Bár még mindig nem behozhatatlan az előnye az egyéni ponttáblán (28 pont) a fiatal észt pilótának, de idei hatodik győzelmével Tanak letette a kézjegyét. Ha meg tudná őrizni jó formáját a hátralévő két versenyen, akkor ralis pályafutása első világbajnoki címével térhetne haza. A Spanyol és az Ausztrál Ralin még összesen 60 pont szerezhető, így kijelenthetjük, hogy Sebastien Ogier zsinórban hetedik világbajnoki címe igencsak kétséges.

A Toyota győztes pilótájának olyan jól ment a hétvégén, hogy az első hely mellett a Power Stage győzelemért járó öt bónuszpontot is megszerezte. Ogier és csapattársa, Esapekka Lappi a második és harmadik helyen ért célba, és kapott négy, illetve három pontot a helyezéséért. Az utolsó két pontszerző hely Elfyn Evansé és Thierry Neuville-é lett.

A rali kezdete nem alakult fényesen Ott Tanak számára. Toyotás csapattársa, Kris Meeke ment elől, mikor Tanak rontott a nyitó Oulton Parkbeli szuperspeciális szakaszon. Ezután azonban összeszedte magát és olyan jól ment, hogy péntek estére már az élre állt és a következő két napban tovább növelte az előnyét. Egy dolog miatt kellett csak aggódnia, amikor is szombat délután Toyotája hátsó lökhárítója leszakadt és miután a kipufogó is megsérült, nem igazán hallotta navigátorát a nagy zaj miatt. Ez azonban nem volt hatással a sebességére.

Thierry Neuville nagyszerű munkát végzett. A rali első felében még csak a negyedik helyen autózott, de később összeszedte magát és felugrott az ezüstérmes helyre. Ogier ezzel szemben leeresztett, de még így is sikerült felkerülnie a dobogó utolsó fokára. A Power Stage-en szerzett második helyéért ráadásul négy pluszponttal gazdagodott.

Kris Meeke lett a negyedik, akit Elfyn Evans követett ötödikként a Forddal. Nagy menetet harcolt végig a walesi pilóta hazai raliján. A pénteki második gyorsaságin több, mint 40 másodpercet vesztett, amikor is szélesen vette az utat és emiatt megsérült autója felfüggesztése. Ennek ellenére visszaküzdötte magát az éllovasok közé, úgy, hogy a három nap alatt hét szakaszgyőzelmet szerzett. Andreas Mikkelsen nagy csatát vívott azért, hogy megszerezze az ötödik helyet, de csak a hatodikat sikerült megkaparintania. Nem csak ő akarta ezt a helyezést, hanem csapattársa, Craig Breen is, de utóbbi kipördült és öt percet vesztett, így végül csak a nyolcadik helyet tudta elérni.

Pontus Tidemand ért célba hetedikként az M-Sport Fiestájával. Csapattársától, Teemu Suninentől, örökölte ezt a pozíciót, aki kénytelen volt kiállni a versenyből miután egy defektet követően nagyon károsodott az autója. Kalle Rovanpera szerezte meg a WRC2 Pro bajnoki címet egy szép győzelemmel és az összesített kilencedik hellyel. Petter Solberg utolsó Rali Világbajnokságbeli futamán a tizedik helyezést húzta be.

Már csak két rali van hátra a szezonból, s a következőt, amely egyben az utolsó európai megmérettetés lesz, három hét múlva (2019. október 24-27.) rendezik meg. Érdekessége a 2019-es szezonvégnek, hogy jövőre egyik soron következő ralit sem rendezik meg, így aki most nyer, egy ideig az utolsó győztese lesz ezen raliknak. Tanaknak ezúttal is ott kell lennie a topon, ha az egyéni világbajnoki címet biztosan magáénak akarja tudni.

2019-es Wales Rali eredménye
1. Ott Tanak (EST) Toyota Yaris 3:00:58,0
2. Thierry Neuville (BEL) Hyundai I20 3:01:08,9
3. Sebastien Ogier (FRA) Citroën C3 3:01:21,8
4. Kris Meeke (GBR) Toyota Yaris 3:01:33,6
5. Elfyn Evans (GBR) Ford Fiesta 3:01:46,6
6. Andreas Mikkelsen (NOR) Hyundai I20 3:01:56,2
7. Pontus Tidemand (SWE) Ford Fiesta 3:06:21,8
8. Craig Breen (IRL) Hyundai I20 3:10:23,0
9. Kalle Rovanpera (FIN) Skoda Fabia 3:11:49,1
10 Petter Solberg (NOR) Volkswagen Polo 3:12:34.1

A világbajnokság állása
1. Ott Tanak (EST) Toyota Racing WRT 240 pont
2. Sebastien Ogier (FRA) Citroen WRT 212 pont
3. Thierry Neuville (BEL) Hyundai WRT 199 pont
4. Andreas Mikkelsen (NOR) Hyundai WRT 102 pont
5. Kris Meeke (GBR) Toyota Racing WRT 98 pont
6. Elfyn Evans (GBR) M-Sport Ford WRT 90 pont
7. Jari-Matti Latvala (FIN) Toyota Racing WRT 84 pont
8. Esapekka Lappi (FIN) Citroen WRT 83 pont
9. Teemu Suninen (FIN) M-Sport Ford WRT 83 pont
10. Dani Sordo (ESP) Hyundai WRT 72 pont

Gyártók
1. Hyundai WRT 340 pont
2. Toyota Racing WRC 332 pont
3. Citroen WRT 278 pont
4. M-Sport Ford WRT 200 pont