Az ADAC és az ÖAMTC által közösen végzett nyáriabroncs-teszt legnagyobb meglepetése az volt, hogy a 185/65 R15-ös méretű Pirelli Cinturato P1 Verde abroncsot nem tudták értékelni a szakemberek, mivel az eltérő gyárakból származó abroncsszetteknél olyan nagy eltéréseket tapasztaltak a mérési eredményekben, hogy nyilvánvaló: kétféle abroncsot forgalmaz ugyanazon a néven az olasz gyártó, ezért nyugodt szívvel a független mérés végzői nem mondhatnak ítéletet az abroncsról.

Az természetes, hogy a tesztelés során eltérések vannak az egyes abroncsgarnitúrák között, de általában a mérési határon belül mozog a differencia, nem úgy a Pirelli kérdéses abroncsánál. Amikor az első, nagy eltérések megvoltak, a gumiteszt végzői biztonsági okokból még egy-egy abroncsgarnitúrát vásároltak az eltérő helyen gyártott abroncsokból, és azoknál is ugyanazt az eltérést tapasztalták, ezért kivették az értékelésből a gumit.

Egyébként örvendetes, hogy a tesztelt 32 garnitúrából (16 darab 185/65 R15, 16 darab 225/45 R17) 11 lett erősen ajánlható, széles a középmezőny, és csak három olyan abroncsot találtak, amelyet nem ajánlanak. Ma már elmondható, hogy a nedves útfelületen mutatott viselkedés terén vannak a legjelentősebb eltérések az abroncsok között. A nagyobb átmérőjű abroncsoknál néhány nagy név hiányzik a listából, ennek az az oka, hogy a teszt szervezői kereskedelmi forgalomban vásárolják meg az abroncsokat bő fél évvel a teszt előtt, és a  Goodyear, Dunlop, Bridgestone és a Kumho ekkor még nem forgalmazta az új abroncsát – ezek majd a jövő évi tesztbe tudnak csak bekerülni.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A 185/65 R15-ös abroncsok eredménye német nyelven az ADAC és az ÖAMTC weboldalán.

A 225/45 R17-es abroncsok eredménye német nyelven az ADAC és az ÖAMTC weboldalán.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!