Legyen szó az Audi allroad modelljeiről, a Subaru Outbackről, vagy a Volvo XC70-esről, mindegyiknek erős törzsközönsége van. Hasonlóra áhítozik az Opel az új Country Tourerrel, mely az Insignia félidős frissítésekor került fel a márka palettájára. A recept egyébként szinte teljesen megegyezik az említett modellekével: a kiindulási alapnak számító kombi Sports Tourerhez képest néhány fényezetlen műanyag elem, minimálisan különböző frontrész (lökhárítók, ködlámpafészkek) és emelt hasmagasság jellemzi. Utóbbi persze nem jelenti azt, hogy terepjárásra különösebben alkalmas lenne az autó, mivel a Sports Tourernél csak 20 mm-rel hordja magasabban a hasát az újdonság.

Igényes a berendezés, és a kezelhetőség is sokat javult Igényes a berendezés, és a kezelhetőség is sokat javult

A csúcsdízeltől egyértelműen többet vártunk

A vagány, szabadidő-autós külső miatt rendesen megnézik az utcán az autót, pedig belül sokkal érdekesebb. A modellfrissítés óta az összes Insigniához rendelhetünk TFT-monitoros műszerfalat, amely nemcsak látványos, hanem hasznos is, mert a navigációt is meg tudja jeleníteni. A másik újdonság a beltérben a középkonzol átalakítása, hiszen a sok kritikával illetett gombrengeteg már a múlté, és a tekerős hőfokszabályozást digitális kijelzésű, érintésérzékeny felület váltotta. Ha már érintés: a német prémiumgyártók által előszeretettel alkalmazott kézírás-felismerős touchpad itt is elérhetővé vált, ami persze jópofa, ám szerintem sokkal egyszerűbb a hagyományos módon megadni egy úticélt, mint egy kis felületre betűket rajzolgatni.

Egyébként aligha érheti kritika a belteret, mert minőségi hatást keltő anyagok és igényes kidolgozás jellemzik – nem véletlen, hogy az Opel szerint az Insignia-vásárlók jelentős része prémiumautóból ül át a villámos modellbe. A kényelem is elsőrangú, s bár a hatalmas, 4,92 méteres hosszúsághoz képest a hátsó lábtér lehetne nagyobb, e szempontból nehéz fogást találni az autón.

Számos plusz információt jeleníthet meg a vetített műszerfal Számos plusz információt jeleníthet meg a vetített műszerfal

Egészen addig minden tökéletes, amíg be nem indítjuk a motort: imponáló adatai ellenére a 2,0 literes, 195 lóerős, 400 Nm-es nyomatékú biturbó dízel közel sem ruházza fel olyan dinamikával az autót, mint elvárható lenne. Ebben nyilvánvalóan szerepet játszik az is, hogy az összes Insignia túlsúlyos, a tesztelt automata váltós, 4×4-es példány több, mint 1,8 tonnát nyom a mérlegen. Persze arról szó sincs, hogy ne lenne elegendő az erő, egyszerűen csak nem jön át különösebben, mert a tétovázó hatgangos automata váltó kifejezetten öregurasan kapcsolgat.

Átlagos helykínálat és komfortos ülések jellemzik a Country Tourert Átlagos helykínálat és komfortos ülések jellemzik a Country Tourert

Ezek után érthető, hogy a Country Tourer 11,4 millió forintot kóstáló dízel csúcsverziója nem a takarékosság bajnoka, a teszt során 9,7 literes átlagfogyasztást mértünk. Aki le tud mondani az összkerékhajtásról és a kizárólag automata váltóval elérhető 195 lóerős dízelmotorról, annak a 163 lóerős, kézi váltós CDTI jöhet szóba (9 640 000 Ft), illetve belépőmodellként a 9,1 milliós, 1,6-os, 170 lovas benzines kivitel is rendelkezésre áll. Teljesítményben a csúcsot a 250 lóerős, 2,0 literes turbó benzines kivitel jelenti, melynek indulóára 11,2 millió forint (kézi váltóval, széria összkerékhajtással).

A Haldex-rendszerű összkerékhajtás akár a nyomaték 100%-át is képes a hátsó tengelyhez juttatni A Haldex-rendszerű összkerékhajtás akár a nyomaték 100%-át is képes a hátsó tengelyhez juttatni

TETSZETT
– kényelem
– minőségi belső
– komfortos futómű

NEM TETSZETT
– hangos motor
– lassú váltó
– tesztfogyasztás

ÖSSZEGZÉS
Kívül és belül egyaránt ízléses a Country Tourer, s a komfort területén is remekel. Nagy kár, hogy a hajtáslánc nem illik az összképbe, a biturbó dízel és az automata váltó kombinációja csak elméletben tűnik szerencsésnek.

Opel Insignia C. T. BiTurbo CDTI 4×4 Aut.
Összlökettérfogat: 1956 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 biturbó-dízel
Max. teljesítmény: 143 kW (195 LE) 4000/perc
Max. forgatónyomaték: 400 Nm 1750-2500/perc

Hossz./szél./mag.: 4920/1856/1526 mm
Tengelytáv: 2737 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1587/1590 mm
Fordulókör: 11,4 m
Saját tömeg/teherbírás: 1843/592 kg
Csomagtér: 540/1530 l
Üzemanyagtank: 70 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 9,9 s
Max. sebesség: 210 km/h
Város/országút/vegyes: 8,9/5,3/6,6 l/100 km
Tesztfogyasztás: 9,7 l/100 km
CO2-kibocsátás: 174 g/km
A modell alapára: 9 120 000 Ft (C.T. 1.6 SIDI Turbo)
A tesztelt verzió ára: 11 440 000 Ft

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!