ADAC téligumi teszt 2011

2011. szeptember 28. (szerda)

A legnagyobb német autóklub a 175/65 R14, a 195/65 R15-ös méretű téligumikat, és a 175/65 R14-es négy évszakos gumikat vizsgálta.

Mik ezek?

X

A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - iWiW, Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

Like gomb "Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

Megosztás az iWiW-en! gomb "Megosztás az iWiW-en" gomb. Ezzel a gombbal a legnépszerűbb magyar közösségi oldalon, az iWiW-en tudsz tartalmat megosztani. A felugró ablakban beírhatod véleményedet is, és ha épp nem vagy bejelentkezve, egyben azt is megteheted.

Az ADAC német autóklub most is a Warentest Alapítvánnyal közösen tesztelte a kereskedelmi forgalomban kapható, az átlagos autók vezetőinek releváns méretű téli, illetve négy évszakos abroncsokat. Idén se sikerült olyan abroncsot találni, ami nagyon jó minősítést érdemelt volna, igaz a kifogásolható abroncsot is csak egyet találtak.

A cikk a hirdetés után folytatódik

A mai kisautókon általánosan elterjedt méret a 175/65 R14, ráadásul ezeknél az autóknál a tulajdonosok különösen odafigyelnek az olcsóságra. Ennek okán vizsgáltak meg hat, a gyártó által négy évszakosnak nevezett abroncsot is a szakemberek. Ezeknél az abroncsoknál nem csak egy, hanem rögtön két méréssorozatot is végeztek, hiszen a téli körülményeken kívül a nyári teljesítményükre is kíváncsiak voltak. A puha keverék miatt nyári hőmérsékletek mellett hosszabb a fékút, a mintázat kialakítása télen csökkenti a teljesítmény; van olyan abroncs, ami 15 százalékkal hosszabb fékutat produkál eltérő időjárási körülmények között. Egyik abroncs se tudott meggyőző lenni, úgyhogy akinek tényleg fontos a téli körülmények közötti célba jutás, annak muszáj egy második abroncsgarnitúrát is beszereznie.

 

A 175/65 R14-es méretű téli abroncsok közül 14-et vizsgáltak meg alaposan. Jó hír, hogy egy kivételével – a Falken Eurowinter HS349 – mind kielégítő eredményt ért el, így nyugodtan lehet válogatni a vizsgált példányok közül. A Continental, a Goodyear, a Michelin és a Dunlop továbbfejlesztett abroncsa is ott van élen, de a többiek is szorosan követik őket.

175/65 R14 négy évszakos abroncsok
175/65 R14 téli abroncsok
195/65 R15 téli abroncsok
Ezen az oldalon megtalálják az eredményeket német nyelven.

A 195/65 R15-ös méret talán a kompakt kategóriában a legfontosabb, de rengeteg kisautónál is ezeket ajánlja a gyár. Ennek megfelelően rögtön 16 féle abroncsot vizsgált meg az ADAC és a Warentest Alapítvány közösen. Hat jó eredmény született, a középmezőny kielégítő eredménnyel végzett – jellemzően a nedves útfelületen tanúsított viselkedés miatt. Két esetben találtak kifogásolnivalót, a Falken Eurowinter havon gyengélkedett – elégséges eredménnyel végzett -, a Trayal Arctica minden tekintetben gyenge volt, hét kategóriából ötben végzett az utolsó helyen. A tesztet egyedüliként elégtelen értékeléssel zárta.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! iWiW Facebook Twitter

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
ADAC téligumi teszt 2011

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2014/7-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Extra: 50 éves a Skoda 1000 MB, Tuning: Skoda S100
  • Teszt: Seat Leon ST 1.4 TSI, Dacia Logan MCV 1.5 dCi, Toyota Auris Sports Tourer HSD, Toyota Corolla 1.6 CVT, Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI, BMW X5 xDrive30d, Honda CB500X és Honda VFR1200X
  • Vezettük: Audi S1 és Audi S3 Cabriolet, Porsche 911 Targa 4 és 4S
  • Tanácsadó: Autók tavaszi karbantartása

Aktuális: Auto Bild 2014. április

Autó-Motor aktuális címlap
  • Design Award 2014 – szavazzon, melyik autó tetszik a legjobban Önnek!
  • Nyári abroncsok összehasonlítása 225/50 R17-es méretben
  • Vezettük: Mini Cooper S, Seat Leon Cupra, Mercedes C-osztály, Porsche Macan
  • Kompakt szabadidő-autók összehasonlítása: Hyundai ix35, Mitsubishi ASX, ©koda Yeti, Volkswagen Tiguan
  • 100 000 km: Mini Cooper SD Countryman

Időjárás

Budapest

zápor
18 °C
7 °C

Kiemelt témák - Autó-Motor.HU

Kémfotó | Frankfurt 2011 | F1 | Videó | Veterán | Youngtimer | Veterán Autó-Motor | Mikor mi jön?