Senki sem tudta elképzelni, milyen lesz egy BMW egyterű, ráadásul fronthajtással. Azóta már tudjuk, hogy szentségtörés ide vagy oda, a 2-es sorozatba illesztett családi modellek sem veszítettek semmit a márkára jellemző harmóniából. Mást tudnak másképpen, és hiába állnak távol a fejünkben élő klasszikus BMW-képtől, a szerteágazó kínálatban többé már nem hatnak idegennek. Öröm látni, hogy nem a hat henger és a hátsókerékhajtás teszi a BMW-t.

Mély üléspozíciónál sokat takar a HUD plexije. Precízen kapcsolható a kézi váltó, BMW-s az összhatás. Fotó: Hilbert Péter Mély üléspozíciónál sokat takar a HUD plexije. Precízen kapcsolható a kézi váltó, BMW-s az összhatás. Fotó: Hilbert Péter

A bajorok mégsem bízták a véletlenre az új széria sikerét, gondoskodtak róla, hogy a szkeptikusok is megtalálják a számításukat: a benzines kínálat élén álló 220i jó feloldása a praktikus és az élvezetes családi autó közti dilemmának. Kompakt létére külső és belső méretei is tekintélyesek, a Gran Tourerhez rendelhető plusz kettő, padlóban eltüntethető, szükség esetén bevethető hátsó ülés és hosszabb túrákhoz is elegendő raktér. Ráadásként benne van a 192 lóerős, 2,0 literes, turbós benzinmotor a móka kedvéért egy finoman működő, hatfokozatú kézi váltóval, rajta a sportos belső összeállításra utaló M logóval. Máris kész az autórajongó apukák különkiadása!

Praktikusan variálható a csomagtér Praktikusan variálható a csomagtér

Ennyi motorerő és alacsony fordulaton ébredő nyomaték már elég, hogy valódi dinamikát emlegessünk, amit stabilitásával és nagy kanyarsebességével a különben komfortos futómű is támogat. Bár lehetetlen összekeverni egyik hátsókerekes testvérével, már a BMW-s üléshelyzet is sokat tesz az élvezetes vezethetőségért, a karosszéria fizikai korlátai miatt ennél nagyobb játékosságot nem is várunk el tőle. Családdal a hátunk mögött megelégszünk azzal a tudattal, hogy hangulata, kidolgozása és szolgáltatásai csukott szemmel is hozzák a márkára jellemző színvonalat. Képességeihez és adottságaihoz mérten fogyasztása sem túlzó. Lehet, hogy a 190 lóerős 20d kivitel takarékosabb, csak éppen egy másik közönséget szólít meg.

214 mm a hossznövekedés az Active Tourerhez képest 214 mm a hossznövekedés az Active Tourerhez képest

Tetszett
• koncepció
• hajtáslánc
• praktikum

Nem tetszett
• korlátozott kilátás előre

Összegzés
Sem élvezetesebb, sem praktikusabb egyterű nincs a BMW kínálatában. Bár ez a konfiguráció nem számít tipikusnak, akinek fontos a márkától megszokott sportos hangulat, az biztosan több jó tulajdonságot fedez fel benne, mint amennyit egy spórolós dízel ellensúlyozni képes.

A tesztfogyasztás 4,6 l/100 km volt, a hatótáv így elérte az 1300 kilométert! A 216d Active Tourer listaára 8 472 000 Ft A tesztfogyasztás 4,6 l/100 km volt, a hatótáv így elérte az 1300 kilométert! A 216d Active Tourer listaára 8 472 000 Ft

Sallangmentes – BMW 216d Active Tourer teszt

Közel 6000 kilométer tükrében a mindennapi használhatóság és az óriási hatótáv az ütőkártya.

Amilyen óvatos léptekkel csatlakozott a BMW-palettához, olyan ügyes feladatmegoldó a második piaci esztendejét taposó Active Tourer. Sokak meglepetésére itthon is megkedvelték (eddig közel 200 példány talált gazdára), hiszen nem képvisel szélsőségeket, BMW létére bátran vállalja fronthajtását és keresztirányban beépített erőforrását. Különösen igaz ez az 1,5 literes, háromhengeres turbódízelre, amely az általunk hadra fogott 116 lóerős verzió mellett 95 lovas „alapértelmezésben” (214d: 7 952 000 Ft) is konfigurálható. Az együtt töltött hetek során igazán baráti arcát mutatta a derék családi egyterű, karakteréhez passzolóan jól bírja a hétköznapi rutinfeladatokat (ingázás, gyerek ki-be, csomagok, ülések ide-oda, stb.), hétvégén pedig örömteli társ a családi utazásban. A 116 lóerő nem tűnik kevésnek a gyakorlatban, ahogyan a páratlan hengerszámtól sem kell megijedni, a müncheniek klassz vizsgamunkát tettek le az asztalra. Ahhoz képest, hogy úttörők ebben a szegmensben, a kezdőkre általában jellemző bizonytalankodásnak nyomát sem találjuk.

Míg a Gran Tourernél hagyományos megoldású, itt a tetőspoiler alól lendül le a hátsó ablaktörlő Míg a Gran Tourernél hagyományos megoldású, itt a tetőspoiler alól lendül le a hátsó ablaktörlő

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!