A maratoni teszten teljesítő Opel Zafira Tourer igazán hadviselt kinézetűvé vált. Fékportól fekete könnyűfém felnik, vastag koszréteg kívül – bár a színe hálás volt, nem kiabált rajta a kosz –, sáros cipőnyomok, morzsa, utcapor – mintha építkezésen lettünk volna művezetők.

Minden, ami egy családi autót szennyezhet: bogarak, por, sár, morzsa, koszos felnik, maszatos foltok Minden, ami egy családi autót szennyezhet: bogarak, por, sár, morzsa, koszos felnik, maszatos foltok


Autónkat természetesen szándékosan hagytuk leépülni, hogy az „ilyen volt, ilyen lett” frázis minél kontrasztosabb legyen. A családi egyterű nagytakarításához szakszerű segítséget vettük igénybe.

Az alapos samponos mosásból az ajtóélek sem maradhattak ki Az alapos samponos mosásból az ajtóélek sem maradhattak ki

Gőzborotva, sampon, víz, levegő és wax

Mint minden hagyományos mosás, ez is alapos gőzborotvázással kezdődött. A művelet jól fellazítja a koszt, és nagyban csökkenti a fényezésen lévő porszemcsék mennyiségét, így nem hagy lehetőséget a felület karcolódására. Az egyszemélyes „borotválás” után jöhetett a többszereplős samponos mosás. A vastag habú anyaggal alaposán áttörölték az autó minden rejtett zugát, falcait. A habosító kúra után bő vízsugaras öblítés következett, aztán vízlepergető szerrel permetezték az autót, majd szilikonlapátokkal lehúzták a víz javát.

A nagynyomású levegő a vékony résekből is kinyomja a vizet A nagynyomású levegő a vékony résekből is kinyomja a vizet


A speciálisan autótisztításhoz fejlesztett lapátok nem karcolják a karosszériát, ahogy a szárazra törléshez használt mikroszálas kendők sem. A kendőzés előtt nagynyomású levegővel kifújták a résekből az összegyűlt vizet.

Egy sokféleképpen variálható családi egyterűnél igazi babramunka a porszívózás. Az üléseket a végállások között pozíciónként tisztították Egy sokféleképpen variálható családi egyterűnél igazi babramunka a porszívózás. Az üléseket a végállások között pozíciónként tisztították

Mindezt a waxolás követte: ez a kezelés amellett, hogy szebb fényt ad a lakkozásnak, segíti a következő mosást, ugyanis a kosz kevésbé tapad meg a lemezeken. Sőt, védi is, például a madárürülék maró hatásával szemben. A folytatásban kívül-belül tisztára suvickolták a kocsi ablakait. Az utastérben ketten dolgoztak, előbb a szőnyegeket vették ki és porszívózták át alaposan, majd a kocsibelső következett. A Zafira Tourer adott munkát a sokféleképpen variálható üléseivel, minden hajtásmódba átállították a fiúk, hogy alapos legyen a tisztítás. A műanyagokról előbb nedves ruhával törölték le a koszt, majd következett az ápoló szer, amely mattos fényt és kellemes „tisztaság illatot” adott az autónak.

Csak alaposan! Az ablakokat zsíroldó anyaggal lehet tisztára mosni Csak alaposan! Az ablakokat zsíroldó anyaggal lehet tisztára mosni

Mattul a króm

Az autót átnézve apró fehéres pöttyök sokaságát találtuk a krómdíszeken. A mosó szakemberei kevéske polírpasztát nyomtak a kendőre, és azzal dörzsölték a krómszínű, amúgy műanyag díszléceket. Sok volt belőle, és mindnek a felületén ott volt a „vakrozsda”, volt mit masszírozni.

Tükröm, tükröm…

Igazán igényes ügyfelek voltunk, minden koszt szerettünk volna eltüntetni az autóról. A motorháztető horizontális éle és a tükörház a mosás után is bogárnyomos maradt, még ha csak halványan látszott is. A szakemberek elmondták, hogy a lakkozás felső rétegébe szinte beleég a nem azonnal letakarított bogármaradék. Az ilyen mintát bizony csak polírozással lehet eltüntetni. Itt gépet vetettek be, azonban a teljes polírozástól eltérően elég volt a legfinomabb pasztát használni, a bogárnyom nem olyan vészes, mint a homokszemcsék karcolásai.

Koszos felnik? Nem gond!

Az alufelniket a rájuk rakódó fékpor teszi igazán mocskossá. Ennek az anyagnak a jellemzője, hogy igen ragaszkodó, nagyon finom szerkezetű, és szinte beépül a keréktárcsa bevonatának kis pólusaiba. A mosás kezdetén speciális felnitisztítóval fújják le a kerekeket, ami rövid időn belül feloldja a fékporbevonatot. Ekkor jöhet a gőzborotva, amit samponozás, majd öblítés és szárazra törlés követ. Azonban gyakorta még ettől sem lesz teljesen tiszta a kerék. A fémre dörzsölődött gumi, vagy nagyon makacs fékpor csúfíthatja. Ezeket külön törölgették le mosóanyaggal, aztán a gumikat is kezelték, amit elsősorban nem a fénye miatt szeretünk, hanem mert védi a köpenyt az öregedéstől. Mutattak egy trükköt is: a gumiápolóból fújtak a kerékdob-bélés szegélyére is, ami ettől sötétebbé és víztaszítóvá vált.

CIKKÜNK ELKÉSZÍTÉSÉHEZ A NATURWASH NYÚJTOTT SEGÍTSÉGET

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!