Bizony, a kardánkereszt lötyögött a helyén a kis terepjáró alatt, így a szerviz megrendelte az új alkatrészt, majd a szerelő nekiállt szétszedni a kardánt. Kipattintotta a kereszt elmozdulását gátló zégergyűrűket, majd kiütötte a keresztet a helyéről – nehezebben ment a megszokottnál. Jött is a meglepetés: a rövid szakasz körömfuratai 16, a hosszúé 15 mm-esek voltak, vagyis két eltérő típusból legózták össze a kardántengelyt! Persze leleményesen, megrendelték a kisebb csapméretű kardánkeresztet, a nagyobb furatú körömbe pedig hüvelyt esztergáltak. Azonban a kisebb átmérőjűnek kisebb a hossza, így a zégergyűrű hornyáig nem ért ki a kereszt, emiatt volt egy mozgása, ami vibrációként jelentkezett, főképp tempósabb haladáskor. Ez a vibráció nem csak kellemetlen, de gyorsította a kopást is.

Így jöhetett a gondolkozás, hogyan lehet működővé tenni a „hibrid” kardánt. A szerelők többször végiggondolták a dolgot, majd telefonálni kezdtek. Eredetileg a kardánkeresztcsere anyagköltsége 5000 forintos kategória volt, majd kiderült, hogy lehet rendelni az autóba való körmöt (kb. 22 ezer forintért), és akkor összerakható, de a szállítási határidő, gyári alkatrész révén igen hosszú, 2 hónap lett volna. A kocsinak mennie kell, így inkább a raktáron lévő, készre szerelt kardán lett a választott 80 000 forintért.

A berakása előtt azonban még a váltót is meg kellett javítani. Ezt szétszedve kiderült, hogy a búgást a futásteljesítményből adódó természetes csapágykopás okozta. Megrendelték a csapágykészletet a váltóhoz, kiszerelték a fogaskerékcsoportokat és a tengelyeket, majd beillesztették az új csapágyakat. A váltót összerakták, mehetett vissza a helyére, és ekkor lehetett beszerelni az új kardánt. A próbaút bizonyította, hogy a szerelők jó úton jártak. Megszűntek a hajtásból jövő mechanikai zajok, és megszűnt a vibráció is, amit a rossz kardán okozott.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Hozzászólások