A Portugál Rali olyan helyet tölt be a Rali Világbajnokság életében, mint a Spanyol Nagydíj a Forma-1-ében. Míg utóbbi esetében itt vetik be a legtöbb szezon eleji újítást a csapatok, előbbinél a verseny népszerűségét jelezve rekord számú nevezés történik. A téli szezonkezdetet követően ismét egy hosszabb szünet után tértek vissza a csapatok a tavaszi Európába az Argentin Ralit követően. Dél-Amerikában az elmúlt három évhez hasonlóan meglepetéseredmény született. Ott Tanak hibátlan teljesítménnyel megszerezte első győzelmét a Toyotával, ami egyben harmadik rali világbajnoki sikere is volt. Ezzel a sikerrel az észt pilóta közelebb került az egyéni ponttáblán vetélytársaihoz, Ogier-hez és Neuville-hez. A második helyen a Hyundai pilótája, Thierry Neuville ért célba. A bronzérmes helyre a szintén Hyundai-jal versenyző Dani Sordo állt fel.

Lássuk mi történt Portugáliában tavaly. A 2017-es Portugál Rali fordulópont volt a címvédő világbajnok, Sebastien Ogier életében. A francia pilóta ugyanis itt lendült vissza nyerő formájába, s az volt annyira jó, hogy megakadályozza Thierry Neuville triplázását a Rali Világbajnokságban. Nagyon jól ment a Hyundai pilótája, de az nem volt elég arra, hogy megállítsa a címvédő világbajnokot abban, hogy Monaco után ismét ralit nyerjen. A koreai csapat spanyol pilótája, Dani Sordo ért célba harmadikként. Ogiert akkor azért jószerencse is segítette. Az M-Sport pilótája a második nap kezdett brillírozni, csak mikor szép sorban hullottak ki előle vetélytársai, hol vezetői, hol technikai hiba folytán.

A csapatok nem ültek ölbe tett kézzel a rali előtt, hiába ismeri mindenki olyan jól a terepet, mint a Forma-1-es csapatok a barcelonai pályát. A Hyundai, a Toyota és az M-Sport Észak-Portugália murvás útjain tették próbára autóikat Argentína után. A Citroen ezúttal nem állt be a csatasorba, hiszen a francia csapat még az Argentin Rali előtt egy átfogó tesztet hajtott végre Portugáliában.

A rali
Az elmúlt évek sikerességét követően a rali főhadiszállása idén is a Portótól északra található Matosinhosban lesz berendezve. A Guimarães kastélyban rendezett csütörtöki rajtceremóniát követően egy szuperspeciális szakaszt teljesít majd a mezőny a Lousada Rallycross pályán. Az első teljes napon, pénteken, északra tart a mezőny, s a Viano do Castelo körüli szakaszokon hajt majd a mezőny, nem messze a spanyol határtól. A nap ezúttal a Porto központjában megrendezett két gyorsasági szakasszal zárul. Ezzel a tavalyi bragai szakaszokat cserélték le, s tértek vissza a szervezők Portóhoz.

A szombati nap lesz ezúttal is a rali leghosszabbja, ahol keleten a Cabreira hegyekben csapatnak majd a raliautók. Három-három szakaszt teljesít a mezőny reggel és a délután során. Az utolsó nap nem szólhat másról idén sem, csakis a híres Faféról és a kilátogató hatalmas tömegről. Itt öt szakasszal kell megküzdenie a ralisoknak. Az utolsó gyorsasági, a Fafe2, lesz a Power Stage. A rali 20 gyorsasági szakaszból áll majd, s ezek összesen 358,19 kilométert tesznek ki.

A világbajnokság állása az Argentin Rali után:
Pilóták
1. Sebastien Ogier (FRA) M-Sport WRT 100 pont
2. Thierry Neuville (BEL) Hyundai WRT 90 pont
3. Ott Tanak (EST) Toyota Racing WRC 72 pont
4. Andreas Mikkelsen (NOR) Hyundai WRT 54 pont
5. Dani Sordo (ESP) Hyundai WRT 45 pont
6. Kris Meeke (GBR) Citroen WRT 43 pont
7. Esapekka Lappi (FIN) Toyota Racing WRC 40 pont
8. Jari-Matti Latvala (FIN) Toyota Racing WRC 31 pont
9. Elfyn Evans (GBR) M-Sport WRT 26 pont
10. Craig Breen (IRL) Citroen WRT 20 pont

Gyártók
11. Hyundai WRT 144 pont
2. M-Sport WRT 129 pont
3. Toyota Racing WRC 124 pont
4. Citroen WRT 93 pont