Az első időmérős gyors körök után két Honda robbantott: Tiago Monteiro és Rob Huff is 1:46-os időt ment – a hétvége addigi legjobb eredménye Thed Björk 1:47,525-e volt. Gyorsan kiderült aztán, hogy itt a szabadedzésen jónak tűnő idők már kevesek lesznek. Második gyors körében Michelisz is odatett egy 1:46-ot, a negyedik helyre ékelődött be ezzel két csapattársa, Monteiro és Huff közé.

Hat perccel a vége előtt megérkezett a Citroën is a Hungaroringre: José María López több mint négytizedes előnnyel ugrott az első helyre. Huff még javított két tizedet, így a Honda-sereg élére állt, az utolsó percekben aztán már mindhárman a boxban pihentek, a továbbjutás zsebben volt.

A Q2-ben nem sikerült jól az első próbálkozása Norbinak, csak a 12. helyen állt, miután utolsóként Gabriele Tarquini is befejezte az első gyors körét. A második hullámban Michelisz 1:46,597-re javított, ami magasan a leggyorsabb köre volt a hétvége során, de ez sem bizonyult elegendőnek a Q3-hoz: a hatodik helyen végzett, így a vasárnapi Nyitó futamon az ötödik, a Fő futamon a hatodik helyről rajtol majd.

“Irány a dobogó!” Michelisz Norbert ezzel a felkiáltással jelentkezett videójában a boxból nem sokkal az első futam rajtja előtt a Hungaroringen. Miután a szombati időmérőedzésen a hatodik helyet szerezte meg, a fordított rajtrácsos első futamon az ötödik rajtkockából indult volna. Sajnos a rajtig már nem jutott el, a felvezető körön ugyanis a kilencedik kanyarnál ki kellett állnia a pályáról. “Nagy a füst. Valami baj van a turbóval vagy a motorral” – jelezte Michelisz a csapatrádióban. Néhány pillanattal később már poroltóval oltották a Honda hátulját. Kiderült, hogy a turbófeltöltőt ki kell cserélni, ami miatt meg kell szegni a parc fermé-szabályt, így a mezőny végéről indul majd a Fő futamon.

Alighogy elrajtolt a mezőny, szakadni kezdett az eső. A vizes aszfalton teljesen felborultak az erőviszonyok, percről-percre változott az állás. A gyári Citroënek rendkívül szenvedtek a pályán, mivel nem esőgumikon gurultak ki a pályára. A hetedik körre José María López és Yvan Muller is visszacsúszott a mezőny végére, ekkor hívták ki őket kerékcserére a boxba.

Eközben a versenyben maradt két gyári Honda is szenvedett a slick gumikon, így a Zengő Motorsport pilótája, Ficza Ferenc előbb Tiago Monteirót, majd Rob Huffot is megelőzte. Norbi távollétében is volt egy magyar a pályán, aki lázba hozta a közönséget. Ficza az első pontjait szerezte meg a WTCC-ben azzal, hogy a kilencedik helyre hozta be a zengős Hondát! A japánok hivatalos csapata pont nélkül maradt, miután Huff az utolsó körben elveszítette a 10. helyét.

Az utolsó helyről rajtolva Michelisz Norbert a tizedik helyen végzett a Fő futamon a Hungaroringen! De csak azért nem a hatodikon, mert az utolsó körben a bal hátsó kerék megadta magát…

“Nehéz szavakba önteni, amit most érzek… Életre szóló emlékeim vannak a Hungaroringről, ez a pálya, az itteni közönség különleges helyet foglal el a szívemben. Ezért is nehéz megemészteni most a történteket. Nagyon csalódott vagyok, hiszen a dobogóról álmodtam. De látva a körülményeket, ha sikerül megjavítani az autót, a második futamon még mindig van esély a pontszerzésre” – árulta el Michelisz Norbert a Nyitó futamot követően. Mint ismert, az első futam felvezető körében elfüstölt a turbó az autójában, így rajthoz sem tudott állni. Sőt, az is kérdéses volt, hogy a Fő futamon ott lehet-e hazai pályán, de végül a csapat a parc fermé-szabály megszegésével ki tudta cserélni a turbót. Így viszont a második futamon az időmérőn megszerzett hatodik hely helyett a mezőny legvégéről kellett indulnia.

A rajt után az ötödik kanyarban Hugo Valente telibe találta Michelisz kocsiját, szerencse is kellett ahhoz, hogy Norbi nem esett ki az ütés következtében. Yvan Muller sokáig támadta, majd le is hagyta a második helyért Huffot, aztán bejött a safety car, miután Demoustier a gumifalba csapódott.

A hatodik körben indult újra a verseny, Tarquini kicsúszott, Norbi pedig nem sokkal később már a 11. helyen autózott. Valentét megelőzve aztán már a pontszerző hely is megvolt, majd Ekblom következett az áldozatainak listáján. Norbi a kilencedik körben Catsburgot is megelőzte, eközben Huff visszavette a második helyet Mullertől, de boxutca-áthajtásos büntetést kapott a manőveréért – újabb helyezés Michelisznek, aki Coronelt is “beültette a hintába”, így a 14. körben már a hatodik volt!

Norbi Chiltont is keményen támadta az ötödik helyért, de az utolsó körben az autója irányíthatatlanná vált, mert a bal hátsó kerék megadta magát, így csak a tizedik helyre csúszkált be a Hondával. Mint kiderült, a meghibásodás még az első körös koccanás következménye volt, de csak az utolsó körre vált kezelhetetlenné a helyzet.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!