Rövid időn belül három Isuzu D-Max tesztautó is járt nálunk, amelyek felszereltségükben és hajtásláncukban különböztek egymástól. A sort a legvagányabb, a limitált szériás Hunter Edition vadászmasina kezdte. Kívülről a látványos és hatékony terepgumi, az első csörlő, a hátsó fémkeret a vadfelhúzó csörlővel, alulról a haspáncél, belülről pedig a hátsó ülések elé helyezett puskatartó különbözteti meg a többiektől.

Ezekkel a gumikkal a terepet szereti

Belül a kárpitanyagok és a műszerfal kialakítása inkább a 90-es évek végére jellemzők, extrák sem kényeztetnek, főképp azért, mert autónk „L” alapfelszereltségű. Mindazonáltal minden a helyén van, klasszikus japán rendszerbe szedve. Elöl bőven elég a hely a dupla kabinban, s bár hátul is jó a térkínálat, a támla igen meredek, az ülőlap pedig közel van a padlóhoz. A Hunter Edition sajátja a hátsó ülés elé középre beszerelt puskatartó állvány, ami hátul kétszemélyessé teszi az autót. Mivel az utastér padlótól számított belmagassága nem nagy, egy hosszabb csövű fegyver már nem fér be a puskatartóba, érdemes ezt kipróbálni az állvány beszereltetése előtt.

Egyszerű, célszerű belső, átlagos üléskényelem Egyszerű, célszerű belső, átlagos üléskényelem

Harcias tesztautónkban a kisebbik 2,5 literes, 136 lóerős, 294 Nm nyomatékú dízel dolgozott, ötfokozatú manuális váltó közreműködésével. Alaphelyzetben a hátsó kerekek hajtottak, az összkerékhajtás a középkonzol felső részére beépített kapcsolóval ébreszthető fel. Mellette van még egy kapcsoló, ezzel a felező aktiválható, kapcsolható differenciálzár nincs, a hátsó diffi részlegesen önzáró. A motort indítva nem marad titokban, hogy egy igazi gép kelt életre, van hang és rezgés is. Elindulva megugrik az autó, ez köszönhető a rövidre vett egyes és kettes fokozatnak. A hármastól felfelé már hosszabb fokozatok jönnek, így a kettesből hármasba lépéskor, különösen emelkedőn felfelé, érdemes jobban kihúzatni a motort. Rossz útviszonyok között, terepen, vagy terhelten is, magabiztosan indul az autó, utazósebességen viszont a fogyasztása alacsonyabb. 120 km/órás sebességnél csak 2500-at mutat a fordulatszámmérő, az átlagfogyasztás 8,7 liter, ami nem rossz érték.

Hátul elég a lábhely, de mélyen kell ülni és meredek a támla Hátul elég a lábhely, de mélyen kell ülni és meredek a támla

A terepgumik a hasmagasságon is emeltek egy kicsit, a nedves-homokos talajon próbálva hihetetlenül kapaszkodott a kocsi, igen messze volt az elakadástól. Játék közben egyszer figyelmetlen voltam, így a kocsi belengett, a hasát odacsapta egy buckához: nem éreztem abban a pillanatban jól magam, megálltam és alánéztem. A jókedvem rögtön visszatért, a 6 mm vastag, alumíniumötvözetű haspáncél fel sem vette a behatást!

Vagány vadászmasina, plusz 1,8 millióért

Összességében kategóriája érdekes ajánlata az Isuzu D-Max, kicsit olyannak érzem, mintha a pickupok Subaruja lenne, az választja, akit vonz az átlagnál értékesebb, kidolgozottabb technikai tartalom. A vadászcsomag, ami nettó 1,8 millióval tornázza feljebb az árat, valóban jól összeválogatott holmikból áll, amelyek növelik a kocsi akciókészségét – kivéve talán a rövid csövűekre méretezett puskatartót.

Távirányítós orrcsörlő, ha a vadász bácsi elakadna a rengetegben... Távirányítós orrcsörlő, ha a vadász bácsi elakadna a rengetegben…

TETSZETT
pontosan működő kezelőszervek
jó terepteljesítmény
mérsékelt fogyasztás

NEM TETSZETT
szerény felszereltség
rázós futómű
hátul kényelmetlen üléshelyzet

ÖSSZEGZÉS
A D-Max érett konstrukció, minden erőteljes és katonásan működik. Városi autónak nem való, az igazi élettere a munka és a természet.

Isuzu D-MAX 2.5 D Hunter Edition
Összlökettérfogat: 2499 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbódízel
Max. teljesítmény: 100 kW (136 LE) 3600/min
Max. nyomaték: 294 Nm 1800/min
Hossz./szél./mag.: 4910/1745/1720 mm
Tengelytáv: 3050 mm
Fordulókör: 12,2 m
Saját tömeg/teherbírás: 1865/1085 kg
Üzemanyagtank: 65 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 12,8 s
Maximális sebesség: 170 km/h
Város/országút/vegyes: 9,8/7,1/8,1 l/100 km
Tesztfogyasztás: 8,7 l/100 km
CO2-kibocsátás: 213 g/km
A modell nettó alapára: 5 199 000 Ft
A tesztelt változat nettó ára: 6 849 000 Ft

Isuzu D-MAX 2.5 D

A féltestvér

LS-verzió: színre fújt külső elemek és krómdíszek. Terepgumi nélkül csendesebb a kocsi LS-verzió: színre fújt külső elemek és krómdíszek. Terepgumi nélkül csendesebb a kocsi

Vadászcsomag nélkül is próbára tettük a 2.5-ös D-Maxot, amelynek alapfelszereltsége (LS) jobb volt azonos motorú társánál. A nívósabb felszereltség része a könnyűfém keréktárcsa, a projektoros lámpa, a ködlámpa, a krómozott kilincs, a színrefújt lökhárító, illetve az, hogy a hátsó lökhárító nem csőből formázott. Belül több apróságon túl az állítható magasságú bőrkormány, a távirányítós központi zár, a hátsó elektromos ablak, a kettő helyett négy hangszórós rádió-előkészítés, a dobozt rejtő könyöklő nyújt többet. E változat nettó ára 5,5 millió forint.

A platót műanyag burkolattal vonták be, s erős rögzítőfüleket is felszereltek A platót műanyag burkolattal vonták be, s erős rögzítőfüleket is felszereltek


Isuzu D-MAX 3.0 D

A nagytestvér

A D-Max csúcsváltozatának orrában 3,0 literes dízelmotor ügyködik, a teljesítmény 163 lóerő, a forgatónyomaték 333 Nm. Utóbbi adat akkor érvényes, ha automata sebességváltó társul a blokkhoz (LS felszereltség, nettó 6,5 millió Ft), a kézi váltós nyomatéka nagyobb, 360 Nm.

Furgonos stílus, klasszikus automata választókar Furgonos stílus, klasszikus automata választókar

A hajtáslánc alapesetben ugyanúgy hátsókerekes, az összkerékhajtás kapcsolható. A négyfokozatú hagyományos automata szépen teszi a dolgát, finoman vált, időben kapcsol vissza. A teljesítményért és a kényelemért azonban nem csak a pénztárnál kell fizetni, hiszen az autó tesztfogyasztása elérte a 10,0 litert.

A nagyobb motor több üzemanyagot kér, viszont öntudatosabban viselkedik A nagyobb motor több üzemanyagot kér, viszont öntudatosabban viselkedik

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!