Fekete fényezéssel olyan, akár egy lopakodó nagyvad. A kocsi felárért kulcs nélkül nyílik és gombnyomásra indul Fekete fényezéssel olyan, akár egy lopakodó nagyvad. A kocsi felárért kulcs nélkül nyílik és gombnyomásra indul

Bizony, ez a kocsi így 19,5 millióba kerül, persze többet is rákölthetünk még, mert maradt az extralistán szűz tétel. Igaz, olcsóbban is meg lehet venni, a csúcsmodell alapára 15 995 000 Ft, amely egyben jelzi a típus elhelyezkedését az autók hierarchiájában. Mármint azt, hogy a  gyártó hová helyezi önmagát, a kérdés, hogy tényleg méltó-e a kocsi a megcélzott pozícióra?

Formailag mindenképpen. Igen elegáns, különösképpen az amerikai hatású far a lökhárítóba integrált kipufogóval, a furcsa szélvédővel és a hátfalon végigfutó helyzetjelző lámpával. Régen bámultak meg autót ennyien!

Kényeztető luxus és szeplő az extralistán

Az utastér, főként így felextrázva, szintén meggyőző. Igen kényelmesek az elektromos mozgatású, fűtött, szellőztetett, állítható combtámaszú sportülések, amelyekhez hasonlóan kagylósítottak a hátsó ülések is – a térdhely magam mögött 24 cm. Az utastér csendes, a sötétített ablakok intimitást adnak, a sok felszerelés a komfortérzetet növeli. Némi lázadó érzés az extralista bogarászásakor tör csak fel. Rendben, hogy a navigációért, a DVD-rendszerért, az említett ülésért, a sötét üvegekért, a Harmann Kardon hifiért, a headup-displayért, a parkolássegédért, az aktív futóműért és a kanyarfényszóróért felárat kér a gyártó, na de a hátsó, középső fejtámláért 29 000 forintot elkérni! Nos, ebben a kategóriában ez nagy tévedés – s igazán lehetne szériafelszerelés a csúcsmodellben a hátsó oldallégzsák és az övfeszítő is, ezekért további 99 ezret kérnek.

Üdv a fedélzeten! Mindent tud a szellőzős első üléspár, hátul pedig a legfejlettebb multimédiás rendszerrel DVD is nézhető Üdv a fedélzeten! Mindent tud a szellőzős első üléspár, hátul pedig a legfejlettebb multimédiás rendszerrel DVD is nézhető

A kocsit hajtó 2,8 literes turbómotor 300 lóerős, csak Aero felszereltséggel, összkerékhajtással és hatfokozatú automatikus váltóval érhető el. A motor bika, a teljes tartományban kövéren húz, a hangja morajló. A hozzácsatolt Sentronic váltó a hatalmas nyomatéknak megfelelően villámgyorsan felpakolja a fokozatokat, kis gázzal haladva 1800-as fordulatig engedi a motort felpörögni és már kapcsol is. A végáttátel jó hosszú, hatodikban 90 km/órás sebességgel haladva 1400-at, 130-nál pedig 2100-at mutat a fordulatszámmérő. Városban a nagy motor a komputer szerint 14,8 litert fogyaszt, a tankolás alapján ez inkább 16 liter…

Tornaóra csakis szekvenciális módban

Természetesen emelhetünk még a fogyasztáson, ha átvesszük a váltóvezérlést. Ehhez félre kell billenteni a váltókart, ott lehet léptetni a fokozatokat, vagy használhatjuk a kormányra szerelt füleket. A legjobb dinamikát a motorfordulat 4000 körüli értéken érhetjük el, azaz váltáskor ez alá ne essen a fordulat! Élvezkedéshez jobb is, ha magunk váltunk, mert automata állásban rögtön felkapcsol a vezérlés, amint nem állunk a gázon. Kanyarba érve pedig nem szerencsés, hogy a fogyó lendület miatt elkezdődik a visszaváltás, így terhelésváltásba kezd a kocsi a vezető akarata nélkül, ez síkos úton, vagy mondjuk határhelyzetben nem boldogító.

349 000 Ft-ért helyben tuningolják a motort, amely így 330 lóerős lesz 349 000 Ft-ért helyben tuningolják a motort, amely így 330 lóerős lesz

Ettől eltekintve igen szépen viselkedik az úton az autó, ebben jelentős szerepe van a feláras, valós idejű futómű-csillapításnak, illetve az elektronikusan vezérelt hátsó diffinek. Magas kanyarsebesség érhető el, semlegesek a kanyartulajdonságok, köszönhetően többek között az összkerékhajtásnak. A kormányzás kicsit feszes, de jól érezhető, a fék erős. Összességében látványos, komfortos, nagy teljesítményű prémiumautót ismertünk meg a legdrágább Saab 9-5-ösben, a kocsin kevés javítandó akad, az extralistát pedig bármikor rendbe szedhetik.

A csomagrögzítő rendszerért 89 000 forintot kér a gyártó A csomagrögzítő rendszerért 89 000 forintot kér a gyártó

Azonban nem tudom nem szóba hozni az Opel Insigniát, amely a 9-5-ös műszaki bázisául szolgál, és hasonló motorral jelentősen olcsóbban, 11,5 millió forintért elérhető. Mi hajthatja mégis a Saab malmára a vizet? A ráadás 40 lóerő, valamint a prémiumautók jellemzői, nevezetesen a kifinomultabb összeszerelés, a több beépített anyag, amelynek köszönhető például a csendes utastér és a reprezentatív megjelenés.

Az egyedi megjelenés garantált. Tesztautónk 19 colos felnijeire 245/40-es abroncsokat húztak Az egyedi megjelenés garantált. Tesztautónk 19 colos felnijeire 245/40-es abroncsokat húztak

TETSZETT
látványos megjelenés
erőteljes motor, fejlett hajtáslánc
magas szintű utazási komfort

NEM TETSZETT
magas fogyasztás
nagy fordulókör
felszereltségstratégia

ÖSSZEGZÉS
A Saabnak most bizonyítania kell, hogy önálló gyártóként is tud magas színvonalú autókat készíteni. A 9-5-ös csúcsverziója megszerzi az aláírást a jó bizonyítványra. Kifinomult, egyéni jármű, persze nem olcsón.

Saab 9-5 Aero 2.8 TS V6 XWD
Összlökettérfogat: 2792 cm3
Hengerek/szelepek: V6/24
Max. teljesítmény: 221 kW (300 LE) 5500/min
Max. forgatónyomaték: 400 Nm 2000/min
Hossz./szél./mag.: 5008/1868/1467 mm
Tengelytáv: 2837 mm
Fordulókör: 11,9 m
Saját tömeg/teherbírás: 1575/450 kg
Csomagtér: 515 l
Üzemanyagtank: 70 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 6,9 s
Maximális sebesség: 250 km/h
Fogyasztás város/országút: 16,2/7,3 l/100 km
Tesztfogyasztás: 14,1 l/100 km
CO2-kibocsátás: 244 g/km
A modell alapára (1.6T, 180 LE): 9 950 000 Ft
A tesztelt verzió ára: 15 995 000 Ft