A Kia Optima féltestvére, a i40-es a legjobb példa arra, hogy mekkora utat járt be a Hyundai az elmúlt években: a középkategóriás modell helykínálatát, minőségét és a rendelhető extrákat tekintve is abszolút pariban van a kategória legmeghatározóbb modelljeivel, sőt kényelmét tekintve egyértelműen az egyik legjobb, ahogyan kombiként is helytáll, hiszen az 1,7 m3-ig bővíthető raktér is dicséretes.

Tetszetős belső sok tárolórekesszel és meggyőző minőséggel Tetszetős belső sok tárolórekesszel és meggyőző minőséggel

Na de mi a helyzet, ha valaki nem megy évente több tízezer kilométert, és egyszerűen nem akar dízelmotoros i40-est? Ebben az esetben a 135 lóerős 1,6-os és a tesztautónkban dolgozó 177 lóerős, 2,0 literes benzinmotor áll rendelkezésre, a 2.0 GDi erőforrás azonban inkább kifinomult működésével mintsem erejével győzi meg az embert. A 213 Nm-es nyomaték csak magasan, 4700-as fordulaton ébred, így nyüstölni kell a motort a tempós haladáshoz, s gyakran kell kapcsolni a hatfokozatú manuális váltót (opcióként automata is van).

Ha pörgetjük a 2.0 GDi-t, máris előjön a 177 lóerő, és természetesen elkezdi szedni a lábát a nagy Hyundai, hiszen ha kell, 9,7 szekundum alatt eléri a 100-at, és akár 210 km/órás végsebességre is képes. A 70 literes üzemanyagtartályra egyébként nagy szükség van, mert vegyes használatban 9,0 literes fogyasztással számolhatunk.

Bővítve óriási (1,7 m3) a raktér Bővítve óriási (1,7 m3) a raktér

A Hyundai jelenleg akciós áron, 500 000 forintos kedvezménnyel kínálja az i40-est, ami annyit tesz, hogy a 2,0 literes verzión 7 090 000 forintos árcédula szerepel. Ez ugyan a hasonló teljesítményű benzines konkurensekkel szemben versenyképes, de a 115 lóerős, 1,7 literes dízel pontosan ugyanennyiért vihető haza.

Komfortosra hangolták az i40-es futóművét Komfortosra hangolták az i40-es futóművét

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!