A várakozásoknak megfelelően a nagyon nehéz Portugál Ralit egy újabb kemény verseny követte, ezúttal Olaszországban. A forró és nagyon poros Szardínia Rali próbára tette a mezőnyt. Az előző két rali győztese, Ott Tanak számára nagyon balszerencsésen alakult ez a megmérettetés. Nagyon jól ment az észtnek a versenyzés az egész hétvége során, mígnem az utolsó gyorsasági szakaszon autója szervókormányzása meghibásodott, emiatt megpördült és több, mint két percet vesztett. Így a Toyota pilótája jócskán hátraesett időben és a végső sorrendben.

Örömét az ürömben az jelentette, hogy egyéniben átvette az első helyet és négy ponttal vezeti azt Ogier előtt. A Citroen francia pilótája elég figyelmetlenül vezetett, kétszer is nekiment autójával útszéli kődaraboknak, ami miatt kétszer is eltört autójának a felfüggesztése, de a Rally2 szabályozás értelmében folytathatta a versenyzést. Dani Sordo ezüsttálcán kapta a győzelmet Tanaktól, így a spanyol pilóta 2013 óta először felállhatott a dobogó tetejére. Ez újabb lendületet adhat a Hyundai-pilóta karrierjének, ami már kezdett elhalványodni. „Hihetetlen. Nincsenek szavak, amikkel le tudnám írni az érzéseimet, teljes sokkban vagyok. Nagyszerű érzés győzni, de ugyanakkor nagyon sajnálom Ottot. Gyorsabb volt nálam több helyen a hétvége során.” – szögezte le a 36 éves raligyőztes. Teemu Suninennek jót tett a navigátorváltás, első közös versenyük során másodikként értek célba a Forddal. Ez volt a finn pilóta ralis pályafutásának eddigi legjobb eredménye. Andreas Mikkelsen a bronzérmes hellyel növelte tovább a Hyundai amúgy sem kicsi örömét. Elfyn Evans ért célba negyedikként Tanakot megelőzve. Esapekka Lappi lett a hetedik a Citroennel Kris Meeke előtt. A WRC2 Pro győztese (zsinórban harmadszor) Kalle Rovanpera és csapattársa, Jan Kopecky zárja az első tizet.

Mivel magán a versenyen nem nyújtottak maradandót a világbajnoki címre hajtó pilóták, emiatt az utolsó szakaszon, ahol az első öt célba érő pilóta bónuszpontokat kap, nagy hajsza folyt a helyezésekért. Mikkelsen nyerte meg a Power Stage-et, így ő gazdagodhat az azért járó öt ponttal. Sebastien Ogier-nak a Power Stage-en elért második helyért járó négy pont jól jön az egyéni világbajnokságban, ahol a vezetést még így is át kellett adnia Ott Tanaknak. A Citroen francia pilótáját Thierry Neuville, Jari-Matti Latvala és Elfyn Evans követte a Power Stage-en pontot gyűjtök sorában. Az egyéni ponttábla harmadik helyén álló Thierry Neuville egyébként Ogier-hez hasonlóan felejthető ralit futott. Már az első nap hibát hibára halmozott, aminek az eredménye az lett, hogy nagyon hátraesett a mezőnyben és az utolsó nap a Power Stage-en szerzett pontokkal tudott csak szépíteni.

A ralimezőny ezután hosszabb nyári pihenőre vonul, s legközelebb augusztus elején, 2019. augusztus 1-4. között állnak majd munkába a csapatok a Finn Ralin. Miközben tavaly Thierry Neuville és Sebastien Ogier csak küszködött a skandináv murván, Ott Tanak győzedelmeskedett. A második helyen a Citroennel versenyző Mads Östberg ért célba, aki sikeresen maga mögött tartotta az utoljára 2015-ben itt győzedelmeskedő Jari-Matti Latvalát, aki végül harmadik lett.

2019-es Szardínia Rali eredménye
1. Dani Sordo (ESP) Hyundai I20 3:32:27,2
2. Teemu Suninen (FIN) Ford Fiesta 3:32:40,9
3. Andreas Mikkelsen (NOR) Hyundai I20 3:32:59,8
4. Elfyn Evans (GBR) Ford Fiesta 3:33:00,7
5. Ott Tanak (EST) Toyota Yaris 3:33:57,3
6. Thierry Neuville (BEL) Hyundai I20 3:34:33,9
7. Esapekka Lappi (FIN) Citroën C3 3:35:26,8
8. Kris Meeke (GBR) Toyota Yaris 3:37:07,3
9. Kalle Rovanpera (FIN) Skoda Fabia 3:40:51,8
10. Jan Kopecky (CZE) Skoda Fabia R5 3:41:16,4

A világbajnokság állása
1. Ott Tanak (EST) Toyota Racing WRT 150 pont
2. Sebastien Ogier (FRA) Citroen WRT 146 pont
3. Thierry Neuville (BEL) Hyundai WRT 143 pont
4. Elfyn Evans (GBR) M-Sport Ford WRT 78 pont
5. Teemu Suninen (FIN) M-Sport Ford WRT 62 pont
6. Kris Meeke (GBR) Toyota Racing WRT 60 pont
7. Andreas Mikkelsen (NOR) Hyundai WRT 56 pont
8. Dani Sordo (ESP) Hyundai WRT 52 pont
9. Esapekka Lappi (FIN) Citroen WRT 40 pont
10. Jari-Matti Latvala (FIN) Toyota Racing WRT 40 pont

Gyártók
1. Hyundai WRT 242 pont
2. Toyota Racing WRC 198 pont
3. Citroen WRT 170 pont
4. M-Sport Ford WRT 152 pont