A kijelzők hightech minőségűek, de az anyagminőség nem olyan nívós, mint az elődben. Fotó: Stefler Balázs

Aki DSG-váltós, benzines Golfot szeretne, már csak lágyhibrid verziók közül választhat. Az 1,5 literes TSI-n alapuló rendszer a 48 voltos rásegítéssel és a többi technikai megoldásával nem egy pofonegyszerű szerkezet, a Miller-cikluson is működő, változó geometriájú turbóval ellátott erőforrás részterhelésen képes lekapcsolni a négy hengerből kettőt, méghozzá teljesen észrevétlenül. Ugyanilyen magától értetődő a 48 voltos rásegítés működése is, gázadásnál az önindító/generátor segít rá a benzinmotorra. Az egyetlen pont, ahol tetten érhető az elektrifikáció, az az, hogy még 100 km/órás tempónál is képes lelőni a motort a vezérlés. A 131 lóerős teljesítménnyel és az 1400-as fordulaton ébredő csúcsnyomatékkal a menetteljesítmények korrektek, a 9,4 másodperces sprintidőben pedig nyilván fontos szerepet vállal a villámgyorsan és jó ritmusban kapcsolgató 7 fokozatú DSG-váltó.

Az ülések kényelmesek, a helykínálat egyértelműen átlag feletti

A nap végén viszont mégiscsak az számít, hogy ilyen technikai színvonallal mennyire takarékos a lágyhibrid. Nos, a teszt során a WLTP-norma szerinti értéket hoztuk, pontosabban az 5,7 literes tesztátlag egy decivel múlja felül a gyári adatot, ami azt jelenti, hogy a meglehetősen kicsi, 45 literes tankkal is tisztességes a hatótávolság. Így egyáltalán nem elrugaszkodott a gondolat, hogy az eTSI amolyan dízelhelyettesítő is lehet, már csak azért is, mert a 130 lóerős modell 9 098 460 Ft-jával szemben a 2,0 literes, 115 lovas TDI DSG-váltóval 9 547 000 Ft-ot kóstál. Elsőre soknak tűnik ez az összeg, de a VW ezzel igazából csak a középmezőnybe tartozik.

Sok-sok praktikus részlet, például oldalsó rekeszek és üléslehajtó fülek teszik könnyebbé az ember dolgát

Bár a kombi sem nélkülözi azt a két neuralgikus pontot, mint az ötajtós, vagyis hogy a belső anyagok lényegesen egyszerűbbek, és az új kezelési koncepció miatt sokkal több időbe telik összebarátkozni az autóval, a helykínálat 5 csillagos. A 6,6 centis hossznövekedést egy az egyben a hátsó lábtér bővítésére fordították, így a Golf Variant azon kevés kompakt közé tartozik, amelyben hátul 3 átlagos termetű felnőtt kis kompromisszummal elfér – a szellőzés a középső rostélyok miatt itt is megfelelő. Miközben a raktér a kis oldalsó tárolórekeszekkel és a két magasságban rögzíthető padlóval a kötelező kört hozza, a 6 literrel nagyobb, immáron 611 literes kapacitással sok középkategóriás kombit is leiskoláz.
A csomagtérhez és a praktikumhoz kapcsolódóan több extra is megfontolandó, még akkor is, ha nem filléres tételekről van szó. Az elválasztó hálóért 64 770, az elektromos csatlakozóért 45 720, míg az elektromos nyitásért 184 150 Ft-ot kérnek, aki pedig igazán hosszú tárgyakat szállítana, 35 560 Ft-ért ledönthető utasoldali háttámlával is megrendelheti a Variantot.

TETSZETT
• helykínálat, csomagtér mérete
• komfortos rugózás
• hajtáslánc működése
• takarékosság
NEM TETSZETT
• fedélzeti rendszer kezelhetősége
• belső anyagok minősége

ÖSSZEGZÉS
Bár a Golf Variant „csak” egy kompakt kombi, raktere és helykínálata miatt sem illik már rá ez a jelző. Miközben az utastér és a puttony kialakítása is praktikus, különösen bosszantó, hogy a vásárlókra egy olyan fedélzeti rendszert erőltetnek rá, amit szokni kell. A benzines lágyhibrid hajtáslánc ezúttal bebizonyította, hogy fogyasztás tekintetében már csak hajszál választja el a legjobb dízelektől.

VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG
Összlökettérfogat: 1498 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbó, lágy hibrid
Max. teljesítmény: 96 kW (131 LE) 5000-6000/perc
Max. forgatónyomaték: 200 Nm 1400/perc
Hossz./szél./mag.: 4633/1789/1498 mm
Tengelytáv: 2669 mm
Fordulókör: 11,0 m
Saját tömeg/teherbírás: 1410/550 kg
Csomagtér: 611-1624 l
Üzemanyagtank: 45 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 9,4 s
Max. sebesség: 213 km/h
Átlagfogyasztás: 5,6 l/100 km
Tesztfogyasztás: 5,7 l/100 km
CO2-kibocsátás: 126 g/km
A modell alapára: 8 218 460 Ft (Golf Variant 1.5 TSI, 130 LE)
A tesztelt verzió ára: 9 098 460 Ft