A C3-as Citroen legutóbb a 90 lóerős, 1,6-os dízelmotorral, a legmagasabb (Exclusive) felszereltségű verziójában járt szerkesztőségünknél. Ez a modell a jelenlegi akciós, 3 840 000 forintos áron is 810 ezer forinttal drágább a 22 lóerővel gyengébb, alacsonyabb felszereltségi csomagokkal (Comfort és Tendance) is választható 1,4-es HDi-nél. A regisztrációs adó különbsége 110 ezer forint a két motor között, így jogos a kérdés, mit kapunk a maradék 700 ezerért. Nos, íme a lista: ABS, elektronikus fékerőelosztó, vészfékasszisztens, oldallégzsákok, ködfényszórók, állítható magasságú vezetőülés, első kartámasz, színre fújt lökhárítók és oldalvédő csíkok, utasülés alatti fiók, alumínium dekorelemek a műszerfalon, bársonykárpit, kétféle választható belső

színkombináció, fűthető, elektromosan állítható tükrök, melyek megállásnál óvatosan behajtják magukat, aktív szénszűrős automata klíma, amely szükség esetén a kesztyűtartót is hűti. A jelenlegi legdrágább C3-ashoz jár továbbá automatikus világításkapcsolás, esőérzékelős ablaktörlő, hátul is elektromos ablakemelő, tempomat, 15 colos könnyűfém felniszett, aluszínű kilincsek és hátsó díszcsík, Moduboard csomagtérrendszer, bőrhuzatos, multifunkciós kormánykerék, valamint CD-s rádió hat hangszóróval. Utóbbi egység jól is szól, bár elkeserítő érzés, hogy az MP3-as lemezekkel nem tud mit kezdeni a lejátszó.

Erőnyerő

Nem szokásunk lajstromozni a felszereltségi listát, de ez esetben talán érdemes volt. A felsoroltak alapján villámgyorsan és egyértelműen érzékelhető, hogy a 68 lóerős 1.4 HDi Comfort milyen műszaki és kényelmi “lépéshátrányban” van. 22 lóerővel és 55 newtonméterrel szegényebb mozgási energiája mellett városon kívüli ciklusban – a gyári adatok szerint – egy decivel több gázolajat éget el, mint erősebb fivére.

Az 1,6-os motor amúgy remek. Készségesen pörög fel, nyomatékossága jól kiaknázható az olykor fürge megugrásokat igénylő városi forgalomban, sztrádatempónál pedig még éppen elviselhető dízeles duruzsolással tölti meg az utasteret. Ugyan a C3-as egyetlen alkatrésze sem kiemelkedő, összességében mégis kellemes, élhető, használható autó. Nem igazán precíz a kormányzás, pongyola a sebességváltó, városi kényelemre hangolt a futómű, azaz vezetése nem okoz túl sok örömöt. Cserében játékos az utastér, könnyen kezelhető az autó, s tisztességes a helykínálat. Az egyhetes tesztprogram során az átlagos igénybevételt garantáltan meghaladó használattal az átlagfogyasztás 4,7-ről 4,9 literre nőtt, ami szinte említésre sem érdemes. Gyorsulásban 2,6 másodperccel, a végsebességet tekintve pedig 17 km/órával tud többet, mint kistestvére. A hozzáadott extrákkal együtt lényeges különbség, így elméletileg bőven megéri a felárat. Igen ám, de a C3-as ára csak a vizsgált értékek alacsonyabbikával nevezhető jutányosnak, sőt ha ehhez hozzávesszük, hogy a listaár amúgy ott is magasabb 300 ezerrel, már-már jobban teszi az ember, ha a márka palettáján belül a C4-essel kezd szemezgetni…