Az ADAC német autóklub most is a Warentest Alapítvánnyal közösen tesztelte a kereskedelmi forgalomban kapható, az átlagos autók vezetőinek releváns méretű téli, illetve négy évszakos abroncsokat. Idén se sikerült olyan abroncsot találni, ami nagyon jó minősítést érdemelt volna, igaz a kifogásolható abroncsot is csak egyet találtak.

A mai kisautókon általánosan elterjedt méret a 175/65 R14, ráadásul ezeknél az autóknál a tulajdonosok különösen odafigyelnek az olcsóságra. Ennek okán vizsgáltak meg hat, a gyártó által négy évszakosnak nevezett abroncsot is a szakemberek. Ezeknél az abroncsoknál nem csak egy, hanem rögtön két méréssorozatot is végeztek, hiszen a téli körülményeken kívül a nyári teljesítményükre is kíváncsiak voltak. A puha keverék miatt nyári hőmérsékletek mellett hosszabb a fékút, a mintázat kialakítása télen csökkenti a teljesítmény; van olyan abroncs, ami 15 százalékkal hosszabb fékutat produkál eltérő időjárási körülmények között. Egyik abroncs se tudott meggyőző lenni, úgyhogy akinek tényleg fontos a téli körülmények közötti célba jutás, annak muszáj egy második abroncsgarnitúrát is beszereznie.

A 175/65 R14-es méretű téli abroncsok közül 14-et vizsgáltak meg alaposan. Jó hír, hogy egy kivételével – a Falken Eurowinter HS349 – mind kielégítő eredményt ért el, így nyugodtan lehet válogatni a vizsgált példányok közül. A Continental, a Goodyear, a Michelin és a Dunlop továbbfejlesztett abroncsa is ott van élen, de a többiek is szorosan követik őket.




Ezen az oldalon megtalálják az eredményeket német nyelven.

A 195/65 R15-ös méret talán a kompakt kategóriában a legfontosabb, de rengeteg kisautónál is ezeket ajánlja a gyár. Ennek megfelelően rögtön 16 féle abroncsot vizsgált meg az ADAC és a Warentest Alapítvány közösen. Hat jó eredmény született, a középmezőny kielégítő eredménnyel végzett – jellemzően a nedves útfelületen tanúsított viselkedés miatt. Két esetben találtak kifogásolnivalót, a Falken Eurowinter havon gyengélkedett – elégséges eredménnyel végzett -, a Trayal Arctica minden tekintetben gyenge volt, hét kategóriából ötben végzett az utolsó helyen. A tesztet egyedüliként elégtelen értékeléssel zárta.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Hozzászólások