Tanak első helyezésével Észtország első győzelmét szerezte Markko Martin (Ford Focus) 2004-es Spanyol Ralin szerzett aranyérmes helyezését követően. Ráadásul az egyéni ponttábla harmadik helyére is felkúszott az M-Sport pilótája. Martin egyébként Tanak mentoraként segítette a pilótát a csúcsra.

A Toyotának nem sikerült rosszul a hétvégéje. Hiszen azután, hogy Latvala behozta másodiknak az autót, az újonc Esapekka Lappi negyedik lett. A fiatal finn ráadásul az utolsó gyorsasági szakaszon, a Power Stage-en is győzött, így ott további öt ponttal gazdagodott. Dani Sordo négy pontot kapott a negyedik helyért, akit Ogier követ három ponttal a Fiestával. Az utolsó két pontszerző hely Neuville-é és Latvaláé lett.

Sokáig úgy tűnt, hogy Hayden Paddon nyeri meg a ralit a Hyundai-al, de szombat délután kiesett az új-zélandi pilóta, s az első helyet ezüsttálcán nyújtotta át Tanaknak. Paddon 9,4 másodperces előnnyel vezetett az élen, mikor nekicsapódott az út szélének és eltört autója felfüggesztése. Végül letört hátsó lökhárítóval bicegett be úgy, hogy közben autója jobb hátsó kitört kereke mögül lángok csaptak elő. A Hyundai pilótája kénytelen volt feladni a versenyt. „Amatőr hiba. Túl korán kanyarodtam és elkaptam az út szélét. A felfüggesztés törött el, vagy más. Mindenkinek csalódást okoztam.” – nyilatkozta letörten.

Tanak 24 másodperces előnnyel zárta a szombati napot, s előnyét meg tudta tartani az őt követő Jari-Matti Latvala előtt egészen a verseny végéig. Latvala a szezonnyitó két rali óta nem állt dobogón, de ezt most pótolta a Toyota pilótája. Az ő hétvégéje sem volt egyszerű, de ezt már megszokhattuk tőle a VW-s időkből. A 17. gyorsasági szakaszon lefulladt, majd a „start gomb helyett a stop gombot nyomta be”. Kisebb hibát vétett a Power Stage-en is, mikor egy hajtűkanyart túl szélesen vett be, s mivel itt csak ötödik lett, egy bónusz pontot kapott. Ez nagyon rosszul érintette, hiszen jobb helyet remélt itt.

Thierry Neuville kezdetben vezette a versenyt és sokáig harcban állt a győzelemét, ami azért volt nagy szám, mert nagyon megküzdött a pénteki csúszós utakkal. A ralisok legrosszabb rémálmában vannak ilyen körülmények. A szombati fékgondjai miatt végül véget értek győzelmi reményei. Sebastien Ogier ötödik lett. A francia az egész hétvége során tapadási gondokkal autózott, s ezen a helyen ért is célba azután, hogy az őt követő Juho Hanninen életét szervógondok nehezítették. Hanninen hatodik helye pályafutása legjobbja.

Mads Östberg törött felfüggesztéssel csinálta végig az utolsó gyorsasági szakaszt, de még így is meg tudta tartani hetedik helyét Andreas Mikkelsen előtt, aki a Citroen volánja mögött állt rajthoz ezen a hétvégén. A norvég pilóta lett végül a legjobb citroenes helyezett a ralin. Eric Camilli és Jan Kopecky zárja az első tizet. Utóbbi a WRC2 győztes is egyben a Skodával.

Három hét múlva a szezon második fele kezdődik el a Lengyel Ralival (2017. június 29 – július 2.) Tavaly drámai véget ért ez a verseny azután, hogy a sokáig az élen álló és a versenyt vezető Ott Tanak defektet kapott és elvesztette a győzelmet. Ezzel az addig a második helyen autózó Andreas Mikkelsen örökölte meg a győzelmet. A harmadik helyen Hayden Paddon állhatott dobogóra. Ha azt nézzük, hogy Tanak és Paddon is kiváló formában van, bármi megtörténhet a Rali Világbajnokság kelet-európai fordulóján.

2017-es Szardínia Rali eredménye
1. Ott Tanak (EST) Ford Fiesta WRC 3:25:15,1
2. Jari-Matti Latvala (FIN) Toyota Yaris WRC 3:25:27,4
3. Thierry Neuville (BEL) Hyundai I20 3:26:22,8
4. Esapekka Lappi (FIN) Toyota Yaris WRC 3:27:28,0
5. Sebastien Ogier (FRA) Ford Fiesta WRC 3:28:40,4
6. Juho Hanninen (FIN) Toyota Yaris WRC 3:28:53,6
7. Mads Östberg (NOR) Ford Fiesta 3:31:46,9
8. Andreas Mikkelsen (NOR) Citroën C3 WRC 3:33:22,9
9. Eric Camilli (FRA) Ford Fiesta R5 3:36:30,9
10. Jan Kopecky (CZE) Skoda Fabia R5 3:36:36,5

A világbajnokság eredménye a Szardínia Rali után:
1. Sebastien Ogier (FRA) M-Sport WRT 141 pont
2. Thierry Neuville (BEL) Hyundai Motorsport 123 pont
3. Ott Tanak (EST) M-Sport WRT 108 pont
4. Jari-Matti Latvala (FIN) Toyota Racing WRC 107 pont
5. Dani Sordo (ESP) Hyundai Motorsport 70 pont
6. Elfyn Evans (GBR) M-Sport WRT 53 pont
7. Craig Breen (IRL) Citroen WRT 43 pont
8. Hayden Paddon (NZL) Hyundai Motorsport 33 pont
9. Juho Hanninen (FIN) Toyota Racing WRC 29 pont
10. Kris Meeke (GBR) Citroen WRT 27 pont

Gyártók
1. M-Sport WRT 234 pont
2. Hyundai Motorsport 194 pont
3. Toyota Racing WRC 143 pont
4. Citroen WRT 97 pont

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!