Lassan már két éve kapható a Nissan Juke, de még most is olyan csodálkozó pillantások fogadják, mintha nem is autót, hanem űrjárművet láttak volna a járókelők. Az Angliában készülő csodabogár a külseje miatt kapott már hideget-meleget egyaránt, annyi azonban szent, hogy ezzel az autóval lehetetlen elvegyülni a tömegben. Főleg, ha a Shiro kivitelről van szó, amely grafitszürke, 17 colos felniken gördül, kilincsei és tükrei ezüstösen csillognak, illetve „éjlila” színben pompázik, ami kizárólag ehhez a kivitelhez rendelhető.

Belül egyértelműen a fehér szín dominál

A shiro szó japánul fehéret jelent, így nem meglepő, hogy a belső teret ez a szín uralja. A középkonzolt körülvevő betét mellett a váltó mögötti rekeszek foglalata és az ajtó kartámaszai is fehér fényezést kaptak, ami eléggé erős kontrasztot képvisel a sötét külsőhöz képest, mindenesetre ehhez az autóhoz illik az izgalmas színvilág. A fehér egyébként még számos helyen visszaköszön a beltérben, legyen szó a kormánykerék, a sebességváltó gombja vagy a Shiróhoz alapáron járó bőrülések fehér cérnás varrásáról.

Mozgalmas a Juke belseje Mozgalmas a Juke belseje

De hogy ne csak a látványról és a stílusról szóljon minden, a Shiro azért felvonultat jó néhány olyan dolgot, ami nagyban megkönnyíti a vezető dolgát: például nem kell felárat fizetni a kulcs nélküli nyitásért és indításért, illetve a navigációs rendszer is széria az USB-csatlakozóval és a tolatókamerával együtt. A gazdag felszereltség azonban nem tudja feledtetni, hogy kisautósan szűkös a hátsó sor és a csomagtartó, ami a gyakorlatban annyit tesz, hogy négy felnőtt csomagokkal együtt csak nyögvenyelősen fér el a Juke-ban.

Az ereszkedő tetővonal miatt ne számítsunk nagy fejtérre Az ereszkedő tetővonal miatt ne számítsunk nagy fejtérre

Az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy nehéz dolga van annak, aki technikai szempontból bele akar kötni a Juke csúcskivitelébe. Vegyük például a közvetlen befecskendezésű, 190 lóerős, 1,6 literes benzines turbómotort, amellyel 8,4 szekundum alatt gyorsul százra az autó, de ha nagyobb tempóról kell „ellépni”, azt is olyan könnyedén teszi, mintha ez lenne a világ legtermészetesebb dolga.

A megnyerő produkcióból a fokozatmentes váltó is kiveszi a részét: itt aztán nem lehet rángatásról beszélni, a CVT-váltó kisimítja az egész váltási folyamatot. De hogy teljes legyen a kép, a turbómotoros, CVT-váltós Juke-hoz alapáron jár az összkerékhajtás, ami mint egy igazi terepjáróban, kapcsolható. Természetesen szó sincs arról, hogy a Juke az off-roadozás szerelmeseinek készült, a 4×4-es hajtás a csúszós útfelületen való boldogulást szolgálja, de száraz körülmények között alaposan megváltozik az autó irányíthatósága, ugyanis a magas építés ellenére rendíthetetlenül fekszi az utat 4WD módban, s csak egészen minimálisan válik alulkormányzottá.

Sajnos nem bagatell tétel a tankolás

Az összkerékhajtású Juke üzemanyagtartálya négy literrel nagyobb, mint a fronthajtásúé, s meg kell hagyni, szükség van rá, mert az izmos turbómotor ezzel a váltóval nem egy éhezőművész. Ha kicsit sietősebbre vesszük a dolgot, az 50 literes üzemanyagtartály 500 kilométer alatt kiapad. Nem sokat segít a dolgon, ha ECO módba kapcsolunk, viszont a tompa gázreakciók miatt gyorsan megunja a vezető, hogy így spóroljon. A sport mód már teljesen más tészta, a Juke ekkor valósággal kihegyezi érzékeit, rendkívül élénken veszi a gázt és kormányzása igen közvetlen lesz.

2000-es fordulattól 240 Nm-es nyomatékot „szállít” a DIG-T motor 2000-es fordulattól 240 Nm-es nyomatékot „szállít” a DIG-T motor

Ebben a konfigurációban 7 575 000 forint szerepel a Juke árcédulán. A gazdag felszereltség és a teljesítmény fényében ez tulajdonképpen teljesen reális, de abba azért érdemes belegondolni, hogy egy mini crossover 190 lóerővel nem tartozik a racionális autók közé. Azonos felszereltség esetén a fronthajtású 110 lovas dízel 1,355 millió forinttal olcsóbb, miközben menetteljesítményei teljesen rendben vannak, s nem eszik többet 6,0 liternél.

Az üvegfelületek nagyon kicsik, ezért jól jön a Shiro esetében alapáras tolatókamera Az üvegfelületek nagyon kicsik, ezért jól jön a Shiro esetében alapáras tolatókamera

TETSZETT
rugalmas motor
gazdag felszereltség
magas üléspozíció

NEM TETSZETT
csomagtartó mérete
szűkös lábtér hátul
hatótávolság

ÖSSZEGZÉS
Minden igényt kielégítő felszereltséget és átlagon felüli menetteljesítményeket ad a Juke topváltozata, de a helykínálattal nehéz megbarátkozni. Ha valaki beleszeretett a Juke-ba, a kisebb motorvariációkkal és a fronthajtással jobban járhat.

Nissan Juke 1.6 DIG-T CVT 4×4 Shiro
Összlökettérfogat: 1618 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbó
Max. teljesítmény: 140 kW (190 LE) 5600/min
Max. nyomaték: 240 Nm 2000-5200/min
Hossz./szél./mag.: 4135/1765/1565 mm
Tengelytáv: 2530 mm
Saját tömeg/teherbírás: 1425/435 kg
Csomagtér: 251-830 l
Üzemanyagtank: 50 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 8,4 s
Maximális sebesség: 200 km/h
Város/országút/vegyes: 10,2/6,0/7,6 l/100 km
Tesztfogyasztás: 9,5 l/100 km
CO2-kibocsátás: 175 g/km
Alapár (1.6 Visia, 117 LE): 4 100 000 Ft
A tesztelt modell ára: 7 575 000 Ft

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!