Michelisz Norbert nagyszerű rajt után és első három kör alatt már a vezetést is átvette volna, amikor Mehdi Bennani nekiment, és emiatt feladni kényszerült a monzai nyitófutamot.
“Az időmérő után a végsebesség-adatokat látva elégedettek lehettünk. Ez azért is fontos, mert Monzában hosszú az egyenes a rajt utáni első kanyarig, így a szélárnyékot kihasználva lehet pozíciókat nyerni. Nekem az ötödik helyről indulva egyértelműen ez a célom, de hátrafelé is vágyoznom kell, nehogy az én szélárnyékomat használják ki mások” – nyilatkozta Michelisz Norbert a monzai nyitófutam rajtja előtt nem sokkal.

A rajtnál a pole pozícióból indulva Tom Coronel beragadt, Norbi pedig lerajtolta Esteban Guerrierit, így két pozíciót nyerve az első kanyarnál máris a harmadik helyen fordult el. Az első kör végén a célegyenesbeli szélárnyékot kihasználva Michelisz a második kör első kanyarjánál meg tudta előzni Tom Chiltont, így már második volt, és támadta az első helyért Mehdi Bennanit.

Könnyen meg lehetett volna a futamgyőzelem is látva az első köröket. A harmadik körben a Parabolicánál Norbi már fogta a pozíciót Bennanival szemben belső íven, a marokkói azonban nem hagyva helyet ráhúzta az autóját a Hondára, Michelisz bal első kereke megsérült, és mindketten feladni kényszerülték a versenyt.

Azon túl, hogy ezzel egy biztosnak tűnő futamgyőzelmet veszített el, a bal első defekt mellett a bal hátsó felfüggesztés is károsodott a Hondáján, mivel Bennani kétszer is hozzáért az autóhoz. Emiatt kicsit izgulni kellett, hogy a JAS Motorsport szerelőgárdája helyre tudja-e hozni az autót a szerelési idő alatt a főfutamra, de szerencsére ez sikerült, így Norbi az időmérőn kiérdemelt hatodik helyről rajtolhatott.

A főfutam rajtjánál Michelisz Norbert ismét jól indult, a volvós Nestor Girolamit megelőzve feljött az ötödik helyre. Csapattársa, Tiago Monteiro szintén remekül rajtolt, ő Thed Björköt előzte meg az élen, de a második kör végén a svéd visszavette tőle a vezetést. Norbinak keményen védekeznie kellett a mögötte szélárnyékban gyorsabb Girolamival szemben, majd miután a hatodik körben Tom Chilton autója veszélyes helyen állt meg az Ascariban, a safety car bejövetelével kis levegővételhez jutott.

Mindössze egy kört töltött a pályán a biztonsági autó, aztán ott folytatódott minden, ahol előtte abbamaradt: Norbi kicsit lemaradt a negyedik helyen tempósabb Catsburgtól, így neki már nem volt erős szélárnyéka, miközben mögötte Girolami folyamatosan kihasználta az övét. Hiába védekezte ki Norbi lényegében a teljes versenytávon Girolami támadásait, a legeslegvégén a célegyenesben a Volvo legyorsulta a Hondát, így az argentin egyetlen ezredmásodperccel megelőzte őt.

Michelisz a főfutamos hatodik helyével tíz pontot szerzett Monzában, összességében pedig 46 pontja van, amivel a negyedik. A bajnokságot a hondás Monteiro vezeti 85 ponttal.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!