Az utas is megszenved a képernyő böködésével menet közben. Fotó: Stefler Balázs

Először a 310 lóerős turbómotorral és összkerékhajtással járt nálunk az épp csak 3. születésnapját ünneplő Cupra márka első saját konstrukciója, a Formentor szabadidő-autó, most a kínálat másik végéről, a 150 lóerős turbómotoros, fronthajtású bázismodellről számolunk be.

Hátra is jut levegő, klímaszabályozás és töltőpont

A vonalvezetést jól kiemeli a Desire-piros fényezés (350 520 Ft), az egyre inkább elszürkülő forgalomban forognak utána a fejek. Belül is szemrevaló a látvány, a rézszínű díszek mellett a digitális kijelzők is látványosak, sajnos a központi érintőképernyő kezelése megszokást igényel. Az érintésre (fél másodperc vagy hosszabb időtartam) már nem reagál, menet közben nehéz célozni és bökni, mert a feszes futóműhangolás miatt sokat mozog a karosszéria. Amíg jó aszfalton nagy kanyarsebességet tudunk könnyedén elérni, a pontos kormányzással gyerekjáték az irányítás, addig rossz minőségű kanyarokban nagyon esetlenül mozog a Formentor, egyszerűen pattog.

Erős, és 7,5 l/100 km-es tesztátlagával jól fogyaszt a hengerlekapcsolós alapmotor

A sportos hangolás egyébként a márkaarculat része, és az 1,5 literes turbómotorral sem érheti panasz a ház elejét. Érdemes erős kézzel fogni a kormányt, mert első és második fokozatban érezhető hajtási befolyás, de nem csak alul nyomatékos a négyhengeres, pörgetni is lehet. A hétfokozatú DSG sebességváltó finoman kapcsol, a tempós haladáshoz érdemes kézi vezérlésre váltani. Hengerlekapcsolás is van a fedélzeten, sokat használja is ezt az autó, így érthető az elfogadható tesztfogyasztás. A vételár megfelel annak, amennyit a prémium-ellenfelekért kérnek.

Piros színben igen feltűnő jelenség az utakon a Formentor

TETSZETT
• vezethetőség
• tágas utastér
• megjelenés
NEM TETSZETT
• érintőképernyő kezelése
• feszes futóműhangolás

ÖSSZEGZÉS
Ha nem is féláron, de a 310 lóerős VZ-nél jelentősen olcsóbban adja a Cupra a 150 lóerős Formentor alapmodellt, amely úgy képes tempósan mozogni, hogy a fogyasztása elfogadható marad. A magyar valóságban azonban a futóműhangolás túlságosan feszes, rossz úton hajlamos elpattogni a kijelölt ívről.

Cupra Formentor 1.5 TSI DSG
Összlökettérfogat: 1498 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbó
Max. teljesítmény: 110 kW (150 LE) 5000-6000/perc
Max. forgatónyomaték: 250 Nm 1500-3500/perc
Hossz./szél./mag.: 4446/1839/1520 mm
Tengelytáv: 2679 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1583/1555 mm
Fordulókör: 11,4 m
Saját tömeg/teherbírás: 1463/517 kg
Csomagtér: 450-1505 l
Üzemanyagtank: 50 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 8,9 s
Max. sebesség: 203 km/h
Átlagfogyasztás: 6,6-7,2 l/100 km
Tesztfogyasztás: 7,5 l/100 km
CO2-kibocsátás: 150-163 g/km
A modell alapára: 10 587 900 Ft (1.5 TSI, 150 LE, manuális váltó)
A tesztelt verzió ára: 11 283 860 Ft