Örvendetesnek tartják az ADAC szakemberei, hogy az idei, 26 ülést felvonultató gyermekülés-tesztjükben egy ülés se kapott kifogásolható értékelést, tehát még a legolcsóbb – Németországban 75 euróba kerülő „Osann Flux Plus“ – is kielégítő lett. Azért került az utolsó helyre, mert nem a legjobb a védelem a frontális töréstesztnél, és a bonyolult övvezetés miatt a kezelhetősége is nehézkes. De nem csak az olcsó üléseknél lehetnek kezelési problémák, ahogy azt a 400 euróba kerülő Maxi-Cosi Beryl bizonyítja. Ezt a születéstől nagyjából 7 éves korig használható ülést eleinte hátrafelé nézve kell használni, majd 13 kg-tól már előrefelé kell beállítani, és 18 kg fölött már nem elég az ISOFIX-rögzítés, a biztonsági övet is használni kell a rögzítéshez; lehet, hogy túl korán fordítják át az ülést a szülők, illetve túl későn kezdik alkalmazni a biztonsági övet.

Amíg korábban mindig találtak olyan gyermekülést, amelyek huzatának magas volt a károsanyag-tartalma – megfelelő jogszabály híján a szakemberek a gyermekjátékokra vonatkozó előírásokat veszik figyelembe –, az idei teszten minden ülés megfelelt a határértékeknek. Az autómegosztó szolgáltatások terjedésével fontos szempont lett a könnyű szerelhetőség és szállíthatóság, ezért különösen kíváncsiak voltak az összehajtható „Chicco Fold & Go i-Size” és „Mifold Hifold Fit and Fold Booster” ülésekre, amelyek nagyjából 4 éves kortól használhatóak, és az ADAC kielégítőnek találta őket. Másfél éves kor alatti babákat általában olyan hordozókban szállítják, amelyeket gyermekkocsi-vázra lehet rögzíteni, és optimális védelmet nyújtanak könnyű kezelhetőség mellett.

Az ADAC szakemberei felhívják arra a figyelmet, hogy mindig bele kell próbálni a saját autóba a teszteredmények alapján kiválasztott gyermekülést, mert előfordulhatnak kompatibilitási problémák. Ilyenkor ráadásul az ülés, illetve a gyermek biztonságos behelyezését is el lehet próbálni, amihez az eladók segítséget tudnak nyújtani.