Az üzleti életben különféle tárgyalási stílusok, technikák léteznek. Lehet például rögtön a lényegre térve, rámenősen, a saját érdekeinket és céljainkat szem előtt tartva „egyezkedni”. Lehet némi ráhangolódást követően a partnerrel közösen, konstruktív módon megkeresni azt a megoldást, ami mindkét félnek előnyös. Azt mondják, a tulajdonos egyúttal a személyiségét is kifejezésre juttatja választott járművével. Ha mindez igaz és üzletfelünk Audi A8-assal érkezik, akkor bizony kemény megbeszélésre számíthatunk. A négykarikások zászlóshajója ugyanis manapság a legagresszívabb, legsportosabb megjelenésű luxusautó a piacon. Főként most, hogy mindegyik változatra átültették a márkaidentitásért felelős, hatásvadász hűtőmaszkot, amelyik korábban a W12 csúcsmodell privilégiuma volt.

Hangvarázs

Az extralista néhány izgalmas tétellel bővült a modellfrissítés során. Közülük is talán a legérdekesebb a dán specialista, a Bang & Olufsen audiorendszere. A tizennégy aktív, nagy teljesítményű hangszóróból kristálytisztán csendül fel a zene, a berendezés maximális teljesítménye pedig nem kevesebb, mint 1000 watt. Fejlesztésekor nem csupán a beltér méreteit és formáját, valamint a felhasznált anyagokat vették figyelembe a mérnökök, hanem az egyes sebességtartományokhoz kapcsolódó menetzajokat is. Látványnak sem utolsó a rendszer, bekapcsoláskor például egy-egy henger alakú hangsugárzó emelkedik ki a műszerfalból, az A oszlop tövénél.

Ezeket úgy pozicionálták, hogy a lehető legjobb térhatást érjék el, de a kiváló hangminőségről digitális rádió is gondoskodhat. Szintén újdonságnak számít a kanyarkövető funkcióval és energiatakarékos tompított fénnyel kombinált aktív xenon fényszóró, a parkolóradar pedig a hangjelzésen kívül immár vizuálisan (a nagyméretű központi kijelzőn) is képes jelezni az akadályokat. Felár ellenében rendelhetünk még a hagyományosnál darabonként 5 kilogrammal könnyebb, tartósabb (300 ezer km) és a fáradékonyságot hírből sem ismerő kerámiafékeket az Audihoz.

Csúcs ez a technika

A legnagyobb durranást persze a friss fejlesztésű motorok jelentik! Ilyen a szériagyártású személyautókban található legizmosabb turbódízel, a technika csúcsát képviselő 4.2 TDI. A hengerenként négyszelepes V8-as közös nyomócsöves befecskendező rendszere a legfejlettebb piezoelektromos injektorokkal operál, potenciálját pedig két turbófeltöltő, illetve töltőlevegő-hűtő növeli – egyébiránt a tiszta üzemelést szolgáló katalizátor és a részecskeszűrő ugyancsak párosával került beépítésre. A 326 lóerős és 650 Nm forgatónyomatékú motort kizárólag quattro összkerékhajtással és hatfokozatú, automata sebességváltóval kínálják. Bámulatos könnyedséggel mozog az alukarosszériás A8-as, a menetpróba során teljesen megfeledkeztem róla, hogy öt méternél is hosszabb, 2 tonnás luxuslimuzinban sofőrködöm. A százas sprint 5,9 másodpercbe sűrített, velős tűzijátéknak felel meg! Hasonlóan lenyűgöző a rugalmasság, talán nincs is olyan helyzet, amelyikből ne tudná magát kivágni az Audi. (A száguldást egyébként 250 km/óráig engedélyezi az elektronika.) Mindeközben a szuperdízel szerényen, csendben meghúzódik ott elöl az orr-részben… Műszaki újdonságokkal a 3.2 FSI sem marad adós. A luxuskategória első közvetlen benzinbefecskendezéses motorja V6-os elrendezésű, 24 szelepen keresztül végzi az anyagcserét, s nemcsak a szívócső hosszúsága, hanem mindkét oldali szelepvezérlés is változó.

Ezúttal nagyobb a szabadságunk is: a 260 lóerő és a 330 Nm fokozatmentes sebességváltón keresztül az első kerekeken, vagy hatfokozatú automata közbeiktatásával mind a négy keréken keresztül juthat a talajra. Mindkét esetben 7,7 másodperc alatt vágtázik 100 km/órás sebességre az autó. Már a pincéből is lelkesen húz a motor, de az sem szegi kedvét, ha rendesen megkergetjük. Ekkor érces hangon muzsikál, de az utasok nyugalmára minden helyzetben tekintettel van. Hazánkba már az összes A8 az új hűtőmaszkkal érkezik, s az új motorok közül a 3.2 FSI augusztustól, míg a 4.2 TDI szeptembertől választható a legnagyobb Audihoz.