Az EuroNCAP az egyre jobban terjedő vezetőtámogató rendszereket, azon belül is az ún. Highway Assist, tehát gyorsforgalmi utakon a vezetőt segítő rendszereket tesztelte tíz autónál: Audi Q8, BMW 3-as sorozat, Ford Kuga, Mercedes-Benz GLE, Nissan Juke, Peugeot 2008, Renault Clio, Tesla Model 3, Volkswagen Passat és Volvo V60. Arról van szó, hogy a távolságtartó tempomat és a sávtartó kombinációja nagy terhet vesz le a sofőr válláról, de azt is fontosnak tartják a szakemberek, hogy a rendszer ne legyen képes az autó irányítására, hiszen nem önvezető rendszerekről van szó, amelyek sokszor hibáznak.

Három területet tart fontosnak az EuroNCAP, a segédek működése mellett a vezető bevonása, illetve van-e valamiféle végső segélyrendszer az autóban – például a vezető nem reagálása esetén magától megáll a jármű. A három német prémiumautó, Audi Q8, BMW 3-as sorozat és Mercedes-Benz GLE teljesítménye lett Nagyon Jó, majd a Ford Kuga következik Jó eredménnyel. A középmezőnyt a Nissan Juke, Tesla Model 3, Volkswagen Passat és Volvo V60 jelenti Mérsékelt minősítéssel, itt azt emelték ki, hogy a Volvo rendszere pár éve még jó volt, de ma már többet tudnak a vetélytársak, és hogy a Teslánál a rendszer nem kooperál, hanem megpróbálja ráerőltetni az akaratát a vezetőre; pozitívnak értékelték a rendszer folyamatos online frissítését, de ez nem javít az eredményen. A Peugeot 2008 és Renault Clio végzett Belépő szintű eredménnyel, mert minimális mértékű segítséget nyújtanak.