Korábban már teszteltük a PSA kisautó-újdonságainak csúcsmodelljeit, az 1,6-os benzines és dízelmotoros változatokat, most pedig az alapverziót próbálhattuk ki. Kiderült, hogy az 1,2 literes háromhengeressel a legharmonikusabb a konstrukció.

Persze nem szabad túlságosan sokat elvárni egy jó nagy méretű, de kis motorral felszerelt autótól, de azt legalább magabiztosan hozza a C-Elysée. Nem okoz gondot a forgalom ritmusának tartása, elképesztően csendes és vibrációmentes az erőforrás. Jelen esetben 72 lóerő a teljesítmény, s a tempós haladáshoz nagyon kell hergelni a motort, hiszen jó hosszú áttételezést választottak. Az előzéseket gondosan meg kell tervezni, nem lehet csak úgy tessék-lássék módon megkezdeni azt. Érdemes azonban megjegyezni, hogy a légkondicionáló használatát érezni, hallhatóan megkönnyebbül a háromhengeres, amikor lekapcsol a klímakompresszor.

Nyári forróságban jól jön a légkondi feláras (30 000 Ft), MAX funkciója. Világos betétet kap a Citroën műszerfala, a minőség rendben van Nyári forróságban jól jön a légkondi feláras (30 000 Ft), MAX funkciója. Világos betétet kap a Citroën műszerfala, a minőség rendben van

Az ötfokozatú, kézi kapcsolású váltónak a márkától/konszerntől megszokott módon kis erővel használható a karja, azonban a kulissza akadozik. Határozott kézzel vagy öreguras megfontoltsággal tudja magát túltenni ezen a sofőr.

Nagyra nőtt emberek is kényelmesen elférnek hátul. Nagy a csomagtér, a praktikus kiegészítők a tartozékok között vannak Nagyra nőtt emberek is kényelmesen elférnek hátul. Nagy a csomagtér, a praktikus kiegészítők a tartozékok között vannak

Alapszinten nem bővíthető a csomagtér

Azoknak lesz tökéletes választás az autó, akik A-ból B-be szeretnének eljutni különösebb extra igények nélkül. Ők egy kényelmes szedánt kapnak meglepően jó áron. Nemcsak azért van rugózás, mert a viszonylag kis felni miatt magas a gumiabroncs oldalfala, hanem hardveresen is jól csillapítja az útegyenetlenségeket a felfüggesztés. Érdemes egy felszereltséggel az alapváltozat fölé menni. A szériafelszerelés se szegényes: négy légzsák, ABS, menetstabilizáló, szervokormány, számítógép és távirányítós központi zár van többek között a fedélzeten. A következő szint mindezt légkondicionálóval, elektromos tükörállítással, ködfényszóróval, osztva ledönthető hátsó üléstámlával fejeli meg – igen, az alapváltozatban nem bővíthető a csomagtér!

Csendes és vibrációmentes a kis háromhengeres. Nem túl virgonc, de legalább a fogyasztása is mérsékelt Csendes és vibrációmentes a kis háromhengeres. Nem túl virgonc, de legalább a fogyasztása is mérsékelt

Az alapvető autófunkciót tökéletesen ellátja az 1,2 literes C-Elysée, tágas, kényelmes és takarékos kocsi, egészen jó áron. Sokkal többet nem érdemes tőle várni, de akinek ennyi elég, az elégedett lesz vele.

Szemből megszólalásig hasonlít a C4-esre, egyébként a Peugeot 301-nél karakteresebb a megjelenése Szemből megszólalásig hasonlít a C4-esre, egyébként a Peugeot 301-nél karakteresebb a megjelenése

TETSZETT
– csendes motor
– kényelmes felfüggesztés
– tágas utastér

NEM TETSZETT
– menetteljesítmények
– hátul nincs fejtámla
– alapból nem bővíthető csomagtér

ÖSSZEGZÉS
Egy szinttel az alapváltozat felett már egészen jó ajánlat az 1,2-es C-Elysée, amelynek a legnagyobb konkurenciája a vele lényegében azonos Peugeot 301-es. Közlekedésre tökéletes, és nem terheli nagyon a pénztárcát sem.

Citroën C-Elysée 1.2 VTi Tendance
Összlökettérfogat: 1199 cm3
Hengerek/szelepek: S3/12
Max. teljesítmény: 53 kW (72 LE) 5500/perc
Max. forgatónyomaték: 110 Nm 3000/perc

Hosszúság/szélesség/magasság: 4427/1748/1466 mm
Tengelytáv: 2652 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1501/1478 mm
Fordulókör: 10,9 m
Saját tömeg/teherbírás: 1029/456 kg
Csomagtér: 506
Üzemanyagtank: 50 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 14,2 s
Max. sebesség: 160 km/h
Város/országút/vegyes: 7,0/4,3/5,3 l/100 km
Tesztfogyasztás: 5,7 l/100 km
CO2-kibocsátás: 124 g/km
A modell alapára: 2 840 000 Ft

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!