A versenyt megelőző esőzések teljesen megjósolhatatlanná tették annak az Akropolisz Ralinak a végeredményét, amely nyolc év kihagyással tért vissza a versenynaptárba. A rögös, pocsolyás murvás utak nagyon megnehezítették az abroncsválasztást. Lehet ez játszott a 20 éves versenygyőztes pilóta kezére, aki gyakorlatilag az egész Akropolisz Ralin vezetett. A Toyota pilótája nagyon jó formában volt és rendkívül feküdtek neki és autójának a görögországi köves hegyi utak. Ez a teljesítmény annyira talán nem is meglepetés Harri Rovanpera fiától, aki az utóbbi három futamra nagyon összeszedte magát. Észtországban az első helyet szerezte meg, utána a számára új Ypres Ralin harmadik lett, míg most ismét elsőként vitte célba autóját. Nem véletlenül jósolnak szép jövőt a fiatal tehetségnek.

„Talán lehetett volna ennél kellemesebb versenyünk is, de most már látjuk, hogy minden jól fog alakulni számunkra és keményen nyomhatjuk.” – nyilatkozta mosolyogva az ifjabb Rovanpera. „Tökéletes autónk volt, ami ezen a kemény ralin problémák nélkül teljesített.” – tette hozzá. Ott Tanak utoljára a Szafari Ralin állhatott dobogóra, így az észt örömmel vette a görögországi második helyezést. A világbajnokságban vezető Sebastien Ogier sem panaszkodhat. Bár utoljára a Szafari Ralin szerzett győzelmet, a Toyota pilótája mostani harmadik helyezésével tovább növelte előnyét az egyéni ponttáblán, amely most már 44 pont a második helyen álló Evanshez képest, úgy, hogy a Japán Rali törlésével már csak két verseny maradt hátra a világbajnokságból.

Rovanpera nem csak egyszerűen győzött Görögországban, hanem az utolsó szakaszt, a Power Stage-et is behúzta, s ezzel újabb öt ponttal gazdagodott. Ezen a szakaszon a finn pilótát Evans, Ogier, Neuville és Tanak követte négy, három, kettő és egy bónuszpontot gyűjtve. Thierry Neuville most csak nyolcadik lett, ezzel ismét messzebb került az egyéni világbajnoki cím megszerzésének esélyétől. A belgiumi győzelem segítségével felkapaszkodott a második helyre, megosztva azt Elfyn Evans-szel. Most azonban visszacsúszott a bronzérmes helyre és más nincs sok lehetősége az egyenlítésre.

Dani Sordo majd két perccel lemaradva ért célba a negyedik helyen, s szomorúan vette tudomásul, hogy lecsúszott a dobogóról. A spanyol pilóta három percet vert az utána következő Gus Greensmith-re, aki csapattársa, Adrien Fourmaux előtt ért célba. Utóbbi három perces büntetést kapott, mivel a vasárnapi nyitószakasz előtt nem indult el az autója. S bár Evans elé került a francia az utolsó előtti gyorsasági szakaszon, az utolsón kicsúszott és Evans mögé került a hetedik helyre. Az első tizet a WRC2 győztes Andreas Mikkelsen és Marco Bulacia – szintén WRC2-es induló – zárja.

Folytatás három hét múlva (2021. szeptember 30 – október 3.) a Finn Ralival. Tavaly nem rendezték meg ezt a versenyt a koronavírus járvány miatt, s bár idén sor kerül rá, de egy szokatlan időpontban, majd két hónappal a szokásos augusztus eleji időpont után. Sebastien Ogier világbajnoki első helye nagyon biztosnak tűnik, a harc az összetett hátsóbb helyeiért megy majd.

2021-es Akropolisz Rali eredménye
1. Kalle Rovanpera (FIN) Toyota Yaris 3:28:24,6
2. Ott Tanak (EST) Hyundai i20 Coupé 3:29:06,7
3. Sebastien Ogier (FRA) Toyota Yaris WRC 3:29:35,9
4. Dani Sordo (ESP) Hyundai i20 Coupé 3:31:25,6
5. Gus Greensmith (GBR) Ford Fiesta 3:34:09,6
6. Elfyn Evans (GBR) Toyota Yaris WRC 3:35:07,3
7. Adrien Fourmaux (FRA) Ford Fiesta 3:35:19,0
8. Thierry Neuville (BEL) Hyundai i20 Coupé 3:37:05,7
9. Andreas Mikkelsen (NOR) Skoda Fabia Evo WRC2 3:37:27,1
10. Marco Bulacia (BOL) Skoda Fabia Evo WRC2 3:37:43,8

A világbajnokság állása
1. Sebastien Ogier (FRA) Toyota Racing WRT 180 pont
2. Elfyn Evans (GBR) Toyota Racing WRT 136 pont
3. Thierry Neuville (BEL) Hyundai WRT 130 pont
4. Kalle Rovanpera (FIN) Toyota Racing WRT 129 pont
5. Ott Tanak (EST) Hyundai WRT 106 pont
6. Takamoto Katsuta (JPN) Toyota Racing WRT 66 pont
7. Craig Breen (IRL) Hyundai WRT 60 pont
8. Gus Greensmith (GBR) M-Sport WRT 44 pont
9. Dani Sordo (ESP) Hyundai WRT 43 pont
10. Adrien Fourmaux (FRA) M-Sport WRT 36 pont

Gyártók
1. Toyota Racing WRC 397 pont
2. Hyundai WRT 340 pont
3. M-Sport Ford WRT 153 pont
4. Hyundai 2C Competition 44 pont