Nem egyszerűen csak a hosszabb befejezés miatt kínál több teret a Tipo kombi karosszériája, a térérzet is sokkal levegősebb az áttervezett műszerfalnak köszönhetően. Itt már nem tornyosul falszerűen előttünk a hatalmas műanyag panel, hanem az a műszeregység-takaró kivételével normál magasságban húzódik, ebből a síkból áll ki a 7 colos képátlójú érintőképernyő. Ennek a mérete igazi megváltás, amíg a lépcsős hátú 5 colos képernyőjén a grafika darabos és nagyon kicsik a virtuális gombok, addig jelen esetben már szép a megjelenítés és könnyebb a célzás is. Egyébként a műszerfal alsó része és maga a műszeregység is azonos azzal, amit korábban már megismertünk, de mégis, sokkal korszerűbbnek hat az új belső kialakítás.

Jól néz ki a műszerfal, az érintőképernyő már használható méretű. Fotó: Hilbert Péter

De térjünk rá a beltér másik végére, a csomagtartóra, hiszen az a kombi karosszéria igazi lényege. Okos ötlet, hogy a kalaptartó nem csak teljesen csévélődik vissza, de féltávon is van egy megállója, így nem kell rögtön a hátsó támláig nyújtózkodni. A padló alatt sekély fiók, a filc alatt pedig a pótkerékmélyedést megtöltő hungarocell-tároló található, utóbbiban utaznak a KRESZ-tartozékok. A kerékjáratok mögött, az oldalfalban még két kis rekesz van, a kivett kalaptartót csak akkor tudjuk a padló alá rejteni, ha ezek oldalfalait kivesszük. A köztes padló ellenére támladöntést követően nem lesz teljesen sík a raktér padlója. A csomagtérnyílás széles, alacsony a rakodóperem, de magas embereknek nem árt vigyázni a felnyitott ajtó peremével.

Elegendő a tér, a támla párnázása alapján két személyre számítanak

Tesztautónkat a legerősebb motor, az 1,6 literes, 120 lóerős Multijet dízel hajtotta megelégedésünkre. Jól választották meg a fokozatok kiosztását, például visszakapcsolás nélkül is tempósan újra fel tudja venni az autópályatempót a Tipo Kombi, de például a Mátrán áthajtva is jól teljesített – a váltót szinte végig 3-asban hagyva. Kicsit akadozó a kar megvezetése, de nem is ez marad meg az emberben, hanem a tény, hogy milyen hatalmas méretű a váltógomb. A kormány kis erővel tekerhető, és ott van még a City-gomb megnyomására elérhető még nagyobb mértékű rásegítés. A 16-os felnivel és a ballonosabb gumikkal nagyon jó a felfüggesztés, kényelmes, de az irányíthatóság is rendben van, a menetstabilizáló nem tartozik az idegesebb darabok közé a Mátrában szerzett tapasztalatok szerint.

Pótkerék nincs, csak annak a helye, ahová lehet pakolni. Nem lesz teljesen sík támladöntés után a padló

A Tipo modellcsaládon belül a névtelen alapfelszereltséggel is választható lépcsős hátú karosszéria a legolcsóbb, a Pop felszereltséggel induló ötajtós – ami a kombiban is alkalmazott műszerfalat kapja – felára 300 ezer Ft, és még ugyanennyit kell ráfizetni a kombi befejezésért. Az 1,4-es alapmotorhoz képest az 1,3-as (90 LE) dízel felára 600 ezer Ft, ezen felül még további 300 ezer Ft az 1,6-os, motorleállítós dízel felára, tehát aki dízelben gondolkodik, annak már nem jelent olyan nagy érvágást a 120 lóerős motor. De az 5 ajtósnál és a kombinál van benzines alternatíva is, ezeknél ugyanis elérhető a 120 lóerős benzines T-Jet turbó is, 500 ezer Ft felár ellenében – tehát a kisebb dízelnél 100 ezer Ft-tal olcsóbban. Abszolút értelemben egyébként a kompaktkategória olcsóbb darabjai közé tartozik a Tipo, azonos motorral és felszereltséggel úgy fél millió Ft-tal kerül kevesebbe az átlagnál, és 2+3 év/100 000 km kiterjesztett garanciát is kap az ember.

Mértékkel csillog: az ablak alatti díszléc krómozása 25 000 Ft felár

Tetszett
• kényelmes futómű
• jó vezethetőség
• ár/érték arány

Nem tetszett
• akadozó váltókar

Összegzés
Sallangmentes kombi, jól pakolható csomagtérrel, jó erőben lévő dízelmotorral. Nem nagyon lehet belekötni a Fiat ajánlatába, legfeljebb csak annak, akinek a külső-belső megjelenés nem jön be. De nekik is érdemes elgondolkozni egy próbán.

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet 16V
Összlökettérfogat: 1598 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbódízel
Max. teljesítmény: 88 kW/120 LE 3750/perc
Max. forgatónyomaték: 320 Nm 1750/perc
Hossz./szél./mag.: 4571/1792/1514 mm
Tengelytáv: 2638 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1542/1543 mm
Fordulókör: 10,5 m
Saját tömeg/teherbírás: 1395/550 kg
Csomagtér: 550-1650 l
Üzemanyagtank: 50 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 10,1 s
Max. sebesség: 200 km/h
Város/országút/vegyes: 4,4/3,3/3,7 l/100 km
Tesztfogyasztás: 6,5 l/100 km
CO2-kibocsátás: 98 g/km
A modell alapára: 3 705 000 Ft (4 ajtós, 95 LE))
A tesztelt verzió ára: 5 505 000 Ft

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!