Az Audi kombinálja elsőként a világon a közvetlen benzinbefecskendezést a turbófeltöltéssel úgy az autóversenyzés, mint a nagysorozatú gyártás terén. A 2.0 TFSI motor az Audi3 Sportback modelljében kezdte el sikersorozatát. Ma már az Audi A4-hez és A6-hoz is rendelhető.

Háromféle teljesítményű változatban gyártják 170-től 220 lóerőig. A Volkswagen Golf GTI-ben használt 200 lóerős változat olyan mértékű vonóerőt biztosít, ami igazán illik ennek az autónak a státuszához. A zsűri a „technológia, a teljesítmény, a gazdaságosság és a környezetbarátság közötti jó egyensúly” miatt választotta nyertesnek az 1.8 -2.0 literes kategóriában az Audi motort.

A zsűri tagjaira nagy benyomást tett a gyorsító erő és a mindennapi használhatóság. A kivételesen széles tartományban rendelkezésre álló legnagyobb nyomaték egyrészt lehetővé teszi a gazdaságos vezetést kevés fokozatváltással, másrészt viszont elég a gázpedál finom érintése ahhoz, hogy spontán kirobbanó vonóerőt és magabiztos gyorsulást érjünk el.

Az FSI technológia segítségével, az üzemanyagot közvetlenül a motor égésterébe fecskendezik. A hengerfej „szívó” oldalán elhelyezett befecskendezőt a vezérműtengelyről hajtott szivattyú és az összes hengerrel kapcsolatban álló nyomástartály táplálja – ez a közös nyomócsöves rendszer. A befecskendező ezredmásodpercnyi pontossággal, 110 bar nyomáson szállítja az üzemanyagot az égéstérbe.

Összehasonlításképpen: a szívócsőbe történő befecskendezést végző rendszer 4-6 bar nyomáson dolgozik. A főtengely kétszeres fordulatszámával forgó két kiegyenlítő tengely egyensúlyozza ki a motor szabad tömegerőit és egyben magas színvonalú akusztikai kényelmet is teremt. Az eredmények egy négyhengeres motortól kiemelkedőek. A szívócső magában foglalja a hengertöltet mozgását irányító szelepet, melynek helyzetét egy állandó működésű vezérlő motor határozza meg. A levegőáram perdülete ezáltal optimálisan szabályozható a motor fordulatszámának és terhelésének függvényében. A benzin-levegő keverék egyenletesen oszlik meg az égéstérben.

Ennek pozitív következménye a vonóerő spontán kialakulása és a gázadásra adott gyors reakció a széles fordulatszám- tartomány minden egyes pontján. A hengerenként négyszelepes hengerfej – melyben görgős szelepemelők mozgatják a szelepeket – beömlő nyílásának geometriáját az atmoszférikus szívású FSI motoréból alakították át, s ez még nagyobb levegő-perdületet képes előidézni. Az eredmény az, hogy a turbófeltöltésű motor 10,5:1 sűrítési arányt ér el, olyan értéket, amit egyébként tipikusan csak a szívómotorokkal sikerül megvalósítani.

Ez, a közvetlen benzinbefecskendezés előnyeivel párosulva, meghatározó szerepet játszik a termodinamikai hatásfok növelésében, akár a szívócső-befecskendezéssel, akár a hagyományos turbófeltötésű motorokkal hasonlítjuk össze.