ADAC téligumi teszt 2011

2011. szeptember 28. (szerda)

A legnagyobb német autóklub a 175/65 R14, a 195/65 R15-ös méretű téligumikat, és a 175/65 R14-es négy évszakos gumikat vizsgálta.

Mik ezek?

X

A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

Like gomb "Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

Az ADAC német autóklub most is a Warentest Alapítvánnyal közösen tesztelte a kereskedelmi forgalomban kapható, az átlagos autók vezetőinek releváns méretű téli, illetve négy évszakos abroncsokat. Idén se sikerült olyan abroncsot találni, ami nagyon jó minősítést érdemelt volna, igaz a kifogásolható abroncsot is csak egyet találtak.


A mai kisautókon általánosan elterjedt méret a 175/65 R14, ráadásul ezeknél az autóknál a tulajdonosok különösen odafigyelnek az olcsóságra. Ennek okán vizsgáltak meg hat, a gyártó által négy évszakosnak nevezett abroncsot is a szakemberek. Ezeknél az abroncsoknál nem csak egy, hanem rögtön két méréssorozatot is végeztek, hiszen a téli körülményeken kívül a nyári teljesítményükre is kíváncsiak voltak. A puha keverék miatt nyári hőmérsékletek mellett hosszabb a fékút, a mintázat kialakítása télen csökkenti a teljesítmény; van olyan abroncs, ami 15 százalékkal hosszabb fékutat produkál eltérő időjárási körülmények között. Egyik abroncs se tudott meggyőző lenni, úgyhogy akinek tényleg fontos a téli körülmények közötti célba jutás, annak muszáj egy második abroncsgarnitúrát is beszereznie.

 

A 175/65 R14-es méretű téli abroncsok közül 14-et vizsgáltak meg alaposan. Jó hír, hogy egy kivételével – a Falken Eurowinter HS349 – mind kielégítő eredményt ért el, így nyugodtan lehet válogatni a vizsgált példányok közül. A Continental, a Goodyear, a Michelin és a Dunlop továbbfejlesztett abroncsa is ott van élen, de a többiek is szorosan követik őket.

175/65 R14 négy évszakos abroncsok
175/65 R14 téli abroncsok
195/65 R15 téli abroncsok
Ezen az oldalon megtalálják az eredményeket német nyelven.

A 195/65 R15-ös méret talán a kompakt kategóriában a legfontosabb, de rengeteg kisautónál is ezeket ajánlja a gyár. Ennek megfelelően rögtön 16 féle abroncsot vizsgált meg az ADAC és a Warentest Alapítvány közösen. Hat jó eredmény született, a középmezőny kielégítő eredménnyel végzett – jellemzően a nedves útfelületen tanúsított viselkedés miatt. Két esetben találtak kifogásolnivalót, a Falken Eurowinter havon gyengélkedett – elégséges eredménnyel végzett -, a Trayal Arctica minden tekintetben gyenge volt, hét kategóriából ötben végzett az utolsó helyen. A tesztet egyedüliként elégtelen értékeléssel zárta.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
ADAC téligumi teszt 2011

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2014/19-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Vezettük: Peugeot 508, Lexus NX 300h, Volkswagen Touareg
  • Teszt: Jaguar XF 2.2D
  • HASZONJÁRMŰ-MELLÉKLET: Volkswagen Amarok-túra: Montenegro–Albánia, Teszt: Peugeot Boxer, Ford Transit Jumbo, Renault Master, Mercedes-Benz V 250 BlueTec, Landini 7-215
  • Tuning: Brabus Mercedes-Benz Sprinter

Időjárás

Budapest

erősen felhős
11 °C
2 °C

Kiemelt témák - Autó-Motor.HU

Kémfotó | Frankfurt 2011 | F1 | Videó | Veterán | Youngtimer | Veterán Autó-Motor | Mikor mi jön?