Az észt pilóta nagyon jól kezdte meg a nyári szünet után a szezon második részét. A murvás Finn Ralit követően az aszfaltos Német Ralin is győzedelmeskedett – csakúgy, mint tavaly. Az utolsó előtti szakaszon fékproblémák léptek fel az autójában, így óvatosan hajtott az utolsón, a Power Stage-en, talán ezért is nem tudott ott végül extra pontokat gyűjteni. „Mivel az előző szakaszon gondjaink akadtak, nem tudtam teljes gázzal menni. Csak egy fék működött elől. Nem vagyok túl boldog emiatt, de itt vagyunk és ennek örülök. A csapat már párszor elesett attól, hogy a dobogó mindhárom fokán a pilótái legyenek, így örülök, hogy végül ez is összejött.” – szögezte le a versenygyőztes pilóta.

A legjobb Hyundai-versenyző Dani Sordo lett volna a negyedik hellyel. A spanyol pilóta azonban direkt összeszedett egy büntetést (késve hagyta el az utolsó szervizpontot), hogy csapattársa, Thierry Neuville egy hellyel előrébb végezzen, nem az eredetileg elért ötödiken. Mivel a belga emellett megnyerte a Power Stage-et is, további öt bónuszponttal távozhat Németországból. Teemu Suninen lett itt a második, ami négy pontot hozott a finn konyhájára. Őt Latvala (három pont), Meeke (kettő pont) és Sebastien Ogier (egy pont) követi a sorban.

Nem csak a Hyundai-nál ment a taktikai játék. A Citroen követte ezt a stratégiát. Esapekka Lappi ugyanis a hatodik lett, de hasonlóképpen jártak el itt, mint Sordo esetében, ezzel hozzásegítve Sebastien Ogiert, hogy a nyolcadikról a hetedik helyre ugorhasson. Lappi két hellyel hátrébb esett és Andreas Mikkelsen lett végül a hatodik. Két ismeretlenebb név, Gus Greensmith és Takamoto Katsuta zárják az első tizet.

A Toyotának nagyon bejött ez a rali. Mivel a legtöbb pontot a pilótái hozták el, már belátható közelségben került a gyártói első hely a finnországi központú csapat számára. Eközben Tanak tovább növelte előnyét az egyéni ponttáblán, ahol immár 33 pontos az előnye Thierry Neuville előtt úgy, hogy már csak négy rali van hátra a szezonból. A következő világbajnoki ralira ismét hosszabban kell várnunk, hiszen 2019. szeptember 12-15. között kerül megrendezésre a Lengyel Ralit váltó murvás Török Rali.

2019-es Német Rali eredménye
1. Ott Tanak (EST) Toyota Yaris 3:15:29,8
2. Kris Meeke (GBR) Toyota Yaris 3:15:50,6
3. Jari-Matti Latvala (FIN) Toyota Yaris 3:16:05,8
4. Thierry Neuville (BEL) Hyundai I20 3:16:28,3
5. Dani Sordo (ESP) Hyundai I20 3:16:46,4
6. Andreas Mikkelsen (NOR) Hyundai I20 3:17:16,0
7. Sebastien Ogier (FRA) Citroën C3 3:17:26,1
8. Esapekka Lappi (FIN) Citroën C3 3:17:32,0
9. Gus Greensmith (GBR) Ford Fiesta 3:21:52,0
10. Takamoto Katsuta (JPN) Ford Fiesta 3:23:49,0

A világbajnokság állása
1. Ott Tanak (EST) Toyota Racing WRT 205 pont
2. Thierry Neuville (BEL) Hyundai WRT 172 pont
3. Sebastien Ogier (FRA) Citroen WRT 165 pont
4. Kris Meeke (GBR) Toyota Racing WRT 80 pont
5. Andreas Mikkelsen (NOR) Hyundai WRT 79 pont
6. Elfyn Evans (GBR) M-Sport Ford WRT 78 pont
7. Jari-Matti Latvala (FIN) Toyota Racing WRT 74 pont
8. Teemu Suninen (FIN) M-Sport Ford WRT 70 pont
9. Dani Sordo (ESP) Hyundai WRT 62 pont
10. Esapekka Lappi (FIN) Citroen WRT 62 pont