A nehéz Portugál Ralit követő második murvás megmérettetés következik a versenynaptárban. Murván hátrányt jelent a nyitó napon elsőként rajtolni, mivel a söprögetés jelentősen lelassítja a versenyzőket. Minél hátrébb rajtol egy-egy autó, annál nagyobb eséllyel fog tiszta utakon versenyezni. Az élről rajtolás és ezáltal tisztogatás szerepe ezúttal Sebastien Ogier-nek jut, hiszen a világbajnokságban elfoglalt első helyezése folytán ő kezdi meg majd a ralit és utána még azért nem marad ki a „jóból” az egyéni ponttábla második és harmadik helyezettje, Elfyn Evans és Thierry Neuville sem.

Mégsem e trióból került ki a győztes az elmúlt két évben. Az ugyanis, aki kétszer egymás után felállhatott az olaszországi dobogó tetejére nem más, mint Dani Sordo. Portugáliában két hete a spanyol autóversenyző a második helyre vitte célba a Hyundait, így jó esélye van arra, hogy zsinórban harmadszorra is ő nyerjen a mediterrán szigeten. A Hyundai mindenesetre a győzelemért utazik el Olaszországba. Mindhárom pilótája, Ott Tanak, Thierry Neuville és Dani Sordo nyert már korábban a Szardínia Ralin, így Andrea Adamo csapatfőnök abban bízik egyik pilótája csak hazaviszi a győztes trófeát Szardínia szigetéről és a Hyundai lefaraghat nagy hátrányából a gyártói ponttáblán.

A Toyota idén a domináns gyártó a világbajnokságban. Pilótája, Elfyn Evans győzött Portugáliában, mégis gyorsaság szempontjából a Hyundai, de még néha az M-Sport is jobban teljesített a finn csapatnál Portugáliában. Emiatt megváltoztatták a spanyolországi tesztelési tervet annak érdekében, hogy Szardínián egyértelműen ők legyenek a leggyorsabbak. Először a világbajnokságba visszatérő Szafari Ralira szerettek volna jobban felkészülni, így olyan utakat választottak ki, amelyekkel ez véghez vihető lett volna. Ehelyett azonban inkább a Szardíniára jellemző útviszonyok mellett nagy erőkkel készültek a hétvégi ralira.

Bár sokan rajthoz állnak Portugáliában, ketten biztosan nem lesznek ott. Oliver Solberg kihagyja a hétvégi versenyt, mivel édesapja, Petter Solberg koronavírusos lett. Bár a svéd fiatal tesztje negatív lett, kapcsolattartóként 14 napos karanténba kellett vonulnia, s emiatt nem utazhat el Szardíniára. Mint ismeretes, Ole Christian Veibyt még a Portugál Ralit követően tiltották el a Rali Világbajnokságban való versenyzéstől fél évre (!), mivel a Covid-19 protokollt megsértve pozitív koronavírusos teszttel hazatért Spanyolországba.

A durva olasz murvás utak alaposan próbára teszik a mezőnyt a rali három napja alatt. Szardínia azonban kedvelt helyszíne a murvás teszteknek, emiatt jól ismerik a csapatok a körülményeket. A kellemes környezet, a délies időjárás és a nehéz pályák ideálissá teszik az olasz versenyhelyszínt a murvás gyakorlásokra. Az itteni gyors és szűk gyorsasági szakaszokon nincs lehetőség a hibázásra. A hétvégén a forróság a durva utakkal kombinálva igencsak próbára teszi majd az abroncsokat.

2004 óta rendezik meg az Olasz Ralit Szardínia szigetén, ugyanis akkor az előző évek tradicionális aszfaltos San Remo-i helyszínét váltották fel a murvás Szardíniával. A szardíniai szakaszok gyorsak és szűkek, amelyek hol nagy lapos területeken, hol pedig hullámzó erdős völgyeken vezetnek keresztül, melyek tele vannak víztócsákkal és nagy ugratókkal. Így fontos szerephez jut a jól elkészített itiner és a megfelelő versenyvonal megtalálása is. A hőmérséklet várhatóan idén is súrolja a 30°C-ot a hétvégén, így ez elég izzasztó lesz pilótának és gépnek egyaránt.

A rali
A 2021-es Szardínia Rali három napon át tart, s a 20 gyorsasági szakasz 303,10 km-t tesz majd ki. Az össztáv: 1059,52 km. Nyolc év után ismét Olbia városában lesz a rali főhadiszállása és a szervizpark is egyben. Szokás szerint a szombati nap lesz a leghosszabb és legnehezebb. Majd 130 km hosszú verseny vár a mezőnyre a Monte Acuto régióban. A Monte Lerno Micky’s Jumpja a szezon egyik leglátványosabb ugratója. Vasárnap egy rövid, 46,08 km-es távot tesznek meg a csapatok. A Santa Teresa szakasz lesz a Power Stage is, ahol bónuszpontokat szerez az első öt helyezett.

A világbajnokság állása a Portugál Rali után:
Pilóták
1. Sebastien Ogier (FRA) Toyota Racing WRT 79 pont
2. Elfyn Evans (GBR) Toyota Racing WRT 77 pont
3. Thierry Neuville (BEL) Hyundai WRT 57 pont
4. Ott Tanak (EST) Hyundai WRT 45 pont
5. Kalle Rovanpera (FIN) Toyota Racing WRT 41 pont
6. Takamoto Katsuta (JPN) Toyota Racing WRT 36 pont
7. Dani Sordo (ESP) Hyundai WRT 29 pont
8. Craig Breen (IRL) Hyundai WRT 24 pont
9. Gus Greensmith (GBR) M-Sport WRT 22 pont
10. Adrien Fourmaux (FRA) M-Sport WRT 20 pont

Gyártók
1. Toyota Racing WRC 183 pont
2. Hyundai WRT 146 pont
3. M-Sport Ford WRT 64 pont
4. Hyundai 2C Competition 28 pont