látható átrajzolásán kívül igyekszik nem elrontani, amit a tervezés korai fázisában már jól csinált. Ezt tették a koreaiak, így a Sportage továbbra is a racionálisan gondolkodó vásárlókat célozza, akik egy jól csengő márkanév helyett inkább az autó valós tudásáért kívánnak fizetni, és akkor is igénylik a praktikumot, ha a divatot követve SUV-t választanak családi autónak.

Tágas a hely, a támla dőlésszöge állítható

Ezt megkapják a Sportage-től, hiszen utastere elöl-hátul tágas, kemény tömésű ülései kényelmesek és jól tartják a testet. Anyaghasználata megfelelő minőségű, belsejét az aktuális európai ízlés szerint rendezték be. Kívül-belül felfedezhető az ihletet adó Porsche Cayenne néhány részlete, de ahogy a Kia Proceed esetében múzsaként tekintettek a Mercedes-Benz CLA Shooting Brake-re, úgy a Sportage-hez is szükségük volt megfelelő példaképre. A Cayenne-éhez hasonló középkonzolt igényesen alakították ki, s az is jó lépés volt, hogy a Porsche szemléletmódját követve megtartották a fizikai gombokat. A Kia hagyományosan ergonomikus elrendezését csak javítja, hogy az érintőképernyőt csak akkor kell használnunk, ha a hozzá tartozó funkciókra van szükségünk.

Nagy és jól pakolható a csomagtartó

A masszív felépítés és a jó általános minőségérzet a nem prémiumkategóriában a jobbak közé tartozik, egy árnyalatnyi különbséget mégis észre lehet venni az újabb fejlesztésű Kiák javára. A kissé szintetikus, de pontos kormányzás, a feszes hangolású, stabil úttartást adó, mégis jól rugózó futómű, illetve a szinte túl direkt fékhatás mellett csalódást keltő a hatfokozatú kézi váltó. Fokozatkiosztása előnytelen a különben jó erőben lévő, 1,6 literes turbómotorhoz, és a kapcsolási érzet sem a márka jól felépített hírnevéhez méltó. Ezt a problémát megoldja a 600 000 Ft-ért választható, hétfokozatú, duplakuplungos automatikus váltó, amely az egyébként magas fogyasztást sem növeli a gyár mérései szerint. Bár a felszereltséget csomagok segítségével bővíthetjük, a 7,3 milliós alapár kedvezőnek számít egy csendes, jól használható és szerethető autó esetében.

Új a fényszóró LED-es nappali menetfénye, a lökhárítóba épített hátsó index a külső pótkerekes terepjárókat idézi

Tetszett
• praktikus felépítés
• jó kezelhetőség
• ár/érték arány
Nem tetszett
• magas fogyasztás
• akadós kézi váltó

Összegzés
A Sportage szerencsés felépítése továbbra is jó kiindulási alap, a visszafogott külső méretek tágas utas- és csomagteret, a divatos forma jó minőséget és felszereltséget rejt elfogadható áron, 7 év/150 000 km garanciával.

Kia Sportage 1.6 T-GDI
Összlökettérfogat: 1598 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbó
Max. teljesítmény: 130 kW (177 LE) 5500/perc
Max. nyomaték: 265 Nm 1500-4500/perc
Hossz./szél./mag.: 4485/1855/1635 mm
Tengelytáv: 2670 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1625/1636 mm
Fordulókör: 10,6 m
Tömeg/teherbírás: 1470/640 kg
Csomagtér: 503-1492 l
Üzemanyagtank: 62 l
0-100 km/h: 9,2 s
Max. sebesség: 204 km/h
WLTP kombinált: 7,9 l/100 km
Tesztfogyasztás: 8,3 l/100 km
CO2-kibocsátás: 180 g/km
A modell alapára: 6 299 000 Ft (1.6 GDi, 132 LE)
A tesztelt verzió ára: 7 299 000 Ft