A gépi polírozáshoz is biztos kéz kell, hogy tükrös legyen a felület, ne pedig ilyen prizmás. Fotó: Dombóvári Mihály

Az autófényezés folyamán óhatatlanul kerülnek apró porszemek a felfújt festékbe vagy lakkba. Elsőre ijesztőnek tűnhet, de a hibákat ki kell csiszolni a friss, de már kikeményedett felületről. Természetesen nem kevés figyelmet és szaktudást igényel, hiszen csak a fedőlakk vastagságában lehet gondolkozni. Fontos a jó megvilágítás, amely előhozza a hibákat. A szennyeződéseket, esetleges megfolyásokat pontcsiszolóval lenagyolják, azaz egy síkba hozzák a felülettel. Ezután egy újabb, de már gépi csiszolás következik finom papírral. Ez által egy nagyobb matt folt készül – az autótulajdonos, ha látja, fogja a fejét.

A lakkjavítás teljes fegyverzete a munkaasztalon

A fényező most átadta a helyét a polírozós szakembernek, ő pedig a szerszámok felsorakoztatása után el is kezdte a folyamatot. Elsőként egy durvább polírozóanyaggal dolgozott, ami persze profi szervizipari termék, akárcsak a polírozógép. Igen lassú és alapos munka ez, amely három eltérő szemcsenagyságú anyag egymás utáni használatát jelenti. A végén a teljes elemet átpolírozta, hogy ne legyen látható a javítás területe. Természetesen előfordulhat, hogy ez nem elég. Ugyanis, ha a javított elem nem különül el eléggé a karosszériától, előfordulhat, hogy a polírozást a szomszéd elemeknél kell folytatni, végső esetben az egész autót át kell polírozni, hogy egységes legyen a fényezés.

A konkrét hibák pontcsiszolása az első, aztán jöhet a finomabb gépi csiszolás

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!