A ralicsapatok nem tétlenkedtek, s a ralit megelőző hetekben teszteléseket folytattak a belgiumi aszfalton. Mivel nem sokan álltak még rajthoz ezeken az utakon, így ezek a tesztek nagyon fontosak voltak ahhoz, hogy a csapatok kiismerjék a helyszínt. A pontos itiner elengedhetetlen lesz a jó eredmény érdekében. 2020-ban debütált volna a Rali Világbajnokságban a nagy múltú és méltán híres Ypres Rali. A Japán Rali helyett ugrott volna be tavaly november végén, de az emelkedő belgiumi koronavírus esetszámok miatt a bemutatkozás meghiúsult. Ahogy tavaly is, idén is, beugró raliként került ez a helyszín a versenynaptárba. Már az év elején törölték a Wales Ralit, s ahelyett Belgium kapott lehetőséget.

Utoljára áprilisban állt rajthoz a mezőny aszfaltos futamon, a vb-ben szintén idén debütáló Horvát Ralin. Akkor két Toyota és egy Hyundai-pilóta állhatott a dobogóra. Az egyik Hyundai-os az a Thierry Neuville volt, aki hazai pályán versenyez ezen a hétvégén. Horvátországban is szűk és gyors utak fogadták a mezőnyt, de Belgiumban várhatóan sokkal jobb minőségű utak lesznek, ezáltal gyorsabb lesz a verseny.

Aszfaltos ralik esetében az elölről rajtolók vannak előnyben, hiszen ők hordanak fel koszt az aszfaltra, ami az utánuk jövők számára megnehezíti a versenyzést. Kanyarlevágásokkal, átvágásokkal adnak bele mindent abba, hogy kedvező pozíciójukat megtartsák. Az egyéni ponttábla első helyén álló Sebastien Ogier rajtol majd pénteken elsőként a Toyotával és a lehető legjobb állapotú utakon hajthat majd. Érdekes módon az első három helyen rajtoló pilóta pont ugyanebben a sorrendben ért célba az áprilisi zágrábi központú ralin. Ogier-t csapattársa, Elfyn Evans, őt pedig a helyi sztár Thierry Neuville követi majd az első nap rajtjánál.

Ezúttal is hatalmas csata várható a Toyota és a Hyundai pilótái között az Ypres Rali első három helyéért. Andrea Adamo a Hyundai megosztó csapatfőnöke bizakodó a hétvégét illetően. „Magabiztosabbak vagyunk a Hyundai i20 Coupe WRC teljesítményét illetően aszfalton, de ugyanakkor tisztában vagyunk azzal, hogy mekkora kihívást jelent egy új helyszín, főleg mivel nagyon szoros a verseny. Az a célunk, hogy ott folytassuk, ahol Észtországban abbahagytuk, ahol kettős győzelmet szereztünk és a lehető legjobb formánkat nyújtsuk a győzelem érdekében.” Neuville és csapattársa, Craig Breen is részt vett már korábban az Ypres Ralin (nem a világbajnokság részeként), és mindketten nyertek is.

Ehhez képes a Toyota hátrányból indul, mivel sem Sebastien Ogier, sem Elfyn Evans, nemhogy Kalle Rovanpera nem állt még rajthoz az Ypres Ralin. A Toyota csapatfőnöke, Jari-Matti Latvala elmondta, hogy nagy kihívást fog jelenteni ez a rali a pilótái számára, mivel nem ismerik olyan jól ezeket az utakat, mint mások. Élpilótájának (Ogier-nek) világbajnokságban elfoglalt első helye folytán viszont a legtisztább úton kezdi el a ralit, ami nagy segítséget jelenthet majd a francia számára.

A rali
A 2021-es Ypres Rali három napon át tart, s a 20 gyorsasági szakasz 295,78 km-t tesz majd ki. Gyors, szűk, fárasztó aszfaltos utak várnak a mezőnyre. Mivel a kanyarokban sok a levágás, az ezáltal az utakra kerülő sár és törmelék csúszóssá teszi azokat. Kompakt útvonal vár a mezőnyre, ahol nem sok lehetőség akad a szusszanásra. Vasárnap a mezőny a híres Spa-Francorchamps-i versenypálya körül a német határ közelében teszi próbára a tudását. Mi több, nem csak körülötte mennek, hanem magán a versenypályán is. A versenyt záró Power Stage-et egyenesen a pályán lévő dobogóval szemben rendezik. A Kemmelberg gyorsaságira mindenképp érdemes kilátogatni. A hegyes-dombos gyorsaságira nagy nehézséget okoz az autóknak feljutni, főleg, ha vizes is az aszfalt. Ezt pedig a Monteberg gyors és sima kanyarjai követik később a szakaszon. A szervizparkot Ypres város központjában, a festői szépségű Grote Marktban rendezik be. Furcsán hatnak majd a csapatok ultramodern bázisai egy ilyen történelmi helyszínen, a macskaköves téren.

A világbajnokság állása az Észt Rali után:
Pilóták
1. Sebastien Ogier (FRA) Toyota Racing WRT 148 pont
2. Elfyn Evans (GBR) Toyota Racing WRT 111 pont
3. Thierry Neuville (BEL) Hyundai WRT 96 pont
4. Kalle Rovanpera (FIN) Toyota Racing WRT 82 pont
5. Ott Tanak (EST) Hyundai WRT 74 pont
6. Takamoto Katsuta (JPN) Toyota Racing WRT 66 pont
7. Craig Breen (IRL) Hyundai WRT 42 pont
8. Gus Greensmith (GBR) M-Sport WRT 34 pont
9. Dani Sordo (ESP) Hyundai WRT 31 pont
10. Adrien Fourmaux (FRA) M-Sport WRT 30 pont

Gyártók
1. Toyota Racing WRC 315 pont
2. Hyundai WRT 256 pont
3. M-Sport Ford WRT 125 pont
4. Hyundai 2C Competition 36 pont