„Mivel mi voltunk az elsők az úton, azt gondoltuk, talán még az is jobb lett volna, ha otthon maradunk. Nagyszerű munkát végeztünk a teszt során, az autó sokkal jobb teljesítményt nyújtott, mint az előző ralin, Portugáliában. Nagyszerű napunk volt pénteken, és tegnap sikerült visszatérnünk az élre. Az utolsó szakaszon, a Power Stage-en kihagyott a gyújtás az autóban egy víztócsát követően. Túléltük, de időt vesztettünk ott.” – szögezte le a versenygyőztes pilóta.

A világbajnokságban vezető francia pilóta lerázta magáról a murván az elölről rajtolókon lévő nyomást, s miközben vetélytársai estek-keltek, ő sima győzelmet szerzett az olaszországi murvás utakon. Pénteken pedig nem úgy nézett ki, hogy pont ő fogja megnyerni a száraz időben rendezett murvás Szardínia Ralit. Mivel a francia pilóta rajtolt elsőként, ő söprögette szorgalmasan az utat a hátrébb rajtolók örömére. A kis esélyek ellenére mégis ő lett a végső győztes.

Ezúttal a Hyundai csapat volt a rali legnagyobb vesztese. Pilótái kezdetben erős teljesítmény nyújtottak, de először a Portugáliában is balszerencsés Ott Tanak, majd később az itt korábban kétszer is győzni tudó Dani Sordo esett ki. A talpon maradó Neuville viszont még tetézni is tudta dobogós helyét, hiszen ő nyerte meg a Power Stage-et és ezzel öt további ponttal gazdagodott. Ott Tanak folytatta a Super Raliban és mivel második lett a Power Stage-en, így négy pontot kapott. Kalle Rovanpera harmadikként három pontot gyűjtött. Az utolsó két pontszerző az utolsó szakaszon Ogier és Sordo lett. Előbbi kettő, utóbbi egy plusz pontot vihet haza.

Ott Tanak mindjárt a rali elején az élre állt és egészen a szombati negyedik szakaszig (a rali 12. gyorsaságijáig) ott is maradt. Ekkor azonban eltalált egy sziklát az autójával és ennek következtében az egyik hátsó kerék letört autójáról. Ogier átvette a vezetést és a finisig az élen tudott maradni és pályafutása 52. győzelmét begyűjtötte.

Elfyn Evans ezúttal nem tudott beleszólni az első helyért folyó küzdelembe. Változtattak az autóbeállításon, s ezáltal a walesi pilóta jobban ment az autójával és végül a második helyen ért célba és hozzásegítette a Toyotát 49 pontos előnyéhez a második helyezett Hyundaihoz képest. A harmadik helyezett Thierry Neuville mögött ismét Takamoto Katsuta ért célba negyedikként. Ő volt az utolsó olyan élvonalbeli pilóta, aki nem esett ki. Az ötödik helyen a WRC2 kategória győztese, Jari Huttunen ért célba megelőzve Mads Östberget, miután a norvég defektet kapott a vasárnapi második szakaszon. A WRC3 kategória győztese, Yohan Rossel az összesített hetedik helyezett lett. Az első tizet két spanyol pilóta: Pepe López, Jan Solans és a bolíviai Marco Bulacia zárja.

A Rali Világbajnokság félidejéhez érkezett. Három hét múlva (2021. június 24-27.) Afrikába utazik a mezőny, a legendás Szafari Ralira. 2002-ben járt itt utoljára a Rali Világbajnokság, így már mindenki nagyon várja a visszatérést.

2021-es Szardínia Rali eredménye
1. Sebastien Ogier (FRA) Toyota Yaris WRC 3:19:26,4
2. Elfyn Evans (GBR) Toyota Yaris WRC 3:20:12,4
3. Thierry Neuville (BEL) Hyundai i20 Coupé WRC 3:20:31,6
4. Takamoto Katsuta (JPN) Toyota Yaris WRC 3:25:37,6
5. Jari Huttunen (FIN) Hyundai NG i20 WRC2 3:28:58,1
6. Mads Östberg (NOR) Citroen C3 WRC2 3:29:05,6
7. Yohan Rossel (FRA) Citroen C3 WRC3 3:30:04,1
8. Pepe Lopez (ESP) Skoda Fabia Evo WRC3 3:30:30,1
9. Jan Solans (ESP) Citroen C3 WRC3 3:30:52,7
10. Marco Bulacia (BOL) Skoda Fabia Evo WRC2 3:31:01.0

A világbajnokság állása
1. Sebastien Ogier (FRA) Toyota Racing WRT 106 pont
2. Elfyn Evans (GBR) Toyota Racing WRT 95 pont
3. Thierry Neuville (BEL) Hyundai WRT 77 pont
4. Ott Tanak (EST) Hyundai WRT 49 pont
5. Takamoto Katsuta (JPN) Toyota Racing WRT 48 pont
6. Kalle Rovanpera (FIN) Toyota Racing WRT 44 pont
7. Dani Sordo (ESP) Hyundai WRT 30 pont
8. Craig Breen (IRL) Hyundai WRT 24 pont
9. Gus Greensmith (GBR) M-Sport WRT 22 pont
10. Adrien Fourmaux (FRA) M-Sport WRT 20 pont

Gyártók
1. Toyota Racing WRC 231 pont
2. Hyundai WRT 182 pont
3. M-Sport Ford WRT 82 pont
4. Hyundai 2C Competition 28 pont