Már csíkot is húzott és szakadni is kezdett az öreg lapát. Innen már gyorsan eljuthat odáig, hogy felsérti a szélvédőt. Fotó: Dombóvári Mihály

A nagy kánikula során a tűző napsütés miatt a szélvédő erősen felhevülhet, és az ablaktörlőlapátok gumiéle rásül-ráragad az üvegfelületre. Ablaktörléskor így kisebb, szemmel nem látható darabkák szakadhatnak ki belőle, tehát csíkokat fog húzni, elöregedéskor pedig a megkeményedett gumi könnyebben foszlik és leválhat a törlést végző élprofil. Csúnya esetben annyira szétszakadhat a gumi, hogy a lapát fém alkatrészei megkarcolhatják a szélvédőt, s bizony drágán javítható kárt okozhatnak.

A lapátnak már a felületvédelme is megadta magát, rozsdásodásnak indult. A gyártók az új lapátok csomagolásán feltüntetik a típusmegfelelőséget

Cseredarabként érdemes jó minőséget vásárolni, egyrészt a méretpontosság okán, másrészt a márkás példányok általában tovább bírják. Lapátot darabonként is lehet venni, a dobozon jelölik a lapáthosszt, illetve a típusok listáját, amelyre felszerelhető. Érdemes erre figyelni, mert gyakorta csak egyféle ablaktörlőkar-csatlakozót (adapter) mellékelnek a lapáthoz. A csere egyszerű, az ablaktörlőkart elemelve az üvegről a műanyag csatlakozó biztosítóját oldva lehúzható a lapát a karvégről, majd ugyanígy felrakható az új. Érdemes egy próbatörlést végezni, nehogy véletlenül rossz legyen a méret és összeakadjanak a lapátok.

Kellemetlen meglepetés: a jó márka és a típusmegfelelőség ellenére lelóg a lapát vége a szélvédőről…

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!