Az „utcai harcos” típusoknál nincs pardon, a pro ceed GT egészen egyszerűen nem elég erős, hogy ott legyen a topmodellek között. A Kia GT kivitele valóban nem egy kőkemény sportkompakt, sokkal inkább egy fickós túramodell. Pont ebből adódik a másik előnye, sokkal használhatóbb, élhetőbb autóval állunk szemben. Van rugózása, nemcsak három-, hanem ötajtósként is választható, ráadásul utóbbiért még felárat sem kérnek. Persze a végső döfést a kasszánál viszi be a Kia: 6,3 milliót kérnek látványos túrakompaktjukért, ami ár-érték arányát tekintve bravúros vétellé teszi a (pro) ceed GT-t!

Gusztusos a belső, a Kia ceed minősége, kivitelezése roppant sokat fejlődött az elmúlt években – nem véletlen a 7 év garancia Gusztusos a belső, a Kia ceed minősége, kivitelezése roppant sokat fejlődött az elmúlt években – nem véletlen a 7 év garancia

Szimpatikus viselkedésű az 1.6 TGDI motor

A Kia motorterében az 1,6-os GDI változat található, melyhez kettős leömlésű turbót csatoltak, az erősítőkúra után plusz 51 lóerőre és 61%-kal vaskosabb nyomatékra tettek szert. A 204 lóerő és a 265 Nm kecsegetető adat, de átütő erőről túlzás beszélni. A 7,7 másodperces százas gyorsulás nem valami letaglózó, egy Audi A3 1.8 TFSI (180 LE, 250 Nm) például 7,1 másodperc alatt letudja ugyanezt. Jogosan merül fel a kérdés, hogy lusta lenne a Kia? Szó sincs erről, a turbós blokk erőkifejtése egyenletes, a vérmesebb darabokkal szemben a pro ceed GT motorja alul is jól terhelhető, nyomatékleadása igen kedvező.

A 265 Nm már 1750-es fordulatszámtól kiaknázható, nincs érdemi turbólyuk, élvezet vele kényelmesen suhanni, de ha megkergetjük, akkor sem jön zavarba. A hatfokozatú kézi váltó pontosan megvezetett, a futómű ideális kompromisszumot képvisel a hétköznapi használat és a sportosság között. A 18 colos felniken 225/40-es gumik feszülnek, ezek dacára mégis beszélhetünk némi rugózási komfortról. Kátyún, keresztbordán áthajtva tompa puffanással adja tudtunkra, hogy legyűrte az akadályokat, de nem kell megrázó erejű ütéstől tartani.

GT-feliratú kormánykapcsolóval aktiválható a sportkijelző, melyen a nyomaték, a turbónyomás és a vízhőfok mutatóié a főszerep GT-feliratú kormánykapcsolóval aktiválható a sportkijelző, melyen a nyomaték, a turbónyomás és a vízhőfok mutatóié a főszerep

Egy tipp, válasszuk az ötajtós kivitelt!

A Recaro ülések kényelmesek, a szélesebb hátúaknak sem lógnak be zavaróan az oldalhurkák, a kormányzás pedig megfelelően direkt, a tekeréshez szükséges erő mértéke is eltalált. A GT jó példa arra, hogy a Kiánál is tudnak tisztességes visszajelzéssel szolgáló kormányművet építeni, felesleges bohóckodás (Flexsteer) nélkül! A menetdinamika és a használat tükrében a fogyasztás sokallható, a 8,5 l/100 km-es tesztadat nem csekély.

Van oldaltartásuk, ugyanakkor nem szűkek a Recaro sportülések, a deréktámasz elektromosan állítható. Háromajtós mércével egészen normális a hátsó hely, de az összeszűkülő oldalablakok rontják a térérzetet Van oldaltartásuk, ugyanakkor nem szűkek a Recaro sportülések, a deréktámasz elektromosan állítható. Háromajtós mércével egészen normális a hátsó hely, de az összeszűkülő oldalablakok rontják a térérzetet

A GT-kivitel három- (pro), vagy ötajtós kasztnival konfigurálható, szimpatikus húzás, hogy utóbbi nem feláras. Mondani sem kell, hogy az ötajtós mennyivel praktikusabb. A pro ceed hosszú első ajtóinak kitárásához óriási helyre van szükség, a hátra történő bejutáshoz ráadásul elég szűk a rendelkezésre álló rés. A bosszúságok csúcsát azonban a memóriafunkció nélküli első ülések jelentik, az utasok beszállása után mindig állítgatni kell a sportfoteleket. A kabin gusztusos, kellemes formák, a legtöbb helyen pedig jó tapintású anyagok veszik körbe az elöl ülőket. A navigáció grafikája igényes, a címbevitel egyszerű, az adatbázisa is rendben, csak épp a magyar nyelvű kezelhetőség hiányzik. A többlépcsős fedélzeti menüben a kormányra helyezett gombokkal nehézkesen lehet barangolni.

Egy túrakocsinál kifejezetten jó érték a 380 literes raktér Egy túrakocsinál kifejezetten jó érték a 380 literes raktér

A csomagtérajtó nyitása nedves időben garantáltan összekoszolja a kezünket, ilyen körülmények között a fix, külső házas tolatókamera is használhatatlan, még jó, hogy van hátsó radar. Az ülésfűtés három fokozatban állítható, de a maximumon is elég lassan melegszik be, nem úgy a kormánykerék fűtése, mely fél percen belül már érezteti jótékony hatását. A xenonlámpák széles sávban, jó fényerővel világítják meg az utat. A pro ceed a jó ár-érték arányán kívül nem teljesen fegyvertelen a „kemény maggal” szemben. Talán a legnagyobb ütőkártyája a dögös megjelenés, mely nélkülözi a felesleges agressziót, ugyanakkor teli van sportos és igényes részletekkel. A szélekre húzott, jégkockákra hajazó LED-es menetfények például kifejezetten vagányak!

A módosított kipufogórendszer miatt a GT-nek 1000 és 4000 fordulat között ércesebb a hangja, mint a normál változatoknak A módosított kipufogórendszer miatt a GT-nek 1000 és 4000 fordulat között ércesebb a hangja, mint a normál változatoknak

TETSZETT
– stílusos forma
– Recaro ülések
– egyenletes teljesítményleadás
– jó ár-érték arány

NEM TETSZETT
– nehézkes ki- és beszállás
– átlagos dinamika
– magas fogyasztás

ÖSSZEGZÉS
A ceed GT remek kompromisszum, annyival nem kínál kevesebbet, amennyivel olcsóbb és szerényebb teljesítményű a sportkompaktoknál. 6,3 millióért egy jól felszerelt méregzsákra tehetünk szert. Ugyanolyan tetszetős, de praktikusabb az ötajtós kasztni, érdemes utóbbi mellett dönteni!

Kia pro ceed GT
Összlökettérfogat: 1591 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbó
Max. teljesítmény: 150 kW (204 LE) 6000/perc
Max. forgatónyomaték: 265 Nm 1750-4500/perc

Hosszúság/szélesség/magasság: 4310/1780/1430 mm
Tengelytáv: 2650 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1563/1571 mm
Fordulókör: 10,6 m
Saját tömeg/teherbírás: 1359/491 kg
Csomagtér: 380/1225 l
Üzemanyagtank: 53 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 7,7 s
Maximális sebesség: 230 km/h
Város/országút/vegyes: 9,7/6,1/7,4 l/100 km
Tesztfogyasztás: 8,5 l/100 km
CO2-kibocsátás: 171 g/km
A modell alapára: 6 304 000 Ft

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!