„Ez különleges számomra. Soha nem tudjuk előre, hogy mi fog történni akkor, ha csapatot váltunk, de jó látni, hogy ilyen gyorsan fejlődünk. Az autó már majdnem olyan jó, ahogyan szeretném, s nagyot lök egy pilótán, ha megvan benne a magabiztossága. Nem mondhatnám, hogy könnyű volt, tényleg keményen hajtottam, és a határon autóztam az első két napon.” – szögezte le Tanak, aki a gyorsasági szakaszok nagy részét megnyerte. A 30 éves pilóta a tavalyi augusztusi Német Rali óta nem állt a dobogó tetején, s ez volt a Toyota első győzelme a 2017. júliusi Finn Rali óta.

Tanak olyannyira domináns teljesítményt tett le az asztalra a murvás ralin, hogy szinte senki sem veszélyeztette az első helyét. Péntek reggel az élre állt, s onnantól kezdve senki nem tudta letaszítani a csúcsról. Fokozatosan kényelmes előnyre tett szert az őt követő belga pilóta előtt, s még vasárnap sem dönthették meg az uralmát. Az utolsó szakaszon, a Power Stage-en csak negyedik lett, vigasztalásul meghagyta Neuville-nek ezen a szakaszon a győzelmet. Neuville világbajnoki reményeit komolyan segíti az itt kapott öt pont és a második helyért járó pontok. Nagyon szeretné már megdönteni Ogier uralmát. A Power Stage-en második helyezett Ogier-t Mikkelsen, Tanak és Meeke követte. Ők öten kaptak bónuszpontokat az itt elért helyezésükért.

A címvédő világbajnok Sebastien Ogier ezúttal dobogóra sem állhatott, a francia pilóta teljesítménye csak a negyedik helyre volt elegendő. Ennek ellenére – köszönhetően eddigi kiváló munkájának – meg tudja tartani előnyét az egyéni ponttáblán. A negyedik helyért azért meg kellett dolgoznia a francia pilótának is. Andreas Mikkelsen is erre a helyre pályázott, de végül csak ötödik lett. A norvég pilóta ennek ellenére is teljessé tette a Hyundai örömét. Egy második és egy harmadik helyezés után az ötödik is a koreai csapaté lett. Mikkelsent a másik M-Sport pilóta, Elfyn Evans követi a hatodik helyen.

Kris Meeke balszerencséjére defektet kapott és ezáltal három percet vesztett a 14. gyorsasági szakaszon. A hátsó hetedik hellyel nem igazán okozott örömet a Citroennek a brit pilóta, aki pedig még dobogós helyen is versenyzett a rali elején. Esapekka Lappi, Teemu Suninen és Pontus Tidemand zárja az első tizet. Lappi egy defekttel is megküzdött az utolsó napon, de végül a nyolcadik helyen célbaért a Toyotával. Nagy nevek is elestek a verseny során. Jari-Matti Latvalának autójának felfüggesztésével akadtak gondjai, míg Craig Breennek autója megrongálódása miatt főhetett a feje. A WRC2 kategóriában vezető Kalle Rovanpera sem úszta meg. Az utolsó előtti szakaszon bukott és ezzel ezüsttálcán nyújtotta a kategóriagyőzelmet Pontus Tidemandnak.

Ismét hosszú – három hetes – kihagyás következik a Rali Világbajnokságban. A csapatok visszatérnek Európába, hogy 2018. május 17-20. között Portugáliában álljanak rajthoz. Bár ez az egyik legnehezebb európai rali, mégis a nézők számára az egyik legkedveltebb is egyben. Nagyon érdekes verseny elé nézünk, amelynek kiszámíthatatlan a végkimenetele. 2017-ben Sebastien Ogier szezonbeli második győzelmét szerezte meg itt. Neuville és Sordo ott is brillírozott, így várható, hogy ők is a dobogó tetejét célozzák meg a május közepén megrendezésre kerülő viadalon.

2018-as Argentin Rali eredménye
1. Ott Tanak (EST) Toyota Yaris WRC 3:43:28,9
2. Thierry Neuville (BEL) Hyundai I20 3:44:06,6
3. Dani Sordo (ESP) Hyundai I20 3:44:44,6
4. Sebastien Ogier (FRA) Ford Fiesta WRC 3:45:27,5
5. Andreas Mikkelsen (NOR) Hyundai I20 3:45:31,5
6. Elfyn Evans (GBR) Ford Fiesta WRC 3:46:35,2
7. Kris Meeke (GBR) Citroën C3 WRC 3:46:54,6
8. Esapekka Lappi (FIN) Toyota Yaris WRC 3:48:01,5
9. Teemu Suninen (FIN) Ford Fiesta WRC 3:49:07,5
10. Pontus Tidemand (SWE) Skoda Fabia 3:55:44,7

A világbajnokság állása az Argentin Rali után
1. Sebastien Ogier (FRA) M-Sport WRT 100 pont
2. Thierry Neuville (BEL) Hyundai WRT 90 pont
3. Ott Tanak (EST) Toyota Racing WRC 72 pont
4. Andreas Mikkelsen (NOR) Hyundai WRT 54 pont
5. Dani Sordo (ESP) Hyundai WRT 45 pont
6. Kris Meeke (GBR) Citroen WRT 43 pont
7. Esapekka Lappi (FIN) Toyota Racing WRC 40 pont
8. Jari-Matti Latvala (FIN) Toyota Racing WRC 31 pont
9. Elfyn Evans (GBR) M-Sport WRT 26 pont
10. Craig Breen (IRL) Citroen WRT 20 pont

Gyártók
1. Hyundai WRT 144 pont
2. M-Sport WRT 129 pont
3. Toyota Racing WRC 124 pont
4. Citroen WRT 93 pont