E két modell határozott előrelépést jelent az üzemanyag-fogyasztás és a CO2-kibocsátás csökkentése terén. Ezen felül, jelentősen növeli a vezetés kényelmét, főleg a városi közlekedésben. A két modell átlagfogyasztása (3,4 l / 100 km) és CO2-kibocsátása (90 gr / km) rekordnak számít az Európában legnépszerűbbként számon tartott középkategóriás modellek körében. Ez a fogyasztás nagyjából 25%-kal, azaz vegyes használat esetén 100 kilométerenként 1 literrel jobb, mint a hasonló technológiára épülő benzin hibrid gépkocsiké.

A Hibrid HDi technológia egy részecskeszűrővel (FAP) ellátott, legújabb generációs ’Stop & Start’-rendszerű 1.6 HDi motorra épül, kiegészítve azt elektromos motorral, áramátalakítóval, nagy teljesítményű akkumulátorral és egy új vezérlő elektronikával. Mindezek mellé egy robotizált manuális váltó jár. A ’Stop & Start’ rendszer segítségével a Hibrid HDi gépkocsik elindíthatók és dízel-üzemmódban használhatóak akkor is, amikor a nagy teljesítményű akkumulátorok teljesen lemerültek. Más hibrid-üzemű gépkocsik hasonló esetben egyáltalán nem indulnak el.

A Hibrid HDi újításai:
– Lassítás és fékezés alatt visszanyeri a mozgásból származó energiát,
– 50 km/h-nál alacsonyabb sebességnél használhatjuk a ’Zero Emission Vehicle’, azaz a teljesen elektromos üzemmódot, melyben a gépkocsi semmiféle káros anyagot vagy hangot nem bocsát ki,
– Kibővített elektromos üzemmódban, az akkumulátor állapotától függően, előnyben részesíti az elektromos használatot.

A vezetés kényelmét szolgálja az elektromos motor nyújtotta 35%-os többletteljesítmény, mely autóúton vagy autópályán, hirtelen gyorsításnál megnöveli a dízelmotor teljesítményét.

A PSA Peugeot Citroën dízel hibridek forgalmazása 2010-re várható, de nagyban függ attól, hogy sikerül-e elérhetővé tenni a szélesebb vásárlóközönség részére. Ez csak akkor lehetséges, ha a hibrid dízel és egy hasonló HDi modell között jelenleg fennálló árkülönbség a felére csökkenthető. PSA Peugeot Citroën mindent megtesz annak érdekében, hogy az új technológia árát annyira csökkentse, hogy széles körben elterjedhessen, ezzel is segítve a környezet védelmét. Hogy ezt a célját elérje, a csoport elhatározta, – hogy további kutatásokkal és fejlesztésekkel próbálja csökkenteni az ártöbbletet eredményező berendezések (nagyteljesítményű akkumulátorok, elektromos motor/generátor és áramátalakító, energiát visszanyerő fékrendszer) előállítási költségeit, – valamint összefogja a hasonló területen tevékenykedő kutató-laboratóriumokat és alkatrészgyártókat.

A PSA Peugeot Citroën célkitűzésének eléréséhez számít az Ipari Innovációs Ügynökség (Agence d’Innovation Industrielle; AAI) segítségére. A PSA Peugeot Citroën csoport termékfejlesztési politikájának fő irányvonala az üzemanyag-fogyasztás és a CO2-kibocsátás csökkentése, ezzel is segítve az üvegházhatás elleni küzdelmet. Ennek köszönhetően a PSA Peugeot Citroën által eladott gépkocsik a legjobbak közé tartoznak a fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás terén.