Még mindig jól fogy az Audi kompakt modellsorozata, de a műszaki újítások miatt nem halogathatták tovább a frissítést. Részben alapfelszerelésként adják az újításokat, részben felárat kell érte fizetni, és vannak új erőforrások és váltók is a kínálatban.

Továbbfejlesztették a sávtartó segédet, a pre sense front nevű rendszer gyalogosfelismerés funkcióval bővült, a kategóriában először itt érhető el a torlódássegéd, amely megállásig tudja fékezni az autót és újra is indítja azt, ha az előttünk lévő kocsi mozgásba lendül – ehhez a távolságtartó tempomat mellett szükség van az S tronic automatikus váltó megrendelésére is -, és megfelelően kiépített (felfestések) út esetén 65 km/h-s sebességig a kormányzás terhét is leveszi a sofőr válláról. A feláras Emergency Assist rendszer biztonságosan megállítja az autót, ha azt érzékeli, hogy a sofőr semmire nem reagál – például rosszullét miatt eszméletét veszti. A parkolóhelyről kiállást könnyíti meg a hátsó keresztforgalom-figyelő.

Felár ellenében választható a TT-ből már ismert virtuális műszeregység, a szükség esetén előbújó, 7 colos képátlójú MMI radio plus alapfelszerelés, extraként érhető el az Audi connect szolgáltatásokhoz hozzáférést biztosító, SIM-kártyás fejegység. Utóbbi alapfelszerelés az e-tron hálózatról tölthető hibridnél, amellyel alkalmazás segítségével távolról lehet vezérelni a légkondicionálót (télen előre be lehet kapcsolni a fűtést, nyáron a hűtést), illetve a töltést is (olcsóbb tarifával töltsön). Az MMI rendszer menüjét áttervezték, okostelefon-szerű logika alapján építették fel azt, és továbbfejlesztették a hangvezérlést is – ez valószínűleg nem érhető el magyar nyelven -, amelyet elég egyszerűen beszélni, nem kell utasításokat mondani neki.

A megjelenés is átalakult, szélesebb és sarkosabb a hűtőrács, átalakult a lökhárító alsó része, a fényszórók laposabbak lettek, és felár ellenében LED, még több pénz fizetése után LED matrix rendszerűek lehetnek. Hátul az új LED-es lámpák fénye vízszintes elemeket tartalmaz, ami miatt szélesebbnek látszódik az A3-as. A tizenkét karosszériaszín közül öt új árnyalat: Ara kék, Cosmic kék, Nano szürke, Tango vörös és Vegas sárga. Az alap megjelenésen felül sport és design választható, és akkor még ott van az S line megjelenési csomag, csak utóbbinál választható a Daytona gyöngyház-szürke fényezés.

Új az alapmotor, az 1,0 literes, háromhengeres turbómotor teljesítménye 115 LE/200 Nm, ezzel mindössze 1150 kg a saját tömege az Audi A3-asnak. A másik új fejlesztésű erőforrás az A3-as modellsorozatot megkoronázó, 2,0 literes, 190 LE/320 Nm csúcsteljesítményű turbómotor, ami alacsonyabb üzemanyag-felhasználást eredményező b-ciklus alapján (részben Miller-ciklus) működik. A 2,0 literes benzines turbómotorokhoz (az S3-aséhoz is) felár ellenében 7 fokozatú (olajban futó) dupla kuplungos váltó kérhető az eddigi 6 fokozatú, száraztárcsás egység helyett. Az S3-as esetén a 2,0 literes benzines turbómotor teljesítménye immár 310 LE/400 Nm, utóbbi a 2000-5400/perc fordulatszám-tartományban mérhető.

Május elejétől lehet leadni a megrendeléseket a megújult megjelenésű és technikájú Audi A3 és S3 modellekre, Németországban 23 300 euró lesz az 1.0 TFSI motorral szerelt háromajtós A3-as alapára. Arról még nincs hír, mikor leplezik le hivatalosan is az új RS3-ast.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!