A második generációs Prius alaposan áttervezett és továbbfejlesztett hibrid rendszerét valódi művészet lehetett belegyömöszölni a Yarisba. Mindezt úgy sikerült megoldani, hogy az utastér helykínálata és a csomagtartó 286/710 literes mérete sem csorbult – a kompakt Ni-MH akkumulátorcsomagot itt is a hátsó ülések alatt helyezték el.

Mondjuk a hibrid specifikus elemekkel együtt is (egyedi műszeregység és dekorbetét, váltógomb, Touch&Go érintőképernyős fejegység) elég vérszegény a belső. Kívülről viszont látványosabb a különbség az alaptípus és a hibrid között: az orrkötény jókora trapéz légbeömlője, a LED-es nappali menetfény és féklámpák, valamint az aerodinamikus felnik modernebb és kifejezőbb megjelenést biztosítanak a kisautónak.

Műanyagos és kissé sótlan a belső Műanyagos és kissé sótlan a belső

Az 1,5 literes benzinmotor (74 LE/111 Nm) és a kisméretű villanymotor (60 LE/169 Nm) kereken 100 lóerős összteljesítményt biztosít: 11,8 másodperc alatt van százon, csúcssebessége 165 km/óra. A Yarisnál csak EV és Eco üzemmód van, Power nincs, de a működése alapvetően megegyezik az Auriséval. Ez is tud kizárólag elektromosan vagy benzinesen és a kettővel együtt haladni, illetve „vitorlázni”. Városi forgalomban mozog igazán otthonosan, jól manőverezhető, tűrhetően rugózik, egészen fürge és 4-5 literes fogyasztással is elmászkál.

Grafikonos menetinfó Grafikonos menetinfó


Többnyire csendes is, de előzéskor vagy emelkedőnél nyers bömbölésbe kezd a négyhengeres, miközben lustán gyorsul a kocsi. Autópályán is végigkísér ez a monoton motorzaj, és megugrik a Yaris HSD étvágya, közel 7,0 litert képes benyakalni. Így lehet, hogy a gyári 3,7 helyett mi 6,0 literes átlagot regisztráltunk. Szóval környezettudatos városi autónak a hibrid, utazóautónak viszont a dízel Yaris a jobb, igaz, „kuplungpedálmentes” váltóval nagyjából egy árban vannak: Eco alapfelszereltséggel a Yaris HSD 4 695 000 forinttól indul, míg a legmagasabb Executive Touch&Go kivitel közel egymillióval drágább.

A Yaris hibrid rendszere 20%kal (-42 kg) könnyebb az Aurisénál A Yaris hibrid rendszere 20%kal (-42 kg) könnyebb az Aurisénál

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!