Az állvány tubusába töltik a gyantát, innen préselhető a sérülésbe Az állvány tubusába töltik a gyantát, innen préselhető a sérülésbe

A kőfelverődések csúnya nyomot hagynak a szélvédőn, a látótérben lévő ilyen sérüléssel a műszaki vizsgán is megbukik az autó. Ráadásul a kőütés helye kiindulópontja lehet a repedésnek, ami már tényleg nagyon zavarja a kilátást.

A 90-es évek második felében érkezett az autójavító iparágba az eljárás, melynek során az üveg sérülésébe különösen jó kúszóképességű gyantát juttatnak – az akkori ismertetők szerint a NASA fejlesztette ki a különleges anyagot. A gyanta kitölti a sérült üvegdarabok közti helyet, kiszorítja a levegőt, majd megkötve lényegében újra homogén, üvegszerű felületet alkot, ezáltal eltűnik a sérülés. Az eljárás sikeres végeredményének feltétele, hogy gyorsan vigyük el az autót a javítóhoz, közben kerüljük a szélvédőmosást, s vigyázzunk, hogy ne kerüljön szennyeződés a kőfelverődés helyére. Ha idegen anyag kerül a finom repedésekbe, azt onnan eltávolítani már nem lehet, a gyanta nem tudja kiszorítani.

Kitágítják a sérülést, hogy a gyanta könnyebben bejusson Kitágítják a sérülést, hogy a gyanta könnyebben bejusson

A sérülést rongálják, hogy azután javíthassák

A javítás a sérült felület megtisztításával kezdődik. Ezután finom, tűszerű csiszolóeszközzel kimélyítik a sérülés „bemeneti nyílását”, hogy a gyantát könnyebb legyen bejuttatni. A gyanta beöntése után menetes eszközzel be is préselik a lyukba, mindez gyorsabb meleg időben, vagy fűtött műhelyben. Amikor a gyanta láthatóan kitöltötte a sérülést, tehát eltűntek a repedések, akkor UV-fénnyel megvilágítják a javítás helyét, mert a gyanta erre keményedik. A kötési idő kivárása után az üvegfelületre újabb gyantát juttatnak, amellyel a felszíni karcolások tüntethetők el, s amellyel lezárják a sérülést. Ennek a maradéka az újabb UV-s kezelés után egyszerűen, pengével eltávolítható.

Az utolsó mozzanat a felesleges gyantadarabok eltávolítása Az utolsó mozzanat a felesleges gyantadarabok eltávolítása