Az Opel az 1,7 literes Isuzu eredetű dízelmotorral hidalja át azt a kínálati rést, ami az 1,3 literes, 95 lóerős és a 2,0 literes, 160 lóerős motor között tátong.

Így tehát a nagy múltú 1,7 literes CDTI motornak továbbra is biztosított a helye az Astra orrában, ráadásul 110 és 125 lóerős változatban is kapható.

A műszerek a gyújtást ráadva divatosan pozicionáló táncot járnak a szépen rajzolt műszerfalban A műszerek a gyújtást ráadva divatosan pozicionáló táncot járnak a szépen rajzolt műszerfalban

Az 1,7-es CDTI előadása a legújabb dízelmotorokhoz szokott fülnek zajos, kopogós dízelmorgással jelzi, hogy harcra kész. Elindulva ismét mutatja a korát, mert bizony a nyomatéka meglehetősen magasan ébred. A motor az 1700-as fordulatszámot elérve kezd élni, erejének zöme pedig 2200-tól érkezik. A hatfokozatú sebességváltó pontosan kapcsolható, míg az áttételezés a takarékos üzemet támogatja: 90 km/órás sebességnél csupán 1600-at mutat a fordulatszámmérő. Ez klassz, viszont az alsó tartomány nyomatékhiánya miatt induláskor, gyorsításkor jobban fel kell pörgetni a motort. Tesztalanyunk járt autópályán, országúton és városban, mindeközben 6,9 literes átlagot produkált. Ez bizony lehetne kevesebb is, a nagyobb kocsik erősebb dízeljei azonos körülmények között általában szerényebben bánnak az üzemanyaggal…

Gombnyomásra karaktert változtathatunk

Pedig nem is használtam a „Sport” gombot, amely a gázpedál meredekebb érzékenységével, a mérsékeltebb kormányrásegítéssel, valamint a keményebb lengéscsillapítással ér el sportosabb hatást. A „Tour” gomb megnyomásakor mindennek az ellenkezője történik. Alaphelyzetben a 18 colos kerekekkel ugyan kicsit feszes a rugózás, de még éppen nem ráz, no és kiszámítható a futómű viselkedése.

A csomagtér padlója alá, a defektjavító készlet mellé is pakolhatunk apró cuccokat A csomagtér padlója alá, a defektjavító készlet mellé is pakolhatunk apró cuccokat

Visszatérve a motor kérdésére, az adatokat tekintve csekély felárért jobban kihasználható teljesítményű autót kap az ember, mintha az 1,3 literes dízelt választaná. Tény, hogy a motor kulturálatlanabb, mint a nagyobb 2,0 literes, viszont olcsóbb annál.

Kicsit feszes a rugózás, ami a 235/45 R18-as gumiknak is köszönhető. Ennél a motornál nem feltétlenül indokolt a sportos felszerelés Kicsit feszes a rugózás, ami a 235/45 R18-as gumiknak is köszönhető. Ennél a motornál nem feltétlenül indokolt a sportos felszerelés

TETSZETT
jól kihasználható csomagtér
pontos, jól illesztett váltó
látványos formaterv kívül-belül

NEM TETSZETT
nyers járású motor
összeszerelési pontatlanságok
kis kesztyűtartó

ÖSSZEGZÉS
Végeredményben élhető autó a kombi Astra az 1,7 literes dízelmotorral. Erősebb, mint az 1,3 literes és olcsóbb, mint a 2,0 literes. A körmönfont extrák helyett érdemes lenne nagyobb hangsúlyt fektetni az összeszerelésre. A „kombiságban” nincs hiba.

Opel Astra ST 1.7 CDTI
Összlökettérfogat: 1686 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbódízel
Max. teljesítmény: 92 kW (125 LE) 4000/min
Max. forgatónyomaték: 280 Nm 2000/min
Hossz./szél./mag.: 4698/1814/1535 mm
Tengelytáv: 2685 mm
Fordulókör: 11,4 m
Saját tömeg/teherbírás: 1362/558 kg
Csomagtér: 500-1550 l
Üzemanyagtank: 56 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 11,7 s
Maximális sebesség: 192 km/h
Gyári átlagfogyasztás: 4,5 l/100 km
Tesztfogyasztás: 6,9 l/100 km
CO2-kibocsátás: 119 g/km
A modell alapára: 4 840 000 Ft (1.4, 100 LE)
A tesztelt változat ára: 5 925 000 Ft