Őrségváltás

2011. február 16. (szerda)
A riasztók ugyanúgy elhasználódnak, mint az autó más alkatrészei. Korosodva hibaforrássá válhatnak, érdemes tehát lecserélni a régit.

Mik ezek?

X

A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

Like gomb "Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

  Egy kupac a kiszedett alkatrészekből. Súlyra is tetemes, negyedennyi sem került vissza Egy kupac a kiszedett alkatrészekből. Súlyra is tetemes, negyedennyi sem került vissza
A riasztók bonyolult elektronikus eszközök, sok funkcióval, sok csatlakozási lehetőséggel. A 90-es évek közepén már elterjedtek az összes komfortextrát (elektromos ablak, központi zár) vezérelni tudó, a védelem összes formájával (emelés- és ütésérzékelők, nyitásszenzorok, belső térvédelem, feszültségesés figyelése) bővíthető, indításgátló vagy rablásgátló funkcióval felvértezett típusok.
A cikk a hirdetés után folytatódik

A túlműködés és a ki hagyás is ugyanolyan gond

Mint minden, a riasztók is öregszenek. Csatlakozóik kontakthibásak lesznek, érzékelőik elromolhatnak, a vezérlőegység szigetelése, páravédelme kiszárad, hatását veszti, amitől belül is megindul a korrózió, illetve a bejutó nedvesség zárlatokat okozhat. Ezáltal előfordulhatnak fals (ok nélküli) riasztások, egy-egy funkció váratlan aktiválódása, vagy éppen működésképtelensége. Az ajtók nem zárnak, vagy éppen nem nyitnak, az indításgátló nem old fel, vagy menet közben bekapcsolódik. Így a korosodó riasztók közlekedésbiztonsági kockázatot is rejtenek. Érdemes tehát újabb típusra váltani.

  Hogy melyik vezeték mit működtet, az lámpázással deríthető ki Hogy melyik vezeték mit működtet, az lámpázással deríthető ki

Ma a legolcsóbb riasztókat már tízezer forint körüli összegért megkaphatjuk, de a legdrágábbakhoz is hozzájutunk ötvenezer forint környékén. Ha ügyesen választunk, 15 ezerért már olyan riasztót veszünk, amely mindazt a funkciót tudja, ami tíz éve csak a topkategóriás berendezések sajátja volt. Lényegében csak a nyomkövető funkció hiányzik belőle. A riasztó beszerelése elméletileg gyors dolog, gyakorlatilag már kevésbé az, ha nem szűz kocsiról van szó. A riasztóváltás plusz költsége a korábbi rendszer felszámolása, ezt igazán hozzáértő szakemberek vállalják és tudják megcsinálni.

  Tájkép csata után. A régi dolgok kibontva, a vezetékek megfejtve Tájkép csata után. A régi dolgok kibontva, a vezetékek megfejtve

Autónkba egy, a maga korában csúcsriasztónak számító egységet szereltek, amely annyira megöregedett, hogy gyakran fals riasztást produkált, amin a szenzorok kontaktjavítása és néhány nyitásérzékelő cseréje sem segített. Végül autópályán aktiválódott a gyújtásblokkolás, ez volt a karrierje végét jelentő eset.

Több kilónyi régi alkotóelem távozott

A kiszereléshez előbb feltérképezték a riasztó funkcióit, majd átnézték, hogy miképpen kötötték be annak idején. A vezetékek azonosítása után jöhetett a riasztó kibontása. Nem volt egyszerű eset, több külön vezérlő modul volt rákötve a központi egységre, relék, dobozok kerültek elő a műszerfal alól. Ráadásul a beszerelés minősége sem volt ötös, még csupasz tápvezetékeket is találtak. A vezérlés kiszerelése és a vezetékek megtisztítása, a feleslegesek kivágása után a motortérbe helyezett régi sziréna is a szemétbe került. Az új riasztó mellé nem kellettek külön vezérlőmodulok, annyit fejlődött ez az iparág, hogy a vezérlőegység képes minden korábban külön szerkezetre bízott komfortfelszerelés vezérlésére is.

  Elkészült az új bekötése, kevesebb a részegység, nagyobb a rend Elkészült az új bekötése, kevesebb a részegység, nagyobb a rend

A cseremegoldásban azért nem csak nyűgös munkafázis lehet, mert például a belsőtérvédelem érzékelői, a nyitásérzékelők, a visszajelző LED mind jó állapotban maradtak, így gond nélkül ráköthették azokat az új riasztóra. Ezáltal nem kellett további kárpitbontással járó szenzortelepítéseket beütemezni. A próbaüzemnél azért még tartogatott meglepetést az autó, pár nyitásérzékelő nem működött rendesen. Ezeket ki kellett szerelni, majd az állapotuktól függően megtisztítani, illetve kicserélni. A ki- és beszerelés időigénye bő három óra volt, a költség az új riasztó árával 25 000 forintra kerekedett.

  Az új riasztóhoz új sziréna is járt. Ez a régi helyére került a doblemezre Az új riasztóhoz új sziréna is járt. Ez a régi helyére került a doblemezre

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Őrségváltás

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2014/15-ös számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Teszt: Audi S1 Sportback, Toyota Aygo 1.0 VVT-i, Toyota Verso 1.6 D-4D, Volkswagen Caddy Kombi 2.0 TDI DSG 4Motion, Opel Insignia OPC Unlimited, Jeep Grand Cherokee 3.0 V6 CRD 250, Yamaha SR400
  • Extra: az Audi 25 éves TDI-történetének mérföldkövei
  • Vezettük: BMW 2 Active Tourer
  • Technika: Bloodhound SSC

Aktuális: Auto Bild 2014. szeptember

Autó-Motor aktuális címlap
  • Arany Kormánykerék 2014
  • Összehasonlítás: Háromhengeresek: Citroën C3, Citroën C4, Ford Focus, Ford B-Max, Hyundai i10, Mini Cooper, Mini Cooper D, Mitsubishi Space Star, Peugeot 208, Renault Captur, Smart Fortwo, VW Up!. Sportkocsik: Alfa Romeo 4C, Lotus Elise, Toyota GT-86. Dobozautók: Citroën Berlingo 1.6 HDi 115, Ford Tourneo Connect 1.6 TDCi 115, Opel Combo Tour 1.6 CDTI, Renault Kangoo 1.5 dCi S&S 110
  • Vezettük: BMW 2 Active Tourer, Toyota Aygo, Toyota Yaris, Audi A3 Sportback e-tron, Seat Leon ST 4Drive
  • Technika: Ember a gép ellen: BMW 235i robotautó kontra versenyző

Időjárás

Budapest

gyengén felhős
24 °C
8 °C

Kiemelt témák - Autó-Motor.HU

Kémfotó | Frankfurt 2011 | F1 | Videó | Veterán | Youngtimer | Veterán Autó-Motor | Mikor mi jön?